Gå til innhold

Beste nettbrowser?


G27

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva som er best kommer nok an på kriteriene dine. Selv bruker jeg Firefox, da jeg syns den er enklest å få til å oppføre seg slik jeg vil. I tillegg finnes det add-ons for "alt".

 

Om den er raskest vet jeg ikke noe om, men sikkert ikke. Jeg syns uansett at hastighetsforskjellene mellom nettleserne er så små at de blir ubetydelig.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Eg brukar både Opera og Chrome. Opera er hovudnettlesaren sidan fanestyringa og veksling mellom faner er super. Chrome brukar eg mest til streaming, Youtube etc., sidan Opera ikkje er spesielt god der.

 

Edit: Har aldri sett reklame i Chrome. Kvar kjem den frå?

Lenke til kommentar

Andre har vel samme reklameproblem i Chrome som meg, regner jeg med? Når jeg går inn på en ny nettside, samme hvilken, så kommer det en "pop up" hele veien nede i chrome, og en langs hele kanten. Oftest står det bare: Related Searches, og nede er det bare helt random reklame.

 

Det er jo muuulig at det bare er en addon som har sneket seg inn og aktivert seg. Men vet ikke helt hvor jeg skal få deaktivert det i så fall. Flere kompiser har samme problem, og jeg har det på flere forskjellige pc'er :/

 

Jeg fant noe på reklamene nå. En knapp på hver av reklamene sendte meg til en ny side hvor jeg kunne slå av "Topic Torch", "easy line" og "iReview". Det har jeg gjort, og håper det fikser seg.

 

EDIT: Dette er visst noe som har kommet med µTorrent, hvis jeg forstår det riktig. Det er vel et slags virus, og heter Yontoo, og dermed var det ikke Chrome sin feil allikevel :o ups

Endret av G27
Lenke til kommentar

Det var en addon, ja. Fjernet for godt nå. Aner ikke hvordan den har sneket seg inn :( Siden flere kompiser har samme dritet, må det jo være noe som sprer seg? Hmm.

SIkkert noe du har klikket på Facebook for å se en video / bilde. Typisk i dag.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Andre har vel samme reklameproblem i Chrome som meg, regner jeg med? Når jeg går inn på en ny nettside, samme hvilken, så kommer det en "pop up" hele veien nede i chrome, og en langs hele kanten. Oftest står det bare: Related Searches, og nede er det bare helt random reklame.

 

Det er jo muuulig at det bare er en addon som har sneket seg inn og aktivert seg. Men vet ikke helt hvor jeg skal få deaktivert det i så fall. Flere kompiser har samme problem, og jeg har det på flere forskjellige pc'er :/

 

Jeg fant noe på reklamene nå. En knapp på hver av reklamene sendte meg til en ny side hvor jeg kunne slå av "Topic Torch", "easy line" og "iReview". Det har jeg gjort, og håper det fikser seg.

 

EDIT: Dette er visst noe som har kommet med µTorrent, hvis jeg forstår det riktig. Det er vel et slags virus, og heter Yontoo, og dermed var det ikke Chrome sin feil allikevel :o ups

 

Høres ut som du har gått i fella og installert noe

Lenke til kommentar

Bruker selv Opera og Firefox. Litt om hver av "de fem store" og hva jeg ser på som fordeler og ulemper:

 

Firefox: Rask, alt av add-ons, god å bruke, "advarer deg" om du kommer borti krysset.

 

Opera: Gjennomført og smart, autoinnlogging, cache-gjenbruk (kommer du borti tilbakeknappen/backspace mens du skriver et innlegg er det bare å gå frem igjen, og så er alt der. Samme skjer om du klarer å lukke nettleseren. Også greit om hastigheten er litt treig, da slipper du at eks. VG-forsiden lastes inn på nytt og bruker tid på det om du skal lese flere nyheter).

 

Chrome: Den raskeste nettleseren. Ingen advarsel om du krysser ut vinduet. Helt OK.

 

Safari: Helt OK. Relativt få Windows-brukere som bruker den, og den er vel kun såpass stor fordi den er standard på Mac.

 

IE: Historisk sett tregere og mindre sikker enn de andre nevnte. Helt OK ellers og enkel å bruke.

Lenke til kommentar

Bruker selv Opera og Firefox. Litt om hver av "de fem store" og hva jeg ser på som fordeler og ulemper:

 

Firefox: Rask, alt av add-ons, god å bruke, "advarer deg" om du kommer borti krysset.

 

Opera: Gjennomført og smart, autoinnlogging, cache-gjenbruk (kommer du borti tilbakeknappen/backspace mens du skriver et innlegg er det bare å gå frem igjen, og så er alt der. Samme skjer om du klarer å lukke nettleseren. Også greit om hastigheten er litt treig, da slipper du at eks. VG-forsiden lastes inn på nytt og bruker tid på det om du skal lese flere nyheter).

 

Chrome: Den raskeste nettleseren. Ingen advarsel om du krysser ut vinduet. Helt OK.

 

Safari: Helt OK. Relativt få Windows-brukere som bruker den, og den er vel kun såpass stor fordi den er standard på Mac.

 

IE: Historisk sett tregere og mindre sikker enn de andre nevnte. Helt OK ellers og enkel å bruke.

Er jo ikke noe problem å hente opp igjen lukkede faner på Chrome. Om uheldigvis krysser ut Chrome, så er det bare å åpne programmet igjen og trykke på "Nylig Lukket", så finner du igjen fanene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...