Gå til innhold

Vil du være med å forme fremtidens Hardware.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere skriver "Målet vårt er å bli Nordens beste nettsted for IT og teknologi." da er dere veldig langt om dere forandrer fra hardware.no til hardware.net. Og dem som skriver inn hardware.no blir videresendt til hardware.net. Enda lengre frem, skriv alt på engelsk (og norsk om man velger "Norwegian" som språk i en meny øverst), så får dere etter hvert lesere fra hele verden.

 

God ide? :green: :green: :ph34r: :ph34r:

Endret av PokemonLuv
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var det ikke et pilotprosjekt med nettopp Hardware.no på engelsk for 8-10 år siden? Mulig de prøvde svensk også? Det ble rimelig kjapt skrinlagt grunnet manglende lesere og kostnadene med manuell oversetting. Hvis jeg husker rett.

 

Flott prosjekt med pizzainvitasjon. Regner med pågangen blir langt større enn de har "billetter" å dele ut.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Om det er snakk om internasjonalisering så kan dere like godt skrive alt på engelsk for min del, og sikkert veldig mange andre. Har dere gjort noen undersøkelser på hvilket språk folk flest best liker å lese? Kan hende at man mister enkelte norske lesere, men øker internasjonalt uten å måtte skrive om til flere språk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jeg forelå at dere holder en parallell fokusgruppe her på forumet også? Om dere har ambisjoner om å bli "det beste nettstedet i Norden for IT og teknologi" er det vel en god start å benytte ressursene som ligger i anvendelsen av nettopp IT og teknologi.

 

Ellers tror jeg hardware.no-redaksjonen skulle fått litt å jobbe med dersom de skulle prøve å stjele engelske lesere fra de store internasjonale aktørene innen samme nisje.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Hw.no har mange flotte og interessante artikler og tester, og er en nettside som er verdt å stikke innom.

Men det er plass til mange forbedringer.

De fire øverste sakene på hw.no en dag denne uka handlet om spill.

Da er det fryktelig langt til det beste nettstedet om hardware.

Jeg er klar over at spill er drivkraften bak mye utvikling, for det når massene. Men supre grafikkort brukes faktisk også til viktige ting, for eksempel innen forskningsmiljøer, CAD/CAM, videobehandling etc.

Når dere omtaler produkter, er jeg mer interessert i harde fakta, gjerne i lister og tabeller.

Ikke gjem fakta i prosatekster.

 

Debattforumet er direkte ubrukelig. Gå over til Disqus!

Svarer man på et innlegg, ligger svaret et helt annet sted i debatten enn innlegget man svarer på, og man er nødt til å ta med en kopi av svaret.

Det er jo komplett umulig å finne ut om noen har svart på mitt innlegg på denne måten.

 

Det er altfor mange pratemakere i debattforumet som poster innlegg for å bevise for omverdenen at de eksisterer. Det er utrolig lite nyttig informasjon her.

Jeg foreslår for de som har behov for oppmerksomhet at de heller starter en egen blogg.

Dere bør absolutt slette innlegg som ikke tilfører noe som helst annet enn uendelig lange lister med "her er jeg."

Jeg har lest litt på profilen og innleggene til noen av gjengangerne, og man skal lete lenge blant innleggene for å finne noe matnyttig. Når man er istand til å poste flere tusen innlegg på nettet uten å bidra med noe som helst annet enn "her er jeg", er det noe som har gått galt et sted.

Dette er totalt ødeleggende, og jeg gidder sjelden å lese i debattforumet.

 

Jeg ser at noen vil ha hw.no på engelsk.

De om det, men da vil leserne forsvinne til lignende nettsteder som har mye større ressurser til rådighet.

Det er uendelig antall engelskspråklige nettsteder som omtaler hardware

 

Jeg har utdannelse innen hardware og programmering, men å stille opp på pizzakvelden tror jeg ikke jeg gjør.

Jeg har en sterk mistanke om at mange av dem som stiller, har ett mål: Spise gratis pizza.

Dere burde bedt om forbedringsforslag på mail og så plukket ut folk. Pizzaspiserne ville hatt problemer med å kommet på et godt forslag, og dermed ville dere fått større utbytte og mindre behov for pizza.

Jeg har mistanke om at noen vil sulte seg fram til den store kvelden.

Lenke til kommentar
Debattforumet er direkte ubrukelig. Gå over til Disqus!

Svarer man på et innlegg, ligger svaret et helt annet sted i debatten enn innlegget man svarer på, og man er nødt til å ta med en kopi av svaret.

Det er jo komplett umulig å finne ut om noen har svart på mitt innlegg på denne måten.

Disqus er jo .. disgusting. Se den sorte linja helt øverst på skjermen. Finn den lille røde lappen med et tall på. Den sier hvor mange nye varslinger du har fått. Trykk på den og du får opp en liste over hvem som har sitert deg i hvilke tråder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9
Debattforumet er direkte ubrukelig. Gå over til Disqus!Svarer man på et innlegg, ligger svaret et helt annet sted i debatten enn innlegget man svarer på, og man er nødt til å ta med en kopi av svaret.Det er jo komplett umulig å finne ut om noen har svart på mitt innlegg på denne måten.
Disqus er jo .. disgusting. Se den sorte linja helt øverst på skjermen. Finn den lille røde lappen med et tall på. Den sier hvor mange nye varslinger du har fått. Trykk på den og du får opp en liste over hvem som har sitert deg i hvilke tråder.

 

Takk for info!

Men så lenge man ikke har svarene under samme tråden, og så lenge jeg ikke får varslinger om svar - uten å sjekke på denne siden, er det ubrukelig.

Å bytte bort fra dette debattforumet vil nok bli en vanvittig nedtur for deg som har utallige tusen innlegg her.

Hvordan i alle dager får du tid til det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Nye forslag:

Jeg foreslår at dere legger inn mulighet for å filtrere søk på tester slik at museumsgjenstander ikke dukker opp når man søker.

Det r vel få som har interesse av tester fra 2005, for eksempel. Bortsett fra nostalgikerne da :-)

 

Søket fungerer ikke.

Jeg søkte etter nettverkskort, og deretter trådløst nettverkskort, men søkemotoren (?) fant ingen, selv om dere en gang i historien vitterlig har testet et trådløst nettverkskort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...