Gå til innhold

Test: Roccat Kone Pure og Roccat Hiro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg eier en Kone Pure, og er storfornøyd. Det finnes nok mange gode mus der ute på makredet nå så skal ikke rope "best mouse evaaaar!" når jeg (selvfølgelig) langt i fra har prøvd alle variantene som finnes en gang, men de gjør veldig mye riktig med denne modellen.

 

Har du brukt Kone-serien før så er det kort sagt en "no-frills" rimelig versjon som også er et lite hakk mindre (noe som er et stort plus i min bok, selv om jeg har over gjennomsnittet store hender). De kutter dog ingenting av det viktige i mine øyne. Bare "dilldall" som lys osv.

 

Jeg gikk fra en standard Kone til Kone Pure, og på tross at pure er en enklere modell så synes jeg den er bedre. Kan annbefales.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Denne så interessant ut. Fin orange-farge som bør gå bra sammen med mitt logitech G710. Det viktigste er at den er litt mindre enn de vanlige kladeisene, som paradoksalt nok anmelder har trukket for.

 

Musematten er dyr, men hardplast er utelukket for meg. Kanskje jeg slenger med en slik også...

Lenke til kommentar

Jeg eier en Kone Pure, og er storfornøyd. Det finnes nok mange gode mus der ute på makredet nå så skal ikke rope "best mouse evaaaar!" når jeg (selvfølgelig) langt i fra har prøvd alle variantene som finnes en gang, men de gjør veldig mye riktig med denne modellen.

 

Har du brukt Kone-serien før så er det kort sagt en "no-frills" rimelig versjon som også er et lite hakk mindre (noe som er et stort plus i min bok, selv om jeg har over gjennomsnittet store hender). De kutter dog ingenting av det viktige i mine øyne. Bare "dilldall" som lys osv.

 

Jeg gikk fra en standard Kone til Kone Pure, og på tross at pure er en enklere modell så synes jeg den er bedre. Kan annbefales.

 

-Stigma

 

Det er akkurat derfor jeg er fornøyd med min Kinzu også. Det er no frills bells or whistles. Det er bare en mus. Og ja, den er også litt mindre enn de andre møssene i SteelSeries' serie. Det var faktisk en grunn til at jeg kjøpte den og ikke noe man burde trekke for, spør du meg. Det er en smaksak.

Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe ei mus fra Roccat, men driver å svaier mellom Roccat Kone Pure og Roccat Kone XTD. Virker som om folk klager på scrollehjulet på XTD over tid. Noen som har erfaring?

Rullehjulet i Pure og XTD er visstnok det samme, det er en ny versjon som de skryter fælt av: http://www.roccat.or...one-Pure/#crb_3

Hovedforskjellen på de to musene er om du liker en stor mus eller om du liker en litt mindre mus (9%). Personlig har jeg en stor hånd og foretrekker en stor mus, men det er en smakssak.

 

Har Roccat fått fjernet den grusomme akselerasjonen på musa?

Hadde en tidlig gneerasjon av Kone en eller annen gang, men den var jo ubrukelig. Og det hang visstnok med inn i neste generasjon.

 

Har både Kone[+] og XTD, og jeg tror ikke jeg kjenner til det problemet nei.

 

Vi klarer ikke å forestille oss et eneste fornuftig bruksområde til stemmefunksjonen (...) vi undrer på hvorfor noen ville ha den på i det hele tatt.

Jeg synes faktisk det er en grei funksjon for å holde orden på hvilken innstilling jeg kjører på DPI`en.

Hvis du ikke liker den kan du bare veldig enkelt skru den av i softwaren, not that big deal!

Det er det som er så utrolig bra med Kone, at det er en masse muligheter og funksjoner, og at alle kan faktisk skrus av hvis du ikke benytter deg av dem.

 

 

Jo høyere sensitivitet man stiller musen til, jo raskere og høyere blir mannestemmen som minner deg på hvilken sensitivitet du har på musen.

Om det ikke har skjedd en spesielt nylig endring i softwaren så er jeg faktisk uenig i denne påstanden, lyden blir ikke høyere ved høyere innstilling.

 

Jeg vil runde av med å si til anmelder at mange valgmuligheter ikke burde telle negativt!

 

 

- ESS

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Razer viser på skjermen hvilken DPI du kjører når du endrer den. Mye bedre enn å få fortalt det midt i en sang, eller enda verre - midt i mellom sanger mens volumet er skrudd opp...

Litt glorete med den fargen også. Prisen på den musematten var latterlig og nekter å tro den kan rettferdiggjøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...