Gå til innhold

Fototreff Larvik/Stavern/Mølen


Anbefalte innlegg

Nå er våren (snart) her igjen, og det begynner å bli fint rundt omkring.

Vi prøver oss derfor på et fototreff i Larvik/Stavern/Mølen lørdag 27. april.

 

Vi møtes ved Bøkekroa kl 12:00

 

Turen starter først i Larvik hvor den kjente Bøkeskogen forhåpentligvis er vårklar, før vi tar en tur nedom havna hvis folk vil det.

 

På veien til Mølen kan vi stoppe innom i Stavern som er en typisk gammel kystby med flotte trehus, småbåthavn, en gammel festning, Minnehallen (som desverre er stengt frem til 15. mai) og sikkert mye mer.

 

Fra Stavern er det en kort kjøretur ut til Mølen, Helgeroa og Nevlunghavn. Mølen er en flott morene etter istiden, med store rullesteiner spredt overalt og flott fugleliv. Helgeroa og Nevlunghavn er små kysttettsteder. Disse ligger ikke langt fra hverandre, så det er mulig å besøke alle tre.

 

Bilde: Mølen

post-16418-0-81289900-1365149783_thumb.jpg

 

Jeg håper mange blir med på tur :)

 

Gammalt:

 

 

Jeg kunne tenkt meg en fototur på Mølen, der er det jo muligheter for mange typer fotografering, med flott natur og spesielt landskap overalt.

 

post-16418-0-81289900-1365149783_thumb.jpg

 

Er det noen som blir med på en tur en av de neste helgene?

 

 

Endret av Wraith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke helt Langesund, mer Stavern/Larvik. Helga etter passer bra for min del og, og så bør det jo være enda mer vår der da.

 

Mølen ligger her, den store grå stranda du ser på karta er den særegne rullesteinsmorenen som de fleste forbinder med Mølen.

 

Edit: Ser det er veldig nær Langesund i luftstrekk, jeg er bare ikke vant til å reise med båt, og det er langt å kjøre mellom de stedene.

Endret av Wraith
Lenke til kommentar

Ville satset på en dagstur. Fra Oslo til Nevlunghavn tar det 2 timer med bil. Men det er masse steder å ta bilder på i det området. Først kan stoppe innom Larvik, som har Bøkeskogen og havneområdet. Så kan en kjøre videre til perlen Stavern. Her er det trebåthavn, torg, brygge, gamle hus, museum, fyr, Oscarsborg mm. Etter Stavern går ferden videre til en neste perle Nevlunghavn/Mølen/Helgeroa. De tre siste ligger innenfor 5-10min kjøring med bil fra hverandre, og er alle verdt et besøk. Om tiden strekker til, kan en også dra innom Langesund, men det blir kanskje litt mye på en dag.

 

Edit, ikke Oscarsborg, men Fredriksvern.

Endret av tech8
Lenke til kommentar

Skal vi satse på lørdag den 27.? Og hva foretrekker dere - morgenlys eller ettermiddag/kveld?

Lørdag 27. er bra for meg. Hvis folk drar langtveisfra så bør vi vel ta det et stykke utpå dagen. Det kan bli flotte solnedganger der ute og.

 

Ville satset på en dagstur. Fra Oslo til Nevlunghavn tar det 2 timer med bil. Men det er masse steder å ta bilder på i det området. Først kan stoppe innom Larvik, som har Bøkeskogen og havneområdet. Så kan en kjøre videre til perlen Stavern. Her er det trebåthavn, torg, brygge, gamle hus, museum, fyr, Oscarsborg mm. Etter Stavern går ferden videre til en neste perle Nevlunghavn/Mølen/Helgeroa. De tre siste ligger innenfor 5-10min kjøring med bil fra hverandre, og er alle verdt et besøk. Om tiden strekker til, kan en også dra innom Langesund, men det blir kanskje litt mye på en dag.

 

Det høres jo ut som en interessant tur. Pleier dere å begynne disse fototurene ett sted og kjøre videre til andre? Det tar 40-50 minutter å kjøre til Langesund fra Mølen, så det kan jo fort bli litt mye.

Lenke til kommentar

Det er et godt forslag, tech88.

 

Det høres jo ut som en interessant tur. Pleier dere å begynne disse fototurene ett sted og kjøre videre til andre? Det tar 40-50 minutter å kjøre til Langesund fra Mølen, så det kan jo fort bli litt mye.

Det er vanlig å møtes et sted, og så ta sted for sted. Men jeg tror Langesund blir litt for mye denne gang.

Lenke til kommentar

Må jo prøve å bli med på dette også etter gårsdagens vellykkede treff.

Lurt å ta med fotosekken med mer utstyr og litt mat på denne turen her kan det se ut til.

 

Ellers får vi vel mye ut av dagen hvis det blir 11 - 12- tiden også? Ellers er jeg med på 10.00 selv.

Blir fryktelig tidlig for Oslofolk eller lenger unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...