Gå til innhold

Blokkere anrop på Samsung Galaxy Note 10.1?


tomacro

Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Jeg har skaffet meg et ekstar simkort til mitt nettbrett, men jeg syns det er plagsomt at man plutselig kan bli ringt på selve nettbrettet, når eneste grunnen til at man har simkortet er fordi man eventuelt er på tur og vil bruke det til surfing.

 

Jeg vet ikke om det er flere enn meg som lar seg plage over dette, men spørsmålet mitt er går det an å velge selv inne på innstillingene om man vil blokkere av utgående/inngående anrop ?

 

Noen som har funnet ut av dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

 

Jeg har skaffet meg et ekstar simkort til mitt nettbrett, men jeg syns det er plagsomt at man plutselig kan bli ringt på selve nettbrettet, når eneste grunnen til at man har simkortet er fordi man eventuelt er på tur og vil bruke det til surfing.

 

Jeg vet ikke om det er flere enn meg som lar seg plage over dette, men spørsmålet mitt er går det an å velge selv inne på innstillingene om man vil blokkere av utgående/inngående anrop ?

 

Noen som har funnet ut av dette?

 

Har du fått anrop, eller er det noe du tenker på? Grunnen til at jeg spør er, fordi det er jo egne datakort som tvilling. Disse datakortene kjører jo kun datatrafikk og ikke tale.

 

Ellers så har du jo alltids apps ala "Advanced Call Manager".

Der har du en innstilling der du kun aksepterer anrop lagret i din kontaktliste.

Så hvis du da har en tom kontaktliste, så vil jo ikke programmet godta innkommende anrop.

Endret av kenjako2
Lenke til kommentar

Har du fått anrop, eller er det noe du tenker på? Grunnen til at jeg spør er, fordi det er jo egne datakort som tvilling. Disse datakortene kjører jo kun datatrafikk og ikke tale.

 

Ellers så har du jo alltids apps ala "Advanced Call Manager".

Der har du en innstilling der du kun aksepterer anrop lagret i din kontaktliste.

Så hvis du da har en tom kontaktliste, så vil jo ikke programmet godta innkommende anrop.

 

Hei.

 

Jeg har et ekstra kort på mitt mobil abonoment ja. Som heter tvilling/trilling, men tingen er at det kan både motta anrop/smser og sende sms/Ringe med det

 

Jeg kontaktet min operatør, de sa de kunne blokkere innkommende smser, men anrop og slikt måtte jeg finne ut av selv via mitt nettbrett.

Så tenkte det fantes en mulighet for det.

 

Grunnen er rett og slett at jeg vil bruke nettbrettet kun til surfing/datatrafikk

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har et ekstra kort på mitt mobil abonoment ja. Som heter tvilling/trilling, men tingen er at det kan både motta anrop/smser og sende sms/Ringe med det

 

Jeg kontaktet min operatør, de sa de kunne blokkere innkommende smser, men anrop og slikt måtte jeg finne ut av selv via mitt nettbrett.

Så tenkte det fantes en mulighet for det.

 

Grunnen er rett og slett at jeg vil bruke nettbrettet kun til surfing/datatrafikk

 

Som b3ndik sier og som jeg nevnte i mitt innlegg at det er datatvilling du skal ha, og ikke tvillingkort for tale som du har fått.

Bare kontakt operatør og si at du vil endre fra tale- til datatvilling. Mulig du kan beholde samme simkort også, ved at de flytter simkortnr over på datatvilling tjenesten.

 

Ingen grunn til å bruke tid å krefter på apps da :p

Endret av kenjako2
Lenke til kommentar

Er i samme situasjon selv, og og eneste mulighet for å bli kvitt anrop på nettbrettet er å skaffe seg tvilling med kun data. Apps og anropssperren på Noten bare "legger på", noe som fører til at anropet også blir avvist på hovedkortet. Har også forsøkt med viderekopling uten at det har hjulpet.

 

Jeg har ikke tatt meg bryet med å bestille datatvilling, men setter brettet i flymodus når jeg er hjemme eller andre steder der jeg uansett bruker wifi. Så får jeg bare overleve at det kommer et anrop eller to når jeg er på tur...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...