Gå til innhold

Asus' småtass-skjermkort er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For deg som har lyst til å tweake eller overklokke kortet, nevner vi også at det følger med et fikleprogram som lar deg forandre på strømspenning, klokkefrekvenser og viftehastighet.
Med "strømspenning" mener dere altså effekt?Eller har ASUS brutt Nvidias reglement angående overvolting?

Kanskje det rett og slett betyr at kortet lett kan underklokkes for å ikke generere for mye varme for et mini-ITX-kabinett?

Lenke til kommentar

Hvilke kabinetter er det denne passer i, som ikke har rom for et 'vanlig' skjermkort? Har kikket en del på mini-ITX i det siste, og det virker som trenden er at enten så passer kortet, eller så er både høyden og lengden et problem. Her er lengden 'fikset', men hvor er dette nødvendig?

Lenke til kommentar

Interessant, dette kortet skal ha lik ytelse som et "vanlig" GTX 670? Isåfall virker det jo meget spennende, spesielt med tanke på at kortet er ca. 7cm kortere.

 

 

Edit: Hvis det er slik at de har presset et vanlig GTX 670 kort inn i dette lille kortet, da burde det vel være store rom for forbedringer på den "normale" utgaven?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Interessant, dette kortet skal ha lik ytelse som et "vanlig" GTX 670? Isåfall virker det jo meget spennende, spesielt med tanke på at kortet er ca. 7cm kortere.

 

 

Edit: Hvis det er slik at de har presset et vanlig GTX 670 kort inn i dette lille kortet, da burde det vel være store rom for forbedringer på den "normale" utgaven?

PCBen er nok ganske lik den på referanse-670, ASUS har bare kuttet 7-8cm med med kjøler.

Lenke til kommentar

Hvilke kabinetter er det denne passer i, som ikke har rom for et 'vanlig' skjermkort? Har kikket en del på mini-ITX i det siste, og det virker som trenden er at enten så passer kortet, eller så er både høyden og lengden et problem. Her er lengden 'fikset', men hvor er dette nødvendig?

I mitt http://www.prisjakt.no/product.php?p=728200 er det plass til fullhøydekort som tar to kortplasser, men som ikke er mer enn 25 cm langt. Ifølge specs på den langt utgaven sier Asus.com at kortet er 26,75cm (10,7") - noe som da ville vært for langt.

 

Men Mini utgaven vil da smette rett inn uten problemer - så jeg skjønner tanken jeg :)

Lenke til kommentar

Hvilke kabinetter er det denne passer i, som ikke har rom for et 'vanlig' skjermkort? Har kikket en del på mini-ITX i det siste, og det virker som trenden er at enten så passer kortet, eller så er både høyden og lengden et problem. Her er lengden 'fikset', men hvor er dette nødvendig?

 

I et Bitfenix Prodigy kabinett er dette perfekt da man kan beholde alle disk skuffene, noe som gjør at jeg sikler litt på dette :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med "strømspenning" mener Vegar sikkert bare spenning. Strøm er en ting, og spenning en annen.

 

Ved å forandre spenningen (volt) Forandrer du også strømen (amper) han mener sikkert spenning i sammenheng med strøm ( elektrisitet ) så og si strømspeningen kan gi mening men det virker litt jalla å si det i en artikkel der de som leser den somregel har litt kunskap om hava strøm er...

Lenke til kommentar

Hvilke kabinetter er det denne passer i, som ikke har rom for et 'vanlig' skjermkort? Har kikket en del på mini-ITX i det siste, og det virker som trenden er at enten så passer kortet, eller så er både høyden og lengden et problem. Her er lengden 'fikset', men hvor er dette nødvendig?

 

Lurer litt på det samme. Det finnes sikkert noen få Mini-ITX kabinetter der ute som støtter fullhøyde kort men hvor et vanlig GTX 660 / GTX 670 / GTX 680 blir hakket for langt. Men ideen her er vell å åpne opp muligheten for kraftige HTPC-er som kan støtte litt spill og full Jinc3 støtte i MadVR for mediasenter men da må de nesten klare å få det til å bli low-profile eller så er man jo for det meste like langt.

 

Skjønner dog at det er en fryktelig stor utfordring, men dette her blir jo et skjermkort for en utrolig liten nisje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvilke kabinetter er det denne passer i, som ikke har rom for et 'vanlig' skjermkort? Har kikket en del på mini-ITX i det siste, og det virker som trenden er at enten så passer kortet, eller så er både høyden og lengden et problem. Her er lengden 'fikset', men hvor er dette nødvendig?
Lurer litt på det samme. Det finnes sikkert noen få Mini-ITX kabinetter der ute som støtter fullhøyde kort men hvor et vanlig GTX 660 / GTX 670 / GTX 680 blir hakket for langt. Men ideen her er vell å åpne opp muligheten for kraftige HTPC-er som kan støtte litt spill og full Jinc3 støtte i MadVR for mediasenter men da må de nesten klare å få det til å bli low-profile eller så er man jo for det meste like langt.Skjønner dog at det er en fryktelig stor utfordring, men dette her blir jo et skjermkort for en utrolig liten nisje?

 

Er sikkert større nisje en du vil tro.

 

Selv sitter jeg på et Silverstone LC16m HTPC-kabinett som maks støtter 21-22 cm lange kort, men jeg gjerne vil ha noe bedre enn de minste kortene, og ikke minst bare digitale utganger (vga over adapter mot DVI-porten).

 

Dog er jeg mer glad i Amd-baserte skjermkort, og holder meg under 2K i pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...