Gå til innhold

Hva menes med ettersending av post?


fredd5050

Anbefalte innlegg

hei lurer litt på hva det med ettersending av post betyr,... har flyttet til en leilighet, og endret adressa mi i posten slik at jeg har sett posten kommer til meg nå bare med en lapp på.. men med ettersendinga sto det at det var 1 måne gratis.. betyr det at jeg får post både gamle plassen og den nye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg forstår det, så videresender dem post som er sendt med ditt navn, men med din gamle adresse. Type regninger for eksempel, hvor du fortsatt er registrert med gammel boadresse hos disse firmaene, så vil posten ettersende denne posten til ditt nye hjem, kostnadsfritt i 1 måned. Sørg for å endre alle adresser, og sørg for å si ifra til alle som sender deg brevpost og/eller pakker.

Lenke til kommentar

Du må selv ta kontakt og informere alle de som sender deg post om at du har fått ny adresse. Posten videresender i en måned (eller lenger hvis du betaler for det) slik at du får en mulighet til å motta post fra de du har glemt å informere.

 

Det offentlige (og banker, forsikringsselskaper) får informasjon fra folkeregisteret så det skal ikke være nødvendig å informere dem, såfremt din nye adresse er den som er oppgitt til folkeregisteret.

 

Lag deg en oversikt over alle andre som du vet at har registrert din adresse (foreninger, lag, firmaer, privatpersoner etc.) og gi de beskjed om din nye adresse. Om du har behov for å få videresent post lenger enn en måned blir opp til deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg går ut frå at post til gammal adresse som kjem etter at denne månaden er gått vil verte returnert av Posten.

 

Dersom du ynskjer post på begge adressene må du gje Posten melding om det.

Nei, dette blir fortsatt lagt i postkassa ved den gamle boadressen. Hvis det blir returnert, så er det nye eier som gjør dette.

Lenke til kommentar

Ånei ok. Men da lurer jeg på hvorfor jeg fortsatt får post fra tidligere leietakere som bodde her for 1, 2 og 3 år siden? Jeg har til og med sagt ifra til postmannen at "i dette året er det X og Y som bor her, ingen andre". Jeg får fortsatt uønsket regninger som ikke er til meg.

 

Er det noen som noen gang har beskyldt postverket for å fungere ?

 

;-)

Lenke til kommentar

Hva er mest riktig å svare, hva som er lovet skal skje, eller det som mest sannsynlig kommer til å skje?

 

Mitt svar over, var ment som en åpenbar spøk - men seriøse svar bør ta utgangspunkt i hva som er prosedyren, og gis en ekstrakommentar dersom man har erfaring med at prosedyren ofte ikke fungerer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...