Gå til innhold

Har ikke råd til førerkort


Heppatroll

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet inn i en ond sirkel.

 

For å få førerkort må jeg ha jobb, og for å få jobb må jeg ha førerkort!

 

Jeg er en av de som ikke har blitt gitt så gode kort her i livet når det kommer til penger. Jeg har aldri hatt familie som kan ta seg råd til å spytte inn penger til større utgifter. Kommer fra et lite sted med null kollektiv transport og ingen arbeidsmuligheter i nærheten. Jeg er under utdanning og lever på studielån. Men det er snaut med penger, og det tærer på. Det er ingenting å spare inn på. Jeg går heller i minus, og de stakkars foreldrene mine har nok med å fylle dette.

Hadde jeg bare hatt lappen kunne jeg skaffet meg jobb. Jeg er også lei av å høre hvor tapersk det er å være oppi 20-åra uten lappen. Men disse bortskjemte krekene har alle fått det lagt til rette for seg med foreldrene som enten spanderer lappen, eller skaffer dem jobb og kjører dem dit for at de skal få råd.

 

Hva er mine muligheter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tro meg, jeg har sjekket ut det jeg har av jobbmuligheter. Det er veldig lite å ta av her, så det er krig om arbeidsplassene. Alt er fullt bemannet. Leverte søknad og CV i høst og i januar selv om de ikke søkte nye arbeidere, men har ikke en gang hørt noe siden. Dette på lokal butikk og bensinstasjon, som ligger litt over en mil unna. Noe nærmere finnes ikke. Prøvde også renhold, men der måtte søkerne ha lappen. Jeg bor virkelig midt i ingenmannsland...

 

Flytte har jeg heller ikke råd til, og da blir det kluss med studier.

Lenke til kommentar

Tro meg, jeg har sjekket ut det jeg har av jobbmuligheter. Det er veldig lite å ta av her, så det er krig om arbeidsplassene. Alt er fullt bemannet. Leverte søknad og CV i høst og i januar selv om de ikke søkte nye arbeidere, men har ikke en gang hørt noe siden. Dette på lokal butikk og bensinstasjon, som ligger litt over en mil unna. Noe nærmere finnes ikke. Prøvde også renhold, men der måtte søkerne ha lappen. Jeg bor virkelig midt i ingenmannsland...

 

Flytte har jeg heller ikke råd til, og da blir det kluss med studier.

 

Hva slags studier er det du finner i ingemannsland som dette?

Lenke til kommentar

Ja, det ligger en høyskole et stykke unna her. Studerer på deltid, og får skyss av ei venninne hver gang. Men det hender jeg må bli hjemme når hun er syk/skulker.

 

Jeg har forresten aldri vært i nav, så det kan jeg svært lite om. Jeg har kun jobbet litt som avløser, men nå har de jeg jobbet hos hentet inn utenlandsk arbeidskraft.

Endret av Heppatroll
Lenke til kommentar

Du kan søke om bilstønad dersom du oppfyller krava:

http://www.nav.no/Helse/Hjelpemidler/Hjelpemiddelområder/Bilstønad.1015.cms

 

 

 

Men som andre her har påpeikt så er kostnaden ved å ta sertifikatet berre ein liten del av den kostnaden det er å ha bil. Det mest fornuftige vil nok være at du flytter på deg for ei periode slik at du enten busetter deg i nærheita av potensielle arbeidsplasser eller i nærheita av offentleg kommunikasjon.

Det vil ikkje hjelpe deg så mykje å ha sertifikat dersom du ikkje har råd til å holde deg med bil.

 

Mopedsertifikatet kan også være eit billegare alternativ til å skaffe deg eit framkomstmiddel.

Endret av The Avatar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...