Gå til innhold

Se brukernes beste marsbilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

"Nivået denne gangen var ganske høyt, så det var vanskeligere enn vanlig å velge ut hvilke bilder vi skulle ta med. Dessverre ble jobben gjort betydelig enklere av at hele fem-seks ulike fotografer denne gangen kunne vært med blant de første 15-25 som ble valgt ut, men ikke ble det på grunn av at de har sperret flickr-kontoen for nedlasting. Vi må atter en gang derfor oppfordre til å ikke gjør det med bilder som postes i disse trådene!"

 

For min egen del må jeg bare si at det er en helt bevisst handling å ikke la hvem som helst laste ned bilder fra Flickr-kontoen min.

Jeg sier ikke at jeg tror noen av mine bilder var blant de mulig utplukkede, alt jeg sier er at jeg ikke har bildene åpne for nedlasting.

Kan dere bruke bilder lastet opp på deres server?

 

Jeg syns det er litt på kanten å oppfordre folk til å ha bildene åpne for nedlasting når man vet hvor mange som stjeler bilder uhemmet og bruker i sitt navn/uten kreditering.

Lenke til kommentar

For min egen del må jeg bare si at det er en helt bevisst handling å ikke la hvem som helst laste ned bilder fra Flickr-kontoen min.

Jeg sier ikke at jeg tror noen av mine bilder var blant de mulig utplukkede, alt jeg sier er at jeg ikke har bildene åpne for nedlasting.

Kan dere bruke bilder lastet opp på deres server?

 

Jeg syns det er litt på kanten å oppfordre folk til å ha bildene åpne for nedlasting når man vet hvor mange som stjeler bilder uhemmet og bruker i sitt navn/uten kreditering.

Uhm - whut? Hvor mange sekunder tror du det tar å laste ned et vilkårlig bilde fra Flickr-kontoen din? Kan det vises på nettet, så kan det lastes ned. For å vise bildet i en nettleser, så skal nettleseren laste ned bildet, så det kan vises i nettleseren. Ellers kan man ikke se bildet i en nettleser i det hele tatt.

De eneste to tingene du har sperret for er at man ikke kan se bildet i stort format (man kan bare se bildet i største oppløsning man kan se det i på Flickr) og at jeg skal bruke mer enn et høyreklikk på å finne linken til bildet - jeg skal kanskje bruke tre-fire museklikk i steden.

Kikker jeg på første bildet i fotostrømmen din klikker jeg så inn på største versjonen av bildet og der inne kan jeg trivielt finne linken til selve bildet. Er ikke noe "sikkerhet" i dette - det er i beste fall "obskurifisert"; at Flickr bare ikke gir deg linken i klartekst. Det er trivielt å finne fram til URL'en til selve bildet, og det beskytter ikke mot noen som vil "stjele bildet". Hadde det ikke vært mulig å finne fram til URL'en til bildet kunne heller ikke nettleseren vist bildet. Skal du ha bildet "sikkert", så er det enkelt - så skal du bare ikke dele det med andre.

Endret av Trondster
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Så du kan laste ned bildet mitt i største tilgjengelige størrelse uten problemer?

Hvorfor kan ikke Akam da bruke bildet?

Som det har blitt sagt flere ganger tidligere i diverse månedstråder: Are har ikke tid til å spore opp x antall "obskurifiserte" bilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du kan laste ned bildet mitt i største tilgjengelige størrelse uten problemer?

Hvorfor kan ikke Akam da bruke bildet?

De gidder ikke - å knote og herje for å omgå regler som brukerne har satt opp nettopp for å unngå uønsket nedlasting - nei takk. Og det skjønner jeg godt - på flere nivåer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ønsker man ikke at bildet skal deles kan man ikke forvente at akam gjør dette uautorisert ei heller at de skal ta seg tid til og maile alle potensielle brukere for å forhøre om de er villig til og fremvise bildet i en "konkurranse".

På en annen side er forenkler dette utvelgelsen for akam siden mange potensielle gode bilder automatisk blir kassert, og vi ikke fullt så gode fotografer har en liten sjanse til å bli nominert hvis nok gode bilder blir kassert :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...