Gå til innhold

Hvor lenge holder forbrenningen seg på "topp"?


Anbefalte innlegg

Jeg drakk noen glass med Martini igår (nok til å bli litt under middels full), og hadde med dette gått opp ca. 1-2 kg når jeg veide meg etterpå.

 

Idag har jeg gått en del i "parken" her hvor jeg bor i ca. 1-2 timer for å øke forbrenningen og prøve å få ned kiloene igjen.

 

- Hvor lenge etter at man har gått i et slikt tidsrom, kommer hjem, og setter seg i sofaen tar det at forbrenningen går ned til "vanlig" modus igjen?

 

- Hvor effektivt med tanke på vektnedgang og forbrenning er det å gå uten å bli sliten VS sitte i sofaen og spille tv-spill?

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar jeg ikke mye feil så reagerer stoffskiftet i kroppen betydelig treigere en det. Mener at stoffskiftet stabiliserer seg ut fra det du gjennomsnittelig har spist de siste 10 dagene. Derfor man bruker kun en cheat-dag i uken.

 

Jeg tar forbehold for at dette er feil.

Lenke til kommentar

Jeg drakk noen glass med Martini igår (nok til å bli litt under middels full), og hadde med dette gått opp ca. 1-2 kg når jeg veide meg etterpå.

1-2kg er bare forskjellen på om man har mye mat/veske i tarmen eller ikke. i tillegg så kan veskenivået i kroppen forandre kroppsvekten 4-5kg iløpet av dagen uten ett gram fett tapt/lagt på.

 

Så om du skal bruke baderomsvekta så kun dra den fram en gang i måneden og på samme tidspunkt på døgnet.

Lenke til kommentar

Fortsatt ingen som har besvart på spørsmålet/spørsmålene jeg stiller.

 

Fordi premissene dine er latterlig feil. Du har ikke gått opp 1-2 kg i masse, du har en naturlig variasjon i vannretensjon. Det er dermed tullete å snakke om å gå det av seg, eneste måten du blir kvitt det på er å sitte på dass og pisse. Et par martinis er ubetydelig, særlig uten kunnskap om kaloribehov du har og hva du har spist ellers.

 

Forbrenningen er det kroppen din bruker av energi der og da, ergo, med en gang du setter deg ned etter å gått vil det forbrenningen gå over til det det koster å opprettholde det der og da, vanlige gåturer er ikke akkurat så veldig muskelbyggende, så kroppen din vil ikke bruke spesiellt mye mer ekstra energi på å bygge noe.

 

Ekstremt mye mer effektivt? Gitt at alle andre variabler er like (du vil få mer ut av et kosthold og sitte på ræva, enn å gå noen langsomme turer og spise til du velter ut av stolen). Du kan jo kikke lete fram hvor mye du forbrenner på x antall minutter gåtur vs x antall minutter sittende arbeid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...