Gå til innhold

Lære å lage iPhone apps


Gjest Slettet-SnBb11Z

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-SnBb11Z

Jeg har lyst til å lære å lage iPhone-apps. Jeg har ikke programmert før og jeg lurer på hvor jeg bør starte. Jeg vet det finnes haugevis av tråder hvor folk har spurt hva de burde lære hvis de vil begynne å programmere, men hva konkret burde jeg lære hvis jeg skal lære å lage iPhone-apps, uten at jeg kan programmering. Brude jeg for eksempel lære meg et enklere spårk først og så lære objective-C, eller burde jeg begynne rett på objective-C?

 

Takk på forhånd?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det er lurt å lære seg grunnleggende programmering først for å forstå prinsippene bak programmering. Selv begynte jeg med C, men for eksempel Java er veldig likt når det gjelder det helt grunnleggende. (men det har allikevel noen fundamentale forskjeller som det er viktig å forstå!). For å lære seg litt iOS-spesifikk programmering så anbefaler jeg boka "Beginning iOS 5 Development". Mulig den finnes i en iOS 6-versjon også.

 

På iTunes U ligger det mange bra forelesninger om (relevant) programmering. "Coding Together: Developing Apps for iPhone and iPad (Winter 2013)" (CS193P) er fenomenalt god, men for å få grunnleggende programmeringsferdigheter så anbefaler jeg også CS106 A og B. Alt ligger gratis tilgjengelig på iTunes U.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...