Gå til innhold

Bioshock infinite lagg på sterk pc


Anbefalte innlegg

hei jeg har en gamingpc, i7 prossessor, 4 gb RAM, 2x hd radeon 6870 med crossfire og strømforsyning på 750.

 

pc'en min kjører spill helt elendig, og etter det jeg har hørt så skulle ikke pc'n min hatt noen problemer med f.eks Bioshock Infinite eller hitman absolution. spillene lagger veldig mye. og mange ganger kan spillet freeze for 2-3 minutter. jeg har lenge lurt på hvorfor den ikke klarer og kjøre spill på mer en low, og selv da kan det finne på å lagge.

 

jeg lurer på en annen ting... på c:disken ligger det jo en "programfiler (x86)" der man tydeligvis skal legge 32-bits programer, men siden jeg har en SSD- C: så kan jeg ikke installere 32-bits spillene mine der. på D: er det ikke noen slik mappe og det trenger jeg, for de fleste spillene jeg laster ned er win32 spill..

 

takker for hjelp på forhånd! :) er så lei av å måtte ctrl+alt+del for og komme meg til skrivebordet etter at spillet freezer.. pcn er heller ikke gammel, kjøpt ifjord!

Endret av volvo240turbo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Har du overklokket skjermkort eller CPU? Du trenger ikke egen mappe for 32-bit.

Forresten, ville anbefalt deg å kjøpt mer RAM, kan være nyttig men det er nok ikke det som er problemet. ;)

 

Vær spesifikk med hva hardware du har, er du snill. Detajlert, takk.

Lenke til kommentar

Det jeg gjorde var å gå inn på gameengine.ini

Så fant jeg Poolsize og tok den til 1200, det er etter hvor mye videoram du har

Jeg har 1538mb og det holdt å ha den på 1200

Så skrev jeg inn i Steam i launch options -ReadPoolsizeFromIni

 

Prøv å ta av V-sync, seneste spill til PC har hatt veldig dårlig V-sync som er i bruk i spillet. Man kan få V-sync via ATI Catalyst

 

http://www.giantbomb.com/forums/bioshock-infinite-6060/pc-stuttering-fix-1430346/

Da vil jeg si at det fikset omtrent alle hiccups jeg hadde utenom loadinga!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...