Gå til innhold

– Virtuell virkelighet kommer til å forandre alt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det viktigste de KAN gjør er å gjøre det "optional".

 

Da vil gamerene kjøpe det -- slik at det aldri KAN feile, fordi de ikke bundler det opp i en eneste stor smørje slik at utviklerene må ta stilling til om de ønsker å lage ekslusive titler til systemet, slik som alle andre VR-ting og VR-tang og VR-ditt og VR-datt og VR-dritt.

 

Akkurat som gaming-headset.

Lenke til kommentar

Jeg har trua. Ene og alene fordi dette er alle utvikleres våte drøm. Bare tanken på vr som vil fungere "nogenlunde" er nok til at folk hiver seg på. Dette systemet har mer støtte enn noe annet vr system noen gang har hatt, allerede før det er ferdigutviklet. Mange store aktører har meldt sin interesse.

 

Men man vet jo aldri, krysser fingrene for at det ikke ender opp som før.

 

Men jeg er villig til å ta ett veddemål. Denne gangen har vr kommet for å bli. 100 kr, betales over pay pal ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat det samme ble sagt for 20 år siden. Kommer ikke til å slå an nå heller, men om noen aktører med stor saueflokk markedsfører det aggressivt, så vet man jo aldri.

 

Forskjellen på nittitallet var at LCD var skrap, samt at aksellerometer var langt større, tregere og mindre presise. Eneste metoden å overføre signalet på var også igjennom analog VGA eller video, og det var ikke noe maskinvare på den tiden som tillot det uten en masse mekk.

 

I dag så er aksellerometer og gyroskoper små, presise og billige. LCD-skjermer er tilgjengelig i svært små størrelser og kan ta inn digitale signaler i svært høy oppløsning, og det er standardisert overførsel av stereoskopisk bilde fra hyllevareskjermkort. Prosessorer som kreves er små, billige og raske nok til å kunne behandle alt som måtte behøves av signaler. Alle komponenter er også effektgjerrige.

 

Det har langt større sannsynlighet for å lykkes i dag enn for 20 år siden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Vi får håpe at teknologien har modnet nok til at VR briller tar av denne gangen.

Brillene ser små og lette ut og det jeg har sett av rapporter sier at bildekvaliteten er bra og at svimmelhetsfølelsen ikke er spesielt intens.

Prisen skal vel ligge på under 2000,- når brillene blir lansert, det er jo ikke helt galt.

Lenke til kommentar

Jeg er nå en av dem som har VR som en våt drøm, og jeg VET jeg ikke er alene her.

Dette vil skje en dag, alt vi trenger er god nok teknologi.

"Det funka ikke for 20 år siden"

Er folk klar over hvor mye teknologien har forbedret seg siden da?

Touch var heller ikke bra da det først dukket opp, siden teknologien ikke var bra nok, men bare se hva vi har nå.

Eller ta Wii eller Kinect, dette ble prøvd på NES!

 

Rift vil nok ikke være perfekt, men vil være starten på en ny era om den har bare litt suksess.

Jeg ville nok helt klart skaffet en om den fungerte brukbart.

Det å si at det aldri vill komme, eller aldri kan bli bra synes jeg bare er idioti og trangsynt.

Lenke til kommentar

Jeg har stor tro på at dette kommer til å bli kjempe bra. Det en har sett av reaksjoner ifra folk som har prøvd dette lover ekstremt bra. Tanken på å kunne være i selve spillet får det til å komme sommerfugler i magen igjen.

 

Akkurat slik det var når du var liten og hadde akkurat stått opp å blir tvunget til å spise frokost før du løper bort til maskinen for å starte opp noe som den gang var helt magisk.

 

Personlig så tror jeg bransjen trenger VR, nå er det ikke nok å bare øke grafikk lenger. Utviklere har startet å forstå dette og har så smått startet å lage spill med mer historie og dybde i seg. VR åpner opp en ny dør som kommer til å bli helt utrolig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo helt klart 'VR' som er fremtiden.

For dere som er litt over gjenomsnittlig interessert i dette feltet vil jeg foreslå Atopia Chronicles av Matthew Mather som litt lesestoff. Tar opp en del mulige dilemmaer ved denne type teknologi.

 

Blir nok spennende, men det vil nok også ta tid før det blir så lett tilgjenglig som en gjerne skulle ønsket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...