Gå til innhold

Liten & Stille Spill-Pc til rundt 15000kr


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nå bestemt meg får å bli kvitt min gamle i7 920 1366 maskin!

Ønsker å ha en temmelig liten pc, maks midi tower, og ett kraftig skjermkort.

Kabinettene jeg helst vil ha er Fractal Design Arc Midi R2 eller Bitfenix Prodigy, men prodigyen kan kun ha mini ITX hovedkort. Er dette negativt når det gjelder overklokking?

Pcen vil hovedsakelig bli brukt til FPS spill som BF3, men og litt musikk produksjon, så vet ikke helt om FL studio osv bruker særlig prosessor kraft?

Behøver og en skjerm, men har ikke bestemt meg om jeg vil ha høy oppløsning eller 120hz.

 

Har satt sammen ett oppsett uten ram, fordi ram er noe jeg trenger hjelp med å velge :p SSD/HDD har jeg fra før av, så det trenges ikke!

 

Hva syntes dere om dette oppsettet?

post-195744-0-90016200-1365416188_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som et greit oppsett det der. Ser ingen grunn til IKKE å ha ATX-hovedkort, du får nok best utvalg i hovedkort der; ihvertfall til gaming. Overklokking går vel mest på prosessoren tror jeg, og prosessoren du har der er fin.

 

http://www.dustinhome.no/product/5010598525/corsair-8gb-ddr3-vengeance-lp-pc3-12800-1600mhz-cl9-2x4gb/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker Corsair vengeance ram, er ganske brukbare skulle jeg tro.

 

Vet ikke om jeg ville gått for Titan skjermkort. Det er knallbra, men det er ikke så veldig bra ytelse for pengene. Hvis ikke du skal spille på tre skjermer eller noe kan du trygt trappe ned til Radeon 7970 eller Geforce 680 og spare noen kroner.

Lenke til kommentar

Hva med et Fractal Design Define Mini som kabinett? Det er lite og godt støyisolert.

Så kan du bytte ut H100i med en søt liten H60 som bare lager 31dBA kontra de nesten 38 fra H100i

 

Til Define Mini, trenger du et M-ATX hovedkort, men her finnes det jo gode kort som ASUS P8Z77-M PRO.

 

Så kan du jo starte med 16gb Corsair Vengeance RAM, og evt oppgradere om du har behov for det.

 

Gå for titan om du skal spille på oppløsninger over 1080p og føler du trenger 100 fps.

Eller så er hd 7970 og gtx 680 fine kort som gir veldig god ytelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...