Gå til innhold

? Microsoft utvikler smartklokke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Far out in the uncharted backwaters of the unfashionable end of the Western Spiral arm of the Galaxy lies a small unregarded yellow sun.

 

Orbiting this at a distance of roughly ninety-eight million miles is an utterly insignificant little blue-green planet whose ape-descended life forms are so amazingly primitive that they still think digital watches are a pretty neat idea."

 

-Douglas Adams (R.I.P)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Interessant at noen må mener smarttelefoner har blitt for store og at en derfor må ha en tilleggsenhet å forholde seg til. Om jeg kjøper en slik klokke, vil ikke mobilen bli liggende hjemme av den grunn. Dette blir kun en videreføring av mobiltelefonen.

 

Skal da sies at de fleste slike mobile-klokker krever at du har mobilen i lommen for at du skal kunne bruke feks. sms-systemet. Man vil mest sannsynligvis bruke blåtann for å koble sammen enhetene.

 

Les om Pebble her:

http://www.amobil.no/artikler/pebble-klokken-er-rett-rundt-hjornet/115865

Lenke til kommentar

Litt pussig egentlig. 'Smartklokker' var det jeg drømte om da jeg var liten. Jeg kalte de riktignok ikke 'smartklokker'. Jeg så for meg små datamaskiner eller mobiler, små nok til å ha rundt armen, som et armbåndsur. Og nå er de altså her.

 

Tror ikke dette hadde vært noe for meg foreløpig av en, tja, idiotisk grunn: Jeg er blitt så vant til å behandle den digitale klokka mi stykt: holde den under vann, dusje og bade med den, dult den hardt borti bordkanten, skitne den til osv. Hadde blitt vaskelig å avvenne seg...

Lenke til kommentar

Litt pussig egentlig. 'Smartklokker' var det jeg drømte om da jeg var liten. Jeg kalte de riktignok ikke 'smartklokker'. Jeg så for meg små datamaskiner eller mobiler, små nok til å ha rundt armen, som et armbåndsur. Og nå er de altså her.

 

Tror ikke dette hadde vært noe for meg foreløpig av en, tja, idiotisk grunn: Jeg er blitt så vant til å behandle den digitale klokka mi stykt: holde den under vann, dusje og bade med den, dult den hardt borti bordkanten, skitne den til osv. Hadde blitt vaskelig å avvenne seg...

 

Det er vel slett ingen umulighet å lage en smartklokke som kan behandles dårlig?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Skal da sies at de fleste slike mobile-klokker krever at du har mobilen i lommen for at du skal kunne bruke feks. sms-systemet. Man vil mest sannsynligvis bruke blåtann for å koble sammen enhetene.

 

Les om Pebble her:

http://www.amobil.no/artikler/pebble-klokken-er-rett-rundt-hjornet/115865

 

Ja, dagens smartklokker avhenger av dette. Men vi vet ingenting om de fremtidige. Kanskje de blir helt uavhengige av mobiltelefon, slik som I'm Watch- klokken som er lansert i Amerika.

Lenke til kommentar
(..)Tror ikke dette hadde vært noe for meg foreløpig av en, tja, idiotisk grunn: Jeg er blitt så vant til å behandle den digitale klokka mi stykt: holde den under vann, dusje og bade med den, dult den hardt borti bordkanten, skitne den til osv. Hadde blitt vaskelig å avvenne seg...
Det er vel slett ingen umulighet å lage en smartklokke som kan behandles dårlig?AtW

 

Det har du rett i. En 'Xperia Z'-variant hadde kanskje vært riktig for meg :)

Lenke til kommentar

Sånne armbåndsgreier er ikke noe for meg.

 

I ungdommen sluttet jeg å gå med klokke rundt armen. Hadde den heller i lommen. Så slapp jeg de ekle svettemerkene, pluss at jeg var lei av at reimfester røk.

 

Når mobiltelefonen ble moderne nok, så gikk jeg med den i lommen, og den har jo klokke. Det er alt jeg trenger!

Lenke til kommentar

Hm, her er andre tilsvarende saker.

http://www.amobil.no/artikler/apple-lager-smartklokke/116757

http://www.amobil.no/artikler/google-klokken-kan-komme-i-sommer/130874

http://www.amobil.no/artikler/sony_med_ny_android-klokke/105516

 

Her lokkes vi inn med fancy farger og klare bilder. Men over forsidetittelen "Microsoft utvikler smartklokke " er det avbildet en svart liten klump med dus skjerm. Joda, det er en Pebble (en klokke som for øvrig er ment for android og iOS, men tanken min når jeg så dette var "huff da, dette ser ikke bra ut" (i forhold til de andre).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Endelig er det neste store satsningsområdet på vei ut til markedet. Eneste som er synd er at det finnes endel proprietære løsninger, og at samhandling mellom enheter fremdeles ligger ett stykke frem i tiden.

 

Men klokke tror jeg er ett mellomsteg som Microsoft må ta inntil de også får på plass en brilleløsning lik Google Glass. Det gir ingen mening om man ser inn i glasskulen å bruke øynene for å se på hånden for å få tak i informasjon, når du hele poenget egentlig bare er å SE. Med briller, så vil jeg anta at programmerbare kodeord som f.eks "tid" vil flippe frem klokke (og verdensur for dine favorittbyer om du ønsker det) rett i brillene.

 

Men altså, wearable devices. Håper det kommer apps fra Polar slik at pulsklokken kan dumpes :) NTP ser jeg på som en selvfølge slik at klokken er riktig. Jeg har en Casio WaveCeptor idag, den har radio kontrollert styring mot atomur i Tyskland. Den har også solceller for lading, så det håper jeg kommer i slike klokker for å redusere lade intervallene.

 

Håper også de klokkene får inkludert funksjonaliteten som kommer i disse armbåndene som er på vei inn i markedet nå. Som Nike sitt Fuelband og Jawbone sitt UP.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...