Gå til innhold

Vi vil ha store skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Store mobiler vil nok forbli et nisjemarked. Jeg vil anta at mobiler vil balanseres rundt 4,7"±.

 

Det er heller oss entusiaster som har lyst på mobiler som er større enn dette. Ola Nordmann er nok mer interessert i noe han kan ha i lommen, men som har stor nok skjerm til å kunne spille Angry Birds på.

Lenke til kommentar

Tror ikke telefoner som har noen særlig mye større skjerm enn den som finnes på Galaxy Note 2 kommer til å slå noe særlig an... Det kommer til å bli for stort for mainstream-brukeren...

 

Galaxy Note 2 er også for stor. Den treffer kun entusiast-markedet, eller folk som tror de kan slå to fluer i en smekk med mobil og nettbrett.

Lenke til kommentar

Ehm, statistikken i artikkelen viser jo en topp 4 liste med hvor 2 / 4 er på 3,5" og 1 / 4 er på 4,0" (?) Innenfor topp 6 så dukker jo plutselig Samsung Galaxy SIII Mini også.

 

Denne listen blir jo noe misvisende da de som ønsker en "toppmodell" innen Windows Phone og Android nærmest er låst til noe som er over 4,5" per dags dato.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ehm, statistikken i artikkelen viser jo en topp 4 liste med hvor 2 / 4 er på 3,5" og 1 / 4 er på 4,0" (?) Innenfor topp 6 så dukker jo plutselig Samsung Galaxy SIII Mini også. Denne listen blir jo noe misvisende da de som ønsker en "toppmodell" innen Windows Phone og Android nærmest er låst til noe som er over 4,5" per dags dato.

 

3 av 10 er under 4"

Lenke til kommentar

Joda, og alle de tre er i topp 4 så de kan jo, for alt vi vet stå for like stort salg som resten av lista til sammen. Er nok temmelig sikker på at de iPhone 5, iPhone 4S, iPhone 4 og Galaxy S3 Mini som er det "små" å regne her har solgt temmelig mye mer enn resten av lista.

Lenke til kommentar

Store telefoner er for de som ønsker å ha et mini nettbrett med seg over alt. En alt-i-ett dings.

 

Andre foretrekker mindre telefoner som er mer fokusert på basisfunksjonene og har eventuelt et skikkelig nettbrett i tillegg som de bare tar med seg når de har behov for stor skjerm.

 

Jeg synes det blir feil å slå alle over en kam og si at alle ønsker ditt eller datt. Folk er forskjellige og jeg spår fortsatt stor variasjon i skjermstørrelse i årene fremover. Saueflokkinstinktett er ikke sterkt at alle kommer ikke til å velge samme skjermstørrelse.

Lenke til kommentar
Ehm, statistikken i artikkelen viser jo en topp 4 liste med hvor 2 / 4 er på 3,5" og 1 / 4 er på 4,0" (?) Innenfor topp 6 så dukker jo plutselig Samsung Galaxy SIII Mini også. Denne listen blir jo noe misvisende da de som ønsker en "toppmodell" innen Windows Phone og Android nærmest er låst til noe som er over 4,5" per dags dato.

 

Er den også misvisende fordi de som vil ha Apple er låst til små skjermer?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Denne listen blir jo noe misvisende da de som ønsker en "toppmodell" innen Windows Phone og Android nærmest er låst til noe som er over 4,5" per dags dato.

Windows Phone toppmodeller:

HTC 4,3"

Nokia 4,5"

Samsung 4,8"

 

Så du kan få en WP toppmodell helt nede i 4,3".

 

Lenke til kommentar
Hvordan kan gigantmobiler være trend når iPhone topper listen hver måned?
Har nok noe med at de som skriver disse artiklene ikke er så glade i iPhone's...De prøver så godt de kan og framstille det som android selger mest, men iPhone selger best uansett...

 

Der tar du nok feil, for om det hadde vært tilfellet hadde iPhones markedsandeler vært høyere enn Android. For all del, iPhone selger mye, men ser vi på alle variantene av androidmobiler på markedet skal det mer til at en av disse kommer på topp.

 

Om Netcom hadde solgt 51 forskjellige androidmobiler, og 49 iPhoner, hadde iPhone seilt opp med en klar 1. plass og 49% av salget. Android ville like vell vært større som OS. (Jeg vet det fremdeles selges eldre iPhoner)

 

 

Lenke til kommentar

Der tar du nok feil, for om det hadde vært tilfellet hadde iPhones markedsandeler vært høyere enn Android. For all del, iPhone selger mye, men ser vi på alle variantene av androidmobiler på markedet skal det mer til at en av disse kommer på topp.

 

Om Netcom hadde solgt 51 forskjellige androidmobiler, og 49 iPhoner, hadde iPhone seilt opp med en klar 1. plass og 49% av salget. Android ville like vell vært større som OS. (Jeg vet det fremdeles selges eldre iPhoner)

At markedsaldelen er høyere kommer av at flere mobiler går for Android enn å lage et nytt OS. Android er ingen mobil så den har ingen ting å gjøre med Netcoms salgstall :)

Lenke til kommentar

Iphone 5 er en telefonstørrelse og ytelse mange har bruk for. Nettbrett og mini PC er til jobb, noen ganske mange også har behov for. Kombinasjonen fungerer dårlig. Diger telefon på skitur i marka eller spasertur langs stranda i syden. - bare helt ubrukelig. Jeg minnes min første Ericsson mobil fra 1986.Den var grei å ha med seg i stor bil. Nye mobiler begynner å minne om den i størrelse. Apple har skjønt dette.Lett å bruke. Fantastisk skjerm. Har brukt den i 14 dager og har bitt i meg at jeg misliker diktatoriske løsninger. Iphone passer utmerket i et lite etui eller lien lomme!

Lenke til kommentar

At markedsaldelen er høyere kommer av at flere mobiler går for Android enn å lage et nytt OS. Android er ingen mobil så den har ingen ting å gjøre med Netcoms salgstall :)

Det er for så vidt riktig. Det kan kanskje diskuteres i hvor stor grad folk er beviste på OS når de kjøper mobil, men de er stort sett såppas besvisste at de vet som de skal ha en iPhone eller ikke. Og svært mange har fått med seg navn som Galaxy, Note, One, etc. Resultatet er imidlertid at alle som ønsker en ny iPhone kun har en modell å velge i, hvorav de som ønsker å velge noe annet har flere å velge i.

 

Dette påvirker så klart salgstallene til enkeltmodeller.

 

Om vi heller ser på iPhone mot Galaxy og totale salg er disse på henholdsvis 219 mot 131 millioner enheter per januar 2013. Samsung har imidlertid en bredere portefølje med Galaxy enn Apple med iPhone.

 

Innlegget mitt var imidlertid som svar til

De prøver så godt de kan og framstille det som android selger mest, men iPhone selger best uansett...
der jeg da poengterer at Android faktisk selger mer enn iPhone totalt sett. Selv om iPhone alene kanskje er den mest solgte mobilen.

 

Dette har ingen ting med om Android er bedre eller ikke.

 

Jeg bruker for øvrig Windows Phone selv.

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...