Gå til innhold

Gjensyn med Mikke Mus-klassikeren Castle of Illusion (PS3, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi får vel bare glede oss til de annonserer "Lion King: Prepare to die edition"

 

Yesssss hahaha.

 

Dessverre tviler jeg på at denne tittelen kommer ut igjen noen gang. Det er fordi Virgin Interactive utviklet den, og jeg har ikke peiling på hvem som har rettighetene til kildekoden lenger.

 

I både DuckTales og Castle of Illusion sitt tilfelle var det mye tydeligere. Kildekoden er Capcom og Sega henholdsvis, og rollefigurene er Disney.

Lenke til kommentar
Vi får vel bare glede oss til de annonserer "Lion King: Prepare to die edition"
Yesssss hahaha. Dessverre tviler jeg på at denne tittelen kommer ut igjen noen gang. Det er fordi Virgin Interactive utviklet den, og jeg har ikke peiling på hvem som har rettighetene til kildekoden lenger.I både DuckTales og Castle of Illusion sitt tilfelle var det mye tydeligere. Kildekoden er Capcom og Sega henholdsvis, og rollefigurene er Disney.

 

Er det nokon som i det heile tatt eig kildekoden for "Lion King"?

 

http://www.myabandonware.com/game/the-lion-king-2dv

 

Er ikkje abandomware programvare som ingen har rettigheter til lenger?

Lenke til kommentar
Er det nokon som i det heile tatt eig kildekoden for "Lion King"?http://www.myabandon...e-lion-king-2dvEr ikkje abandomware programvare som ingen har rettigheter til lenger?
Abandonware er ikke egentlig en ting som eksisterer i lovmessig forstand.Men Disney eier jo Lion King så hvem vet, jeg bare tror ikke de kommer til å gjøre det. Mage-feeling.

 

Forstår det. Poenget mitt var at kven som helst kan lage spelet viss dei gjer det på oppdrag frå Disney, sidan eigaren av koden lar orginalspelet ligge ute som abandonware.

 

Sly Cooper fekk jo eit nytt spel frå Sanzaru lisensiert frå Sony etter åtte år. Originalutviklaren Sucker Punch driv jo på med Infamous-spel. Forstår likevel pessimismen for "Lion King".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Er det nokon som i det heile tatt eig kildekoden for "Lion King"?http://www.myabandon...e-lion-king-2dvEr ikkje abandomware programvare som ingen har rettigheter til lenger?
Abandonware er ikke egentlig en ting som eksisterer i lovmessig forstand.Men Disney eier jo Lion King så hvem vet, jeg bare tror ikke de kommer til å gjøre det. Mage-feeling.
Forstår det. Poenget mitt var at kven som helst kan lage spelet viss dei gjer det på oppdrag frå Disney, sidan eigaren av koden lar orginalspelet ligge ute som abandonware.Sly Cooper fekk jo eit nytt spel frå Sanzaru lisensiert frå Sony etter åtte år. Originalutviklaren Sucker Punch driv jo på med Infamous-spel. Forstår likevel pessimismen for "Lion King".

 

Vi kan alltids håpe! Lion King er et bra spill.

Lenke til kommentar

Castle of Illusion Master System = best!

 

Jeg skulle til å spørre om du mente det eminente "Land of Illusion" til Master System, som jeg trodde var det første spillet i SEGA sin Illusion" serie men jeg fant ut at det var et "Castle of Illusion" til Master System også. Og etter å ha prøvd det syns jeg det var like bra eller enda bedre enn Mega Drive versjonen! Takk for tipset!Jeg trodde det bare var tre men det viser seg at det er fem forskjellige spill i "Illusion" serien. Først ute er Castle of Illusion til Master System og Mega Drive in 1990. I motsetning til foreksempel konverteringen av Ducktales fra NES til Game Boy så er det etter min mening ikke snakk om samme spill men et helt annet. Temaet for hver level er de samme men levelene er helt forskjellige. Spillene er nesten like forskjellige som Alladin til Mega Drive og Super Nintendo. Begge er absolutt å anbefale.Land of Illusion kom så ut til Mega Drive i 1992. Dette er min favoritt i serien. Spillet er et veldig solid platformspill med god kontroll. Stemningen i spillet er veldig god. Mørk mystisk folkeeventyrstemning, nesten litt horror aktig er hvordan jeg vil beskrive det. Altså ganske likt "Castle of Illusion" til Master System. World of Illusion til Mega Drive kom ut samme året. Veldig fin grafikk og med en veldig god samarbeidsmodus.I 1995 kom det ut enda en oppfølger, Legend of Illusion, desverre kun til Game Gear. Av en eller annen grunn ble dette spillet gitt ut tre år senere til Master System, men bare i Brasil. Jeg prøvde det i dag og det minnet mye om de andre spillene. Jeg syns ikke det var like godt, men verdt å prøve for fans av serien.Jeg syns det er litt interesannt å sammenligne disse Sega spillene med Capcoms Disney spill. Jeg tror de kan ha blitt inspirert av hverandre. Skogsverdenen til Master System versjonen av "Castle of Illusion" ligner mye på Amazonas til Ducktales med kjøttetende planter og  edderkopper som lever i huler under jorda som kommer ned i en loddrett tråd. For å ta rotta på begge typen edderkopper er det lurest å kaste\slå noe som ligger like ved.På samme måte så foregår Capcoms Magical Quest Starring Mickey Mouse i en eventyverden som ikke er helt ulik den i Illusion spillene til Sega. Begge disse to spillseriene har godt gameplay såvell som flott og stemningsfull grafikk og musikk.

Endret av Golgatha Kredittvurdering
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...