Gå til innhold

Nå er filmtjenesten Vdio lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste som mangler nå, er en tjeneste som har samlet alle serier og filmer på ett sted, til 1 god pris. Jeg har noen serier jeg ser på fast. Noen må jeg vente til de kommer på TV, og jeg HATER reklamer på tv-en... Få en skikkelig tjeneste med alle filmer og tv-serier på :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En perfekt tjeneste for meg ville vært ett program/internett side, hvor man kunne søke opp/navigere seg fram til film/serie. Velge filtype man vil ha, 3D ja/nei, 5.1/7.1 ja/nei.

SD/HD. Lanseringer samme dag som i butikk, og på samme tid verden rundt. Ett godt ratingsystem og linker til imdb. og kommentarfelt på alle filmer/serier. Pakkepriser på hele sesonger, og filmsamlinger.

 

Betalingsform kunne enten vært en abonnementløsning, eller at man har en standard pris på film/serier, og at det heller kostet noen kroner ekstra for f.eks 3D, surround lyd, osv. Pakk så dette inn i ett pent design, som det er enkelt for hvem som helst og navigere seg i. Så tror jeg faktisk veldig store deler av piratproblemet ville vært løst.

 

Om en slik tjeneste noen gang kommer på plass, så lover jeg å aldri laste ned en eneste film/serie "ulovlig" igjen.

 

Håper Vdio kan utvikle seg og satse på noe slikt, savner en lovlig tjeneste som er like bra/bedre enn alternatvet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er kvaliteten på filmene? Er det nedlastning eller streaming? Om man kan laste de ned (som man burde om man kjøper det) kommer det DRM-fritt eller må man bruke Vdio-programmet for å se det?

 

God men litt lite info i artikkelen. Lurer på om de kommer til å svindle oss nordmenn med skyhøye priser som det meste andre gjør, den gang det faktisk blir tilgjengelig i Norge.

 

Tviler på at jeg kommer til å bruke dette selv med prisene dere oppgir i artikkelen. Det er alt for dyrt sammenlignet med feks Netflix eller rett og slett Blurayen.

Lenke til kommentar

Det eneste som mangler nå, er en tjeneste som har samlet alle serier og filmer på ett sted, til 1 god pris. Jeg har noen serier jeg ser på fast. Noen må jeg vente til de kommer på TV, og jeg HATER reklamer på tv-en... Få en skikkelig tjeneste med alle filmer og tv-serier på :)

 

Skal den komme med en gratis massasjestol og neste generasjon smart-TV som velkomstpakke også?

 

Hvis du med "1 god pris" mener en pris som står i forhold til produktet, trekker jeg tilbake spydigheten. Mener du derimot en billig penge, les videre.

 

Kvalitet og stort utvalg koster penger. For å sammenligne med dagligvarebutikker: Meny er en dyr butikk men har bra utvalg og kvalitet, imens Rema 1000 har mindre utvalg og er en billig butikk.

 

De forskjellige seriene og filmene du vil ha samlet på ett sted har forskjellige rettigheter, og om én leverandør skal ha avtaler som tilfredsstiller alle disse må de tjene inn dette på et eller annet vis. Det er det du som må betale for. Den tjenesten som kommer nærmest det du ønsker her er nok platekompaniet.no.

Endret av Marius5051
Lenke til kommentar

Kun jeg som sitter å griner? Piratkopiering av musikk har gått ned grunnet spotify har "alt" tilgjennelig, altså man slipper stort sett å gå å finne musikk andre plasser.

 

TV-Serier + Film derimot, må man ha ørten abonnementer for kanskje flere hundre kroner mnd, for å f.eks følge med på 2-3 tv-serier og se et par filmer. Det er vel og bra det blir tilgjengelig, men det er en ting man har glemt også:

 

Bukta har alt!

 

Jeg er ikke intressert i å ha 1 abbonnement for hver jævla tv-serie som finnes, fordi noen #%%#%#% er så lite samarbeidsviilig å pengekåt.

 

At alle disse alternativene har alt av film og serier er en annen sak, da kan man velge på bakgrunn av sosial innbygging (facebook etc.), layout og enheter og kvalitet på selve filmene.

 

Ta f.eks Wimp som har BETA på FLAC filer, vel og bra, mens spotify kun har 320, når dette blir rullet ut går endel kunder over til Wimp, men de mister ikke noe av musikken, den er også tilgjengelig på Wimp (stort sett).

 

Jeg ler så jeg griner over alle disse IDIOTISKE tjenestene, bukta kommer til å leve i årevis for min del om ikke noen nå våkner og ikke bare tenker profitt, men også å gjøre det LITT lettere for hver enkelt kunde.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Skal den komme med en gratis massasjestol og neste generasjon smart-TV som velkomstpakke også?

 

Hvis du med "1 god pris" mener en pris som står i forhold til produktet, trekker jeg tilbake spydigheten. Mener du derimot en billig penge, les videre.

 

Kvalitet og stort utvalg koster penger. For å sammenligne med dagligvarebutikker: Meny er en dyr butikk men har bra utvalg og kvalitet, imens Rema 1000 har mindre utvalg og er en billig butikk.

 

De forskjellige seriene og filmene du vil ha samlet på ett sted har forskjellige rettigheter, og om én leverandør skal ha avtaler som tilfredsstiller alle disse må de tjene inn dette på et eller annet vis. Det er det du som må betale for. Den tjenesten som kommer nærmest det du ønsker her er nok platekompaniet.no.

 

Ble sent svar.

Det jeg mener, er at man har en pris pr. mnd. F.eks 500kr. Eller man kan ha en sum der man betaler for 10 serier til en fast pris, vil man se flere serier, så må man betale mer. Er vell samme som Canal Digital har, om jeg ikke tar feil? Du kan betale for flere kanaler som ikke er inkludert i grunnpakken.

 

Om jeg skal ta et raskt døme.

10 serier - 100kr

Alle filmer + 10 serier - 300kr

Alle filmer + 20 serier - 500kr

 

Ikke nødvendigvis den prisen. Men håper du ser poenget. At alt ligger på 1 side, som man kan betale en fast sum for å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...