Gå til innhold

Vurderer Hærens befasskole, men..


kiriee

Anbefalte innlegg

Som sagt så vurderer jeg nå hæres befalsskole fordi jeg har hatt litt problemer med å bestemme meg.

Har lenge tenkt på om jeg skal studere på høgskole eller førstegangstjeneste. Nå er det visst sånn at det er for sent for at jeg kan komme inn på august kontigenten for førstegangstjenesten. Ville egentlig inn i 2bn/panser, men er visst for sent.

Så nå lurer jeg litt på om jeg skal søke meg inn på befasskolen istedet, greia er bare at jeg føler meg ikke helt som en leder. Mulig jeg har noen skjulte talenter og egenskaper, men vet ikke helt.

 

Er 22 år nå og føler jeg burde få kommet i gang med et eller annet.

Leste at i fjor så ble 600 kalt inn og bare 190 kom videre.

 

Ville noen anbefalt befasskolen siden jeg ikke kom inn til fgtj? Føler jeg skulle klart meg bra, men kan være litt sjenert i starten så spørs hvordan de ville sett på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ikke anbefalt den, om du ikke føler at du er egnet som leder. Det skal dog sies at befalselevene velges etter potensial, ikke etter hvem som nødvendigvis er flinkest under opptaket, da mange av de som kommer dit allerede har vært et halvt eller et helt år i forsvaret fra før av, og har mye mer erfaring enn deg. Hadde nok heller søkt Artbn eller noe lignende, og evt søkt befalsskolen underveis i førstegangstjenesten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...