Gå til innhold

Slik vil Playstation 4-spill se ut i forhold til PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja får sjå no kva utviklerne klarer og få ut av ny hardwaren, kanskje dei faktisk får til noe annet enn dagens koridorbaserte klikk og pek spill. Som lar deg av og til trykke ein knapp eller to mellom video sekvensene.

 

Ny konsoller er bra for utviklingen ny spill med fleire muligheter, ikkje minst at PS4 og 720 vill bli meir lik ein pc som gjør at porting og utvikling vill mest sannsynelig bli lettere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper inderlig at ikke morgendagens konsoller vil holde igjen markedet på samme måten som de har gjort de siste 8 årene. Det er stor sannsynlighet for at det skjer, men jeg håper at spill utviklere kan kjøre 1 utgave totalt sett og heller gi lavere innstillinger for konsoller. På denne måten så får vi en sunn utvikling i markedet, og neste generasjons konsoller kan iallefall få merkbart bedre grafikk/ytelse.

 

Sjansene er derimot store for at vi må sitte med Unreal engine 4 som standarden iallefall i 5 år frem over i tid...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvis et spill ser bedre ut på PS4 sammenlignet med PC så er det fordi spillutviklerene setter kunstige begrensninger, eller eventuelt at Sony betaler for å få utviklet ekstra funksjonalitet eksklusivt for PS4.

 

Et GeForce GTX 680 har mye mer regnekraft en GPU som sitter i PS4.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis et spill ser bedre ut på PS4 sammenlignet med PC så er det fordi spillutviklerene setter kunstige begrensninger, eller eventuelt at Sony betaler for å få utviklet ekstra funksjonalitet eksklusivt for PS4.Et GeForce GTX 680 har mye mer regnekraft en GPU som sitter i PS4.

 

Sant

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akseptabelt, men det var noe mer lag i starten på PS4. Dette var kanskje forårsaket av annet og uvesentligheter.

Når PS4 kommer ut så har det skjedde mer på PC-fronten, så sammenligningen kan kjøres da.

Personlig har jeg store forventninger til Oculus Rift, så om det blir så bra som jeg tror, så går de meste av pengene til fortsatt til PC.

PS4 og Xbox kommer ikke til å klare eller støtte Oculus Rift. Det fordrer fps på 60. Konsoll kommer til å ligge på 30.

 

Det blir vel en ny konsoll uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Når de PS og Xbox dukka opp føste gangen lå de foran de aller fleste PC'er i (grafisk) ytelse. For hver ny konsoll generasjon virker de å ligge stadig lenger bak ved release date.

 

Før hadde jo konsollene kanskje litt ekstra mening i og med avspillingsmuligheter for media, men nå er jo ikke det heller noen vesentlig + greie lenger.

 

Skjønner ikke hva folk skal med disse boksene. (annet enn at en del sikkert bare må ha noen konsoll eksklusive spill).

Lenke til kommentar

Vel, jeg tror egentlig ikke på dette :)

 

PS4 bruker AMD sitt toppkort for bærbare(!) Så de skal overbevise meg om at grafikkort for bærbare er bedre enn tilsvarende modell til en stasjonær..?(bare annet frima da, men 7970 og GTX 680 har ganskel ik ytelse)

 

JEg regnet på det eneste tallet Sony har gitt. Nemlig Gflop tallet, som er lavere enn et GTx 660, så sikkert 650 Ti/650 nivå der.

 

Grunnen til at det ser bedre ut på PS4 er garantert IKKE hardware. Vel grunnen til at det er sånn som det er står vel egentlig nedenfor.

 

Jeg ville lyttet mer til det NVIDIA sier som faktisk stemmer. At konsoller er sånn ca. mid end gaming maskin(de sa vel ned mot low end, kanskje stemmer dette ikke fullt så bra, men ikke vet jeg hvor grensene går) Og at de kommer til å være utdatert når de kommer ut. Følger de 1,5 års regelen vil PS4 og ny grafikkort komme omtrent samtidigt :) Lett valg.

 

 

Lenke til kommentar

Når de PS og Xbox dukka opp føste gangen lå de foran de aller fleste PC'er i (grafisk) ytelse. For hver ny konsoll generasjon virker de å ligge stadig lenger bak ved release date.Før hadde jo konsollene kanskje litt ekstra mening i og med avspillingsmuligheter for media, men nå er jo ikke det heller noen vesentlig + greie lenger.Skjønner ikke hva folk skal med disse boksene. (annet enn at en del sikkert bare må ha noen konsoll eksklusive spill).

 

Den første Xbox -en kom med en Pentium 733mhz, mens det på markedet var 1ghz Pentiumer, for ikke å snakke om 1,13GHz Athlon. På skjermkort-fronte så var det nok nærmere high-end enn det er denne gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

skulle ønske dei hadde FPS,Prossesor forbruk osv på disse filmene også, er bare ut i fra nysjerighet hvor mye ytelse kver bruker

 

Ser ut som PS4 faller helt ned til rundt 15 FPS rundt 1:50 mens PC holder en jevn 30 (som er maks på youtube) idealet er selvfølgelig 60 som en PC lett skal klare, men om en PS4 ikke engang holder 30...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...