Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm i en uke nå, 3 ganger til dagen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blåskjerm er maskinvare, oppdatering og driver relatert og viser til en kritisk feil. Blåskjermen kommer for å forhindre at noe av maskinvaren eller data skal ødelegges. Det er vanskelig å si hva som kan være feil uten å få sjekket maskinen grundig.

 

For eksempel fikk jeg det en periode før skjermkortet mitt dro på jordomseiling med ingen plan om å returnere:P

 

Jeg ville nok forsøkt å ta backup av maskinen og formatert og installere alt på nytt (kjedelig jobb).

Lenke til kommentar

Først å fremst skulle vi gjerne hatt mer informasjon, hva er feilmeldingen på blåskjermen du får opp? Ikke nødvendig å formatere enda, kan ofte løses med andre metoder, men hvis man ikke orker å feilsøke er formatering en god løsning noe som vanligvis løser de fleste software problemer :)

 

Edit: Hvis du ikke rekker å se feilmeldingen så kan du skru av automatisk oppstart etter systemfeil på Datamaskin - Systemegenskaper - Avanserte systeminnstillinger - Avansert - Oppstart og gjenoppretting

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ja, tittelen sier vell det meste, skjer uansett hva jeg holder på med.. finner ikke ut problemet, hjelp?

 

Radeon HD 7850

Intel i5 3570k

8gb low profile ram (1600mhz)

PSU 550W (corsair)

P8z77-v

 

Har du overklokka? Det kan godt være derfor du får bluescreen, fikk det flere ganger selv når jeg gjorde det.

Lenke til kommentar

oi, mange svar, det er fint å se :) Hmm skal vi se..

For eksempel fikk jeg det en periode før skjermkortet mitt dro på jordomseiling med ingen plan om å returnere:P

Ja, får håpe det ikke er slik i mitt tilfelle :) får prøve en uke til, før jeg gidder å re innstalere, men takk for tipset! :)

 

 

Først å fremst skulle vi gjerne hatt mer informasjon, hva er feilmeldingen på blåskjermen du får opp?

Har slått av den automatiske oppstarten, men det varierer litt om hele pcen fryser (imens den er i blåskjerm), eller om den bare blir svart i ett sekund, og så får jeg opp blåskjer, før den restarter... Får vell spille en time til, så får jeg vell enda en :)

 

Kun av nysgjerrighet, har du "snurre" disk eller SSD? Og hva sier feilmeldingene du får? Altså blåskjermene?

Jeg har 60gig SSD med Win7 på, og har alt det andre dritet mitt på en 2tb 7200rpm seagate.

 

har du notert " bsod " beskjeden?

Takk, skal bruke den siden neste gang jeg får den, og i tillegg poste her :)

 

Har du overklokka?

Nei.. har ikke det :p

 

Takk for hjelpen, jeg setter pris på det :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...