Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter ca 30 min med FC3

 

Ser at temp er for høye, spørs om ikke jeg må ned med både Hz og Volten..?

 

Det vil jeg si er ALTFOR høye temperaturer. VIlle senket volten og clocken. Uansett så tror jeg du har hatt uflaks med chippen din.

 

Jeg kjørte på 4.7 nå med 1.325 v med max 82 grader i Prime95. Men har 280rad på kjølingen, så det er klart at det gjør forskjell.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Det er idle temps du lastet opp (om jeg ikke ser heeelt feil nå).

 

Er uansett mye å ha 63 grader idle.

 

Hvilken kjøler bruker du?

Veldig gammel pasta? (Påført riktig mengde?)

 

Som du ser av max temp så var den på 93 på det høyeste. Jeg hadde allerede avslutta spillet da jeg tok skjermbilde.

 

Maskinen var satt sammen av komplett da jeg kjøpte den i desember. Eneste jeg har gjort er å ha satt in et 670 kort til for SLI.

Lenke til kommentar

Som du ser av max temp så var den på 93 på det høyeste. Jeg hadde allerede avslutta spillet da jeg tok skjermbilde.

 

Maskinen var satt sammen av komplett da jeg kjøpte den i desember. Eneste jeg har gjort er å ha satt in et 670 kort til for SLI.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg lagt på helt ny kjølepasta. OG satt ned vcore. Du trenger uansett ikke å klokke prosessoren (selvom det er moro :dribble: )

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg ville jeg lagt på helt ny kjølepasta. OG satt ned vcore. Du trenger uansett ikke å klokke prosessoren (selvom det er moro :dribble: )

 

Behovet for å overklokke til spill for å se ytelsesforbedring er nok ikke tilstede, men er da moro å prøve noe nytt. Hva kan jeg få til på min CPU i forhold til hva dere andre får til?

Om min CPU går på 3,5 Ghz eller 4,4Ghz er engang ikke sikkert om jeg vil merke forskjell under mitt bruk(på denne maskinen kun til gaming).

 

Tror nok ikke jeg vil ta av prosessoren for å legge på ny kjølepasta. Mener gutta i komplett som setter sammen disse maskinene daglig smører på med riktig menge med kjølepasta.

Har jeg noen grunn til å tro at de ikke gjør dette riktig?

Mulig min 3770k ikke klarer mer enn feks. 4,5Ghz for alt jeg vet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...