Gå til innhold

Fra magi til oppløsning hos New World Computing (DOS, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har i hovedsak interessert meg for M&M-serien, og spilte gjennom 6 og 7 for et par måneder siden. Jeg har nevnt det før, men det er noe helt eget med å komme tilbake til et område man brukte tid på og virkelig slet seg gjennom (goblins utenfor startbyen i MM7, f.eks.). Så flyr man inn, med armageddon og souldrinker på hotkey og moser alt sønder og sammen før de får sukk for seg.

 

Nå om dagen er alt så strømlinjeformet og greit. Syns det var fint å treffe ting som kunne gi deg skikkelig pryl innimellom. Får håpe MMX låner mye fra de to spillene.

Lenke til kommentar

Har i hovedsak interessert meg for M&M-serien, og spilte gjennom 6 og 7 for et par måneder siden. Jeg har nevnt det før, men det er noe helt eget med å komme tilbake til et område man brukte tid på og virkelig slet seg gjennom (goblins utenfor startbyen i MM7, f.eks.). Så flyr man inn, med armageddon og souldrinker på hotkey og moser alt sønder og sammen før de får sukk for seg.Nå om dagen er alt så strømlinjeformet og greit. Syns det var fint å treffe ting som kunne gi deg skikkelig pryl innimellom. Får håpe MMX låner mye fra de to spillene.

 

Det er i HoMM-sjangeren og ikke MM, men King's Bounty (The Legend og utover) har noen ganske friske utfordringer. Jeg lurer litt på om jeg kom i skade for å starte Armored Princess på Hard, for jeg sitter nærmest litt fast.

Lenke til kommentar

Ja, har spilt en del timer med KB+AP også. Husker jeg skulle oppgradere noen smykker og mistet hele hæren min på det, så da tok jeg en pause og kom aldri tilbake. :)Men, strategi er nok ikke helt hvor hjertet mitt ligger.

 

Ha, ja - de tårnene med goblins er latterlig farlige. (Og de som ikke har spilt det lurer nå veldig på hva vi snakker om.)

 

Og, vel - sant nok. På en måte er det bedre i MMOer, siden områdene ikke _kan_ tilpasse seg bare deg. Det er en viss sjarm i å komme tilbake til end-game - innhold fra tidligere expansions og pløye fort gjennom ting som var hårreisende vanskelig før. :)

Lenke til kommentar

Husker mange jeg kjente brukte mye tid på Might and Magic VI og VII, men jeg ble aldri helt overbevist selv. Har brukt utallige timer på Heroes serien da, og spiller fortsatt III fra tid til annen. Burde kanskje tatt en kikk på det nyeste.

 

Ellers ser jeg dere hopper over Warriors og Crusaders, men det er kanskje like greit. :p Plukket opp PS-versjonen av Crusaders of Might and Magic (på grisetilbud, dog), og husker jeg dånte litt over hvor håpløst det var.

 

600full-crusaders-of-might-and-magic-cover.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til info ble "Children of the Void: An Unofficial Sequel to Might & Magic" navnet droppet og nå heter (fan)spillet kun "Children of the Void". Det vil ikke bli en "uoffisiell sequel" men heller et eget spill som er basert på MaM og andre RPGs fra 90/00s.

 

"As of April 2013, Children of the Void has decided to discontinue its direct connection to the intellectual property of the Might and Magic franchise and move towards a different objective. Going forward, we will leave behind the “Might and Magic” name, the game mechanics, and the lore–including the worlds, the characters, and the stories. As a team, we are transitioning into an independent game design studio."

 

Update fra den gamle FB siden:

 

"To be clear on one point: we are not starting over. We are expanding beyond the legal limitations of the "Might & Magic" brand name. CotV is still inspired by M&M, and other great RPGs, but it is no longer a tribute game specifically for the M&M series. Doesn't mean we can't sneak in some M&M Easter eggs here and there!"

 

src

Endret av fenele
Lenke til kommentar

Kan ikke huske at Heroes 4 ble godt motatt , men. Så stort sett bare (fortjent) hat mot det spillet.

 

Husker jeg hadde en skikkelig ræva bærbar på den tida når HoMMIV kom,

en Toshiba Satellite Pro 6000 viss jeg ikke husker feil. :p

 

Selv om det sikkert var mye fortjent hat,

hadde jeg fortsatt mange timer gøy med kompiser i hotseat.

 

Hadde også en finurlig måte å kjøle pcen på om vintern,

en bærepose fyllt med snø under pcen. ^^,

Endret av malmern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke huske at Heroes 4 ble godt motatt , men. Så stort sett bare (fortjent) hat mot det spillet.

 

Spillet ble gitt ut alt for tidlig på grunn av de økonomiske problemene 3do hadde på den tiden. Det hadde mange bugs (husker blant annet en stygg memory leak), var håpløst ubalansert og manglet generell finpuss. Ettermælet til homm 4 kunne vært betraktelig anderledes dersom de hadde fått tiden de trengte.

 

I mine øyne har spillet den beste musikken i serien. Desverre er det stort sett det eneste positive jeg har å si...

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

For meg er nok Heroes-serien det største som har skjedd i spillhistorien, ved siden av World of Warcraft.

 

Fortsatt spiller jeg gjennomsnittlig et kapittel av Heroes III i uka. Holder på å spille gjennom alle kampanjene for andre gang, og jeg har spilt hundrevis av scenarios laget av spillere. Har også laget et brett selv, tror snart jeg må ta en runde med det igjen også.

 

For meg er Heroes III totalt udødelig som spill, blir aldri lei!

Lenke til kommentar

Heroes-serien er det man refererer til når det er snakk om turbaserte strategi-spill. Heroes III er en udødelig gigant i spillhistorien som neppe vil bli glemt i nær fremtid. Hvert nye Heroes spill blir målt opp mot Heroes III, med god grunn.

 

Det er veldig synd at et så godt utviklerteam som NWC ender opp med å falle sammen på grunn av latterlige deadlines. Dette er dessverre også noe vi har sett flere tilfeller av dette.

Lenke til kommentar

Ellers ser jeg dere hopper over Warriors og Crusaders, men det er kanskje like greit. :p Plukket opp PS-versjonen av Crusaders of Might and Magic (på grisetilbud, dog), og husker jeg dånte litt over hvor håpløst det var.600full-crusaders-of-might-and-magic-cover.jpg

 

Grunnen til at jeg ikke gikk inn på disse spillene var fordi de ikke er utviklet av New World Computing. Dette var 3DO sine forsøk på å utnytte Might and Magic-verdenen til å lage mer action-orienterte spill. Vi kan vel ikke akkurat si at de lykkes så bra med det :)

 

Warriors of Might and Magic fikk forøvrig en oppfølger på PS2 titulert "Shifters". Heller ikke denne hadde noe med New World Computing å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...