Gå til innhold

Gunstig abbonement for mobil og hjemmeinternett


Nyph

Anbefalte innlegg

Hei, jeg leter etter et abbonement jeg kan bruke for både mobil og hjemmeinternett (hvis dette går an da). Altså at jeg bruker et tvillingkort for å ha internett hjemme også. Mener jeg leste her for en stund siden at det fantes et abbonement som hadde en maks pris på 10 kr per da på internett, men har ikke funnet dette igjen.

 

Det viktigste er at abbonementet ikke har sånn at hvis man overskrider X MB i måneden reduseres hastigheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chess Sjakk Matt 399,-/mnd har fri bruk.

 

Du har hastighetstrup på 5 GB så internett blir ubrukelig etter det.

 

ChessOn flex er forløpig det eneste abb jeg vet om som ikke har noen begrensning eller hasighetstrup hvis du velger fri bruk på data, de har tatt det bort fra forsiden til Chess.no men jeg fant linken via Google. Med tvillingsurf for en 30 kr ekstra i måneden tror jeg du kunne surfe på begge simkortene, dog kun ringe og sende SMS på en av de.

Lenke til kommentar

 

 

Du har hastighetstrup på 5 GB så internett blir ubrukelig etter det.

 

ChessOn flex er forløpig det eneste abb jeg vet om som ikke har noen begrensning eller hasighetstrup hvis du velger fri bruk på data, de har tatt det bort fra forsiden til Chess.no men jeg fant linken via Google. Med tvillingsurf for en 30 kr ekstra i måneden tror jeg du kunne surfe på begge simkortene, dog kun ringe og sende SMS på en av de.

 

20 kr pr dag var ikke akkurat gunstig. ..

Lenke til kommentar

20 kr pr dag var ikke akkurat gunstig. ..

 

lol, du betaler ikke 20 kroner med mindre du overskriver grensen, noe som er umulig da det ikke er noen grense.

 

Du får se hvor mange andre abb som gir deg 150 sms/ringeminutter + fri data UTEN begrensninger for 299 kr i måneden, jeg tviler på det er mange, om i det hele tatt noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

på Mobilt Bredbånd, satt grenseverdier på de ulike datatjenestene. Chess forbeholder seg retten til å redusere maksimal hastighet til 120 Kb/s i resten av 30-dagers perioden når grenseverdien på datatjenesten overskrides. Dette gjelder for kunder som totalt konsumerer mer enn grenseverdiene i løpet av 30 dager (opplasting + nedlasting). Grenseverdien er på 2 GB eller høyere som angitt for den aktuelle datatjenesten eller dataabonnementet på Chess.no.

 

Hmm...

Lenke til kommentar

Hvis du ser på linken som MrLgG fant frem om ChessOn Flex så ser du at du kan justere noen verdier hvor den ene er datatrafikk. Setter du den til "Ubegrenset" havner du på 298 kroner per måned uten noen form for grenseverd.

 

Noe mer du lurer på?

 

 

Mvh Faller

Spørsmålet er jo om dette abbonementet har denne grenseverdien som omtalt i vilkårene for chess-abbonementer.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er jo om dette abbonementet har denne grenseverdien som omtalt i vilkårene for chess-abbonementer.

 

De hadde ikke det for noen uker siden, og har selv bekreftet det. Det kan dog ha forandret seg nå, så du må nok ringe dem for å være helt sikkert.

 

Har de det, må valget ditt muligens falle på å ha et mobilt bredbånd abb. og et mobil abb, for det er ikke så mange mobil abb. igjen med høyere enn 5 gb kvote..

Lenke til kommentar

Chess har fjernet abboet ON FLEX. Vi som har det får beholde det :) betaler 317kr +30kr(tvillingsim) for 200min150sms10mms og ubegrenset databruk. Ligget på ca 15-23GB de siste 4 mnd hehe.

Men du kan sjekke ut TELIO? De selger meget gunstige datapakker der. Bla 10GB for kr199. Hvis du velger medium abbo til kr199 (600min600sms1000mb) så får du totalt 11GB/600/600 for kr398:)

Ikke dårlig det heller! Bare hold deg unna NetCom fordi de vil ikke la deg kjøpe datapakker til sine fastpris abboer.

Lenke til kommentar

Bruker mobilen som "mobilt bredbånd" fast hver dag. De fleste telefoner kan du trådløst koble til pc , så bruke internett på PCen. Blir som en ruter eller hva det heter. Bruker ikke dobbel sim.

 

Men jo. Hadde chess fastpris et eller annet, nådde grensen hvor hastighet ble satt ned ca 25. i hver mnd (5gb). Internett fungerer etter det for min del såvidt ok. Men ikke mulig å se video.

 

Har byttet til en operatør som for min del ble 30-40 kr max dyrere eller noe i mnd, og de har "strupegrensen" på 8 GB. Kan evt si hvilken over pm.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...