Gå til innhold

Vanntett kompaktkamera - hvilket er best ?


Anbefalte innlegg

Har siste tiden lurt på å droppe bildekvalitet fremfor vanntett lommekamera som tåler å bli mistet i bakken, tar undervannsbilder etc.

 

Fisker mye ved sjøen og på fjellet og S95, GF3 etc har alle vært kameraer som jeg har vært forsiktig med på fisketurer både ved sjøen og i fjellet som ofte foregår i regnvær.

 

Har sett meg ut følgende

Pentax WG-3 GPS

 

Pentax WG-10

 

Nikon Coolpix AW110

 

og Olympus Tough TG-2

 

noen som har erfaring med noen av disse enda ?

Endret av ulfgre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pentax WG-3 og Olympus Tough TG-2 har større blenderåpning, og dermed bedre lysfølsomhet, enn andre vanntette kamera i samme klassen, og er derfor å foretrekke. Det er den største utfordringen for vanntette kamera at de må beskyttes på en slik måte at det kan gå ut over bildekvalitet, men stor blenderåpning er i hvert fall med på å redusere dette kompromisset.

 

TG-2 har fått mange gode tilbakemeldinger. Litt usikker på WG-3 da det er nytt på markedet.

Lenke til kommentar

Er mer fisking i regnvær jeg ønsker kamera skal overleve. Ikke ren dykking. Men bading m hund etc hadde jo og vært artige motiv jeg har tenkt på.

men føler undevannshus blir litt overkill.. Skal uansett ha ett lommekamera. Ideelt sett ønsker jeg bildekvaliteten til Nikon Coolpix A eller Fuji X20/X100 etc. Lommevennlig og vanntett. Bare å innse at det perfekte kamera ikke eksisterer ( enda ) for min del :)

Lenke til kommentar

Har faktisk tenkt tanken ja.

 

Ikke alle sonys vanntette telefoner tåler sjøvann.

 

Ellers... Hvis jeg tok til takke med bilder i mobilkvalitet så ville jeg gått for et av de rimelige vanntette apparatene. Mitt ankepunkt mot vanntette kamera er først og fremst at de som tar "de beste" bildene har vært uforholdsmessig dyre.

Lenke til kommentar

Jeg har mer eller mindre bestemt meg for at det blir brukt Fujifilm X10, ny X20 eller brukt X100.

Så blir det en neoprene beskyttelsesbag. Vil ha ett kamera som er gøy å bruke + bildekvalitet når det ikke passer å ha med Canon 5D'en. Men jeg vingler VELDIG angående kamera valg hehe :)

 

Eneste som jeg aldri har angret på er valg av systemkamera. Lommekamera er langt værre. Ikke vært helt fornøyd siden Ricoh GR1 analog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...