Gå til innhold

Kompakt kamera 2005 vs 2013


Anbefalte innlegg

Muligens meget dumt spørsmål, men jeg har et Canon IXUS 700 som jeg kjøpte i 2005 for 4000 kroner. Vil et vanlig kompaktkamera anno 2013 til rundt 1000-1500 være bedre enn det jeg har? Synes bildene virker kornete osv selv om bilder er tatt på stativ. Hvilket kompaktkamera til rundt 1500 anbefales?

Endret av bentyman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svaret er generelt ja. Det har vært ganske mye utvikling de siste årene. Problemet er at i overkant av 1000 kr så er markedet mettet av billige og ikke veldig gode kameraer.

 

Det finnes noe få butikker som har Canon PowerShot SX220/230 igjen til rundt 1200, det gir veldig mye for pengene. Et alternativ er PowerShot S100 som koster litt over 2000. Det finnes mange andre modeller og merker og mange av dem tar gode bilder i godt lys men en del sliter i dårlig lys. Les http://www.akam.no/anbefalinger/

 

For rundt 4000 får du Sony RX100 som koster over dobbelt så mye men som gir mye mer kamera for pengene. Jeg anbefaler å spare opp til denne klassen hvis du har mulighet siden du får et kamera som er utrolig mye raskere, som tar gode bilder under lysforhold der ditt gamle knapt virker i det hele tatt og som har et meget bra objektiv som gjør bildene knivskarpe.

Endret av Kristallo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...