Gå til innhold

Guide: Kjøpeguide: TV 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler det kunne vært lagt til et tips 5 og, personlig er det for all fremtid uaktuelt og kjøpe noe annet enn en tv som er matt. Min Philips 9 serie er matt og jeg føler dette er en av de beste egenskapene til tven, har også en 3000 kroners toshiba av billigste merke i en annen stue, også denne matt. I et rom med vinduer bør ikke folk vurdere annet enn skjermer med matt overflate. Dette er noe jeg føler det blir lagt alt for lite vekt på i tester.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Liker godt at dere reklamerer litt for plasma ved å si at det er kun to reelle grunner til å ikke velge det. Plasma er herlig, og vil være det beste kjøpet frem til nye teknologier blir mainstream.

 

Selv har jeg en Panasonic P42ST50 (42"), og sitter i underkant av 2m fra TVen. Strålende fornøyd, og kostet bare 5 lapper på tilbud hos Komplett. Gruser glatt LED-TVer som koster det doble på bilde.

Endret av Occi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så god som alle tver i dag har mye dil dal som man ikke har bruk for .

 

Samtidig har kanaldistubitøren sit eget oppleg .

Da har man jo mer eller mindre dobbel dekkin på de fleste ekstrafunksjonene.

Da forstå jeg poenget med at man får det på 2 steder

 

Når man sier at flate tver dårlig lyd så spør jeg hvor dårlig lyd ?

 

Ma kan skaffe seg en lydplanke som egelig bare er en boks med høytalre i .

Er det da riktig å si at tv er flat da ?

 

Nå inbiller jeg meg oså at en slik lydpanke gjerne koster fra 30-40 % av prissen til tven og oppover ,og minst 2-3 tusen ,. er det riktig ?

 

Hvorfor kan man da ikke inkludere lydpanken i prisen for tven hvis lyden er så dårlig ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

1. TV-en endrer ikke fysisk størrelse dersom du plasserer en lydplanke i nærheten. Ei heller dersom denne plasseres langt i fra.

 

2. De som bryr seg om lyd har allerede et anlegg stående som spliller fletta av alle lydplanker der ute, eller bruker en slik lydplanke. Resten bryr seg ikke.

Lenke til kommentar

1. TV-en endrer ikke fysisk størrelse dersom du plasserer en lydplanke i nærheten. Ei heller dersom denne plasseres langt i fra.

 

2. De som bryr seg om lyd har allerede et anlegg stående som spliller fletta av alle lydplanker der ute, eller bruker en slik lydplanke. Resten bryr seg ikke.

 

Nåvell , selv om lydplanken ikke er en fysisk del av tven så må man vel si at det blir en del av tven , alikevell

 

Når entuiastene velger å gå for topp lyd som i prkasis er anlegg som koster 5-6 siffer

en eksebtabel lyd er anlegg som koster ca 3-4 siffer

og man får pc høytalrere fra noen 100 kr og oppover så lure ejg lit på hvilket nivå lyden ligger når det gjelder de virkelig flate tvene ?

 

jeg har intryk av at det verier fra direkte innesteng ( som det er tandenser med den tven hjemme ) til den som er på jobben ,som jeg ikke merker så mye innestewng lyd fra

 

Samtidig så vitrker det som pc høytlrene jeg bruker har bedre lyd en mange av de flate tvene

Hvordan vet man da på forhand at lyden fra en bestemt tvmodell er elendig ( hvis ikke spesifikasjonene sier så mye om det ) , i ilfelle man får lydplnaken på tibud ?

 

For ordens skyld det er ikke aktuelt for meg å kjøpe noen ny tv enda

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd det slik at TV-er til bare et par tusen leverer veldig godt bilde. Lyden er det som skiller seg mest for min del, og jeg vil ha et eksternt høyttaleranlegg framfor TV-høyttalere. Aller helst hadde jeg sett at en produsent hadde laget en konseptmodell helt uten TV-høyttalere for å spart litt her.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd det slik at TV-er til bare et par tusen leverer veldig godt bilde. Lyden er det som skiller seg mest for min del, og jeg vil ha et eksternt høyttaleranlegg framfor TV-høyttalere. Aller helst hadde jeg sett at en produsent hadde laget en konseptmodell helt uten TV-høyttalere for å spart litt her.

 

Hmmm, høres ut som min Pioneer Kuro dette ;) Kun fokus på bra bilde, ingen høytalere integrert. Passer meg perfekt!

 

Virkelig synd Pioneer la ned produksjonen av tv'er, de hadde uten tvil de beste plasma skjermene vertfall.

Lenke til kommentar

Føler det kunne vært lagt til et tips 5 og, personlig er det for all fremtid uaktuelt og kjøpe noe annet enn en tv som er matt. Min Philips 9 serie er matt og jeg føler dette er en av de beste egenskapene til tven, har også en 3000 kroners toshiba av billigste merke i en annen stue, også denne matt. I et rom med vinduer bør ikke folk vurdere annet enn skjermer med matt overflate. Dette er noe jeg føler det blir lagt alt for lite vekt på i tester.

 

Gardiner er medisinen, eller persienner....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Plasma har vel også en høyere feilrate enn LCD, det kan jo være greit å ta med i betraktningen. Spesielt da store plasmaskjermer kan være ganske styr å frakte. De er relativt skjøre.

 

Har dessverre ingen statistikk å vise til, er bare hva jeg har hørt fra folk som jobber i bransjen.

Lenke til kommentar

Jeg så forkortelsen OLED, og plutselig ble jeg redd for hva TV-fremtiden innebærer. Håper virkelig ikke at Samsungs mobilskjermer er en indikasjon på hva man kan forvente seg fra TVer med OLED!

 

Føler det kunne vært lagt til et tips 5 og, personlig er det for all fremtid uaktuelt og kjøpe noe annet enn en tv som er matt. Min Philips 9 serie er matt og jeg føler dette er en av de beste egenskapene til tven, har også en 3000 kroners toshiba av billigste merke i en annen stue, også denne matt. I et rom med vinduer bør ikke folk vurdere annet enn skjermer med matt overflate. Dette er noe jeg føler det blir lagt alt for lite vekt på i tester.

 

Tipset burde i såfall være å gjøre seg opp en mening om saken. Det er med et fåtall av TVer etter LCDs inntog i stuen at jeg har følt refleksjon har vært noen form for problem. "Glossy" trenger ikke bety reflektiv, for ikke å snakke om at det er lettere å fjerne merker fra en glossy skjerm.

 

Siden Altibox og Get ( etter det jeg vet ) ikke søtter tver med innebyd mottaker/dekoder så kunne de likegod ha lagt noen varienter uten digital tv motaker også., men samtidig behold smarttv delen

 

Får man modeller uten denslags innebygd? Ikke at jeg har undersøkt, men sist jeg så en TV uten dette innebygd var i 2008.

Lenke til kommentar

den andre elgen skrev 7. april 2013 - 20:17:

Siden Altibox og Get ( etter det jeg vet ) ikke søtter tver med innebyd mottaker/dekoder så kunne de likegod ha lagt noen varienter uten digital tv motaker også., men samtidig behold smarttv delen

 

Får man modeller uten denslags innebygd? Ikke at jeg har undersøkt, men sist jeg så en TV uten dette innebygd var i 2008.

 

Nå vet jeg ikke om man får tver i dag uten innebyd annlog og digital mottaker

poenget var at ingen har i praksis behov for en annalog motaker lenger , hvis dette da ikke går ut over tilkoblingen via scart kabelen som mange bruker enda

 

Når det gjelder den digitale mttakeren så støtes den bare av riksTV , canaldigital og Viasatt , selv om det finnes flere som tilbyr tvkanaler.

Da har man ikke behov for den innebygde motakeren .

Da kunne tenke meg at man hadde at valg uten motakren

 

Men det er antagelig for mye forlangt da det gjelder så få personer

I utgangspunktet så kan en datamonitor erstarte en tv hvis man ikke regner med t mottakrene og høytalrene samt samrttvfunksjonene .

Da må man ty til pcen

 

Da nærmer man seg en HTPC men da er igjen problemet at man ikke får bruke de krypterte kanalene ( jeg tror ikke det er mulig enda) samtid som ikke alle HTPC systeme fungerer for alle som tilbyr kanaler . bl.a. altibox

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...