Gå til innhold

3DMark Android - Hva scorer din telefon?


Anbefalte innlegg

Hva scorer din telefon?

 

bildet er ifra min Galaxy Grand stock rom og clocks.

 

316uujb.jpg

 

UPDATE: Kom ny patch i dag som fikser random kræsjing og mangel på at du ikke får se poengsum. Nå fungerer også Device Channel systemet som det skal å det har fått en søke funksjon.

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Stock Xperia Z. Pakket ut av eska i går, og er ekstremt fornøyd med telefonen i helhet.

 

post-136301-0-99438200-1365364666_thumb.png

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Det er pga note 2 har en dårlig GPU. Du vil se den score bra på CPU men veldig dårlig på GPU delen.

 

Mobilen er vel kliss like en S3, bortsett fra høyere klokk på prosessor (S3 1,4Ghz - Note2 1,6Ghz) og dobbelt så mye mer ram (S3 1GB - Note2 2GB). Altså er den kraftigere enn S3, og S3 er en ganske så kraftig telefon.

 

Scorer blant annet 7050 i Quandrant standard (uten overclock), noe som er litt under det Xperia Z scorer, så tviler sterkt på at denne 3DMarken er skikkelig optimalisert for Note2!?

Endret av San22_
Lenke til kommentar

 

 

Mobilen er vel kliss like en S3, bortsett fra høyere klokk på prosessor (S3 1,4Ghz - Note2 1,6Ghz) og dobbelt så mye mer ram (S3 1GB - Note2 2GB). Altså er den kraftigere enn S3, og S3 er en ganske så kraftig telefon.

 

S3 bruker adreno 225 GPU mens note 2 bruker mali400 som er mye tregere så de er ikke like. Den har mye lavere vertex processing power.

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

 

 

Mobilen er vel kliss like en S3, bortsett fra høyere klokk på prosessor (S3 1,4Ghz - Note2 1,6Ghz) og dobbelt så mye mer ram (S3 1GB - Note2 2GB). Altså er den kraftigere enn S3, og S3 er en ganske så kraftig telefon.

 

Scorer blant annet 7050 i Quandrant standard (uten overclock), noe som er litt under det Xperia Z scorer, så tviler sterkt på at denne 3DMarken er skikkelig optimalisert for Note2!?

 

Som sagt den scorer meget bra på tester som krever mye CPU kraft men svikter hardt når det kommer til GPU. Det er uansett en veldig rask telefon men er ikke optimal for tunge 3d spill.

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

Som sagt den scorer meget bra på tester som krever mye CPU kraft men svikter hardt når det kommer til GPU. Det er uansett en veldig rask telefon men er ikke optimal for tunge 3d spill.

 

 

 

Som sagt den scorer meget bra på tester som krever mye CPU kraft men svikter hardt når det kommer til GPU. Det er uansett en veldig rask telefon men er ikke optimal for tunge 3d spill.

 

trodde den og S3 var ellers helt like, my bad :)

Lenke til kommentar

 

 

trodde den og S3 var ellers helt like, my bad :)

 

Om du sjekker physics score som er CPU score vil du se at din telefon scorer like bra som de nyeste topp modellene rundt 9000 kanskje mer, men på grafikk scoret vil du se den scorer veldig dårlig. Derfor får den så lav total score i 3dmark

Lenke til kommentar

fikk bare 3724 på min Htc One X. Synes det var litt lavt. På quadrant standard får jeg ca 6700.

 

Quadrant å 3d mark har ikke noe å gjøre med hverandre score messing. Igjen er det GPU som henger igjen. Du vil også se at din CPU physics score vil være ganske høy 6-7k mens grafikk scoren er ganske lav. Grunnen til dette er fordi selskaper presser store prosessorer inn i telefonene så de skal se bra ut på papiret men ofte har de en mye svakere GPU

 

Det står at jeg har 1.4 Ghz prossesor men htc one x har vell 1.5? Er mobilene min underklocka? Hvordan fikser jeg det?

 

Nei one X har originalt 1,4ghz :)

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

Quadrant å 3d mark har ikke noe å gjøre med hverandre score messing. Igjen er det GPU som henger igjen. Du vil også se at din CPU physics score vil være ganske høy 6-7k mens grafikk scoren er ganske lav. Grunnen til dette er fordi selskaper presser store prosessorer inn i telefonene så de skal se bra ut på papiret men ofte har de en mye svakere GPU

 

 

 

Nei one X har originalt 1,4ghz :)

Det står i amobils test at den har 1,5 Ghz

http://www.amobil.no/artikler/htc-one-x/108069/2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...