Gå til innhold

Ny proffskjerm fra Lenovo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo bare skaffe en slik skjermhette og modde den litt så den passer på tusenkronerskjermen du allerede har. Vips, orntli proffskjerm!

 

Det fargeromgreiene er uansett bare oppskrytt lureri for å selge overprisede skjermer. Ingen som ser forskjell på millioner eller milliarder av farger. Mennesker kan jo uansett bare se tre farger, så hva skal du med en milliard av de?

Lenke til kommentar

Kan jo bare skaffe en slik skjermhette og modde den litt så den passer på tusenkronerskjermen du allerede har. Vips, orntli proffskjerm!

 

Det fargeromgreiene er uansett bare oppskrytt lureri for å selge overprisede skjermer. Ingen som ser forskjell på millioner eller milliarder av farger. Mennesker kan jo uansett bare se tre farger, så hva skal du med en milliard av de?

 

Hva slags rusmiddel er du på?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Kan jo bare skaffe en slik skjermhette og modde den litt så den passer på tusenkronerskjermen du allerede har. Vips, orntli proffskjerm!Det fargeromgreiene er uansett bare oppskrytt lureri for å selge overprisede skjermer. Ingen som ser forskjell på millioner eller milliarder av farger. Mennesker kan jo uansett bare se tre farger, så hva skal du med en milliard av de?
Hva slags rusmiddel er du på?

 

Ifølge nicket hans så er han på blue mushroom, soppen som kun lar oss kun se 3 farger....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har selv nettopp kjøpt en 27" Dell U2713H (ikke bland sammen med U2713HM som har ett dårligere panel) som nå er på kampanjetilbud hos dustinhome.no, og den skjermen har også ett AH-IPS panel, og jeg må si at jeg er imponert over bildekvaliteten. Den koster litt, men er nok en god del billigere enn den ovennevnte proffmodellen hvis du kan nøye deg med 27 tommer.

 

Hadde en skjerm med de første versjonene av IPS panel inntil den takket for seg for ett halvår siden, og billigskjermen jeg har brukt i mellomtida var helt tragisk i sammenligning til begge.

 

Lenke til kommentar

Har selv nettopp kjøpt en 27" Dell U2713H (ikke bland sammen med U2713HM som har ett dårligere panel) som nå er på kampanjetilbud hos dustinhome.no, og den skjermen har også ett AH-IPS panel, og jeg må si at jeg er imponert over bildekvaliteten. Den koster litt, men er nok en god del billigere enn den ovennevnte proffmodellen hvis du kan nøye deg med 27 tommer.

 

Hadde en skjerm med de første versjonene av IPS panel inntil den takket for seg for ett halvår siden, og billigskjermen jeg har brukt i mellomtida var helt tragisk i sammenligning til begge.

 

Dell U2713HM har dårligere panel enn Dell U2713H? Eneste forskjellen er litt bedre fargestøtte, og det ville jeg ikke ha betalt 1500kr for.

Lenke til kommentar

Kommer an på hva du skal bruke skjermen din til.

Er det til spilling og ikke fotoredigering så kan du sikkert greie deg med en billig 27" Benq til 1649 kroner.

 

Nei, det kommer ikke an på hva du skal bruke skjermen til. Paneltypen er nøyaktig den samme (AH-IPS). Oppløsningen, størrelsen, innsynsvinkel, m.m. er nøyaktig det samme. Eneste forskjellen er fargestøtte, og det er ikke verdt 1500kr. Men selvfølgelig, har du penger nok så er det bare å kjøre på. Men et bra tilbud er det ikke ;)

 

Og du kan for øvrig få billigere gamingskjermer enn 1649kr.

Lenke til kommentar

På Dell sine egne sider står det ikke at U2713HM har AH-IPS, og i sammenligning står det 83% Typical Color Gamut versus 120% Typical Color Gamut samt 16.7 Million Colors versus 1.07 billion colors.

 

Jadda, det er bare tall og om man kan se forskjell vet jeg ikke, men forskjellen mellom ett IPS panel vs vanlig er himmelrike, og jeg trakk fram den skjermen som et alternativ til skjermen i artikkelen.

Lenke til kommentar

På Dell sine egne sider står det ikke at U2713HM har AH-IPS, og i sammenligning står det 83% Typical Color Gamut versus 120% Typical Color Gamut samt 16.7 Million Colors versus 1.07 billion colors.Jadda, det er bare tall og om man kan se forskjell vet jeg ikke, men forskjellen mellom ett IPS panel vs vanlig er himmelrike, og jeg trakk fram den skjermen som et alternativ til skjermen i artikkelen.

 

Godt kjøp. Skal man først bruke fire tusen på en skjerm kan man like gjerne bruke 1.500 kr ekstra og få et enda bedre produkt. Med mindre man bytter skjerm flere ganger i året utgjør det en minimal prisforskjell om man sprer kostnaden ut over produktets levetid.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var iallefall mitt eget argument ovenfor meg selv, og siden det først og fremst er til fotoredigering jeg ønsket en ny skjerm er jo fargespektret et viktig argument. Jeg har alltid lagt mest penger ned i en god skjerm da det jo er den som er hovedgrensesnittet mot en PC, og skjermen overlever, iallefall for meg, flere oppgraderinger av selve PC'en.

 

Alt er imidlertid relativt. Er din preferanse en vanlig skjerm med TN panel vil uansett skjerm med IPS panel bli en stor overgang hvis det er bildekvalitet du er ute etter.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...