Gå til innhold

Lånekassen har stoppet utbetalingene mine


Anbefalte innlegg

Skulle egentlig fått studielånet for april i dag. Siden jeg ikke hadde fått dem på konto enda kl 17 bestemte jeg meg for å logge inn på nettsidene deres for å se om det stod noe om utsatt utbetaling der.

 

Fikk helt sjokk da jeg gikk inn på utbetalingssidene og så at utbetalingene mine har stoppet. Hadde ikke fått noen som helst beskjed om det fra lånekassen. Skjønner ikke hvorfor det har stoppet heller.

 

"En eller flere utbetalinger er stoppet. Det kan for eksempel skyldes at skolen har gitt oss beskjed om at du har avbrutt utdanningen, har for høyt fravær, eller har endret studiebelastningen (vanligvis fått fritak fra fag)."

 

- Jeg har ikke avbrutt utdanningen.

- Skolen min fører ikke fravær engang. Studieprogresjon dokumenteres gjennom arbeidskrav, og jeg har levert alle obligtoriske arbeidskrav som kreves for å få gå opp til eksamen .

- Har fått fritak fra to fag, men det var dokumentert og sendt inn til lånekassen da jeg søkte om støtte, og prisen for de respektive fagene var regnet med i lånet mitt og ble trukket fra allerede på den første utbetalingen jeg fikk.

 

Den 22.3 sendte jeg inn en henvendelse til lånekassen (som jeg enda ikke har fått svar på forresten..), hvor jeg spurte om støtten jeg mottar dette halvåret telles som 60 studiepoeng (vanlig semester), eller om det telles mindre siden jeg har fått fritak fra to fag og det er trukket fra støtten jeg får. Kan det hende at de på en eller annen syk måte har misforstått det jeg spurte om og trodd at jeg har meldt meg ut av to fag som jeg har fått støtte til?

 

Noen som har vært borti noe lignende? Ordnet det seg? Kundeservice telefonen til lånekassen stenger kl 15, sendte inn en mail men tviler på at de får sett den før imorgen uansett (skal ringe imorgen tidlig også).

 

Selv om de på en eller annen måte har gyldig grunn til å stoppe utbetalingene (noe jeg ikke ser at de skal ha), har de ikke plikt til å informere meg om det?

 

Er helt krise akuratt nå, har husleie som må være betalt inn innen imorgen og aner ikke hva jeg skal gjøre. Er like før jeg tyr til fuckings trustbuddy.com..

Endret av gerrard1993
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kalles menneskelig svikt. Godt de ordnet opp med engang igjen da.

 

Er vel litt drøyt å kalle de inkompetente når de klarer å rette det opp igjen med engang.

Prøv å gå gjennom det samme med NAV du ...

de har ikke rettet opp det opp enda..ringte idag (+ sendte 3 mailer) og de sa bare at de skal "se på det" og de må "gå igjennom hele saken på nytt"..skjer ikke at jeg får pengene før den 15 neste måned
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...