Gå til innhold

Anbefal meg en TV-serie!


Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å finne TV-serier jeg liker, og har gått gjennom en del tråder her for å se om det er noe bra som blir anbefalt. Dessverre finner jeg kun anbefalinger av serier jeg har sett, eller som jeg rett og slett ikke kan skjønne hvordan noen kan anbefale.

 

Serier jeg liker:

Dexter

The Mentalist

Sherlock

House MD

Elementary

Suits

Misfits

The Following

Life

New Amsterdam

 

Det jeg ser er felles for de fleste av disse seriene er en hovedperson som er genial, men samtidig spesiell og gjerne sliter med å oppføre seg sosialt. I tillegg har de en fin blanding av spenning og humor som jeg liker...spesielt humoren.

 

Jeg har tidligere fått anbefalt serier som Castle, White Collar og Monk som visst nok skal passe bra til min smak, men disse har jeg gått lei etter noen episoder.

 

Castle ble etter hvert for normal, og når jeg da i tillegg sitter og irriterer meg over at ikke karakterene kan snakke sammen for å klare opp i misforståelser, så ble det for dumt.

 

White Collar ble også kjedelig etter en stund. Neal Caffrey som ble presentert som et geni i de første episodene utviklet seg raskt til å bli en kjedelig a4-type, og Peter Burke og konen oppfører seg som om de egentlig spiller i 7th Heaven. Jeg digger derimot Mozzie, men han redder ikke hele serien.

 

Monk hadde også potensiale, men ble veldig barnslig og repeterende.

 

Takker for alle svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Humormessig ligger nok disse et lite stykke fra listen din, men sjekk ut Arrested Development og Archer. Jeg syns de er hysterisk morsomme, og det er absolutt spesielle hovedroller som ikke alltid er like flinke til å oppføre seg sosialt.

Ellers er Shameless og Breaking Bad fantastiske eksempler på gode karakterer og karakterutvikling. Det skal nevnes at de to sistnevnte ikke er komedier, men det kan være verdt et forsøk. De har mye spenning, noe som ikke eksisterer i AD og Archer.

 

Av komedier kan du også se på Parks and Recreation, mulig det kan falle i smak. Første sesongen er litt treg, men du merker nok fort om det er rett eller ei. Dersom du er litt usikker anbefaler jeg deg å se videre til sesong 2 før du eventuelt dropper det, for det er der de virkelig begynner å skinne.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Blir sikkert helt feil, men, 24. Hovedpersonen er i starten ikke så helt spesiell, men blir etterhvert ganske badass. Ikke direkte sosiale problemer, men velger mer eller mindre jobben over familie på en måte. En terrirost-jeger som gir 110% og gjør alt som må til for å komme i mål.

 

Kan være litt likt Suits og Dexter, minus at det er ganske forskjellig.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar...

 

Jeg er midt i første sesong av Arrested Development, og selv om jeg liker det så føler jeg det er litt oppskrytt...i hvert fall med tanke på karakteren på imdb. Det er uansett en fin serie, som passer bra å se litt nå og da når en trenger å koble av hjernen litt.

 

Breaking Bad har jeg sett en del på, men gikk litt lei. Vet ikke hvorfor, det er jo en bra serie.

 

24 er ikke noe for meg.

 

Archer, Parks and Recreation og Shameless har jeg ikke hørt om, så de skal sjekkes ut.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Hva med Hannibal?

 

Er jo bare sendt 1 episode, så vet jo ikke i hvilken retning de vil styre den, men jeg likte den veldig godt foreløpig.

 

Hovedpersonen har vansker med å være sosial, kan leve seg inn i en morders tankesett, men sliter med å fjerne disse tankene fra hodet etterpå.

 

Mads Mikkelsen passet også bra som Hannibal.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva med Hannibal?

Følger med på Hannibal. De har gjort mye riktig, men syns hovedpersonen sine evner spiller litt liten rolle når det kommer til oppklaringen av sakene. Mye går av seg selv uavhengig av hovedpersonene. Uansett; en kjempeserie.

 

Prison Break er et must!!

 

Ellers:

Lost

Castle

Criminal Minds

Homeland

Dexter

Game of Thrones

 

The Walking dead funker også :)

Prison break så jeg første sesong av, men likte det egentlig aldri noe særlig.

 

Lost er veldig langt unna det jeg ser etter. Det mangler personlighet og jeg får såpeoperaassosiasjoner.

 

Castle nevnte jeg vel i førsteinnlegget.

 

Dexter har jeg sett alt av. Veldig bra.

 

Game of Thrones har jeg sett litt på, men er sjeldent i rett humør. Vanskelig å forklare.

 

Resten har jeg ikke sett, men har ikke et veldig bra inntrykk av de.

 

 

Jeg er forresten på sesong 4 av Rescue me. Det var ikke akkurat det jeg spurte etter, men det var en veldig bra serie, om enn noe deprimerende. Ellers takker jeg for alle svar. Beklager om jeg har en vanskelig smak.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Hva med Hannibal?

 

Er jo bare sendt 1 episode, så vet jo ikke i hvilken retning de vil styre den, men jeg likte den veldig godt foreløpig.

 

Hovedpersonen har vansker med å være sosial, kan leve seg inn i en morders tankesett, men sliter med å fjerne disse tankene fra hodet etterpå.

 

Mads Mikkelsen passet også bra som Hannibal.

 

Liker ikke den. At vi fikk vite hvem morderen var allerede i 1. episode var dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...