Gå til innhold

La kameraet flyte fritt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt en HD-2000 litt med en Canon EOS 600d og Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM. Huset er lett og objektivet er stort og tungt.

 

Jeg er normalt sterk i armen, og for meg ble det veldig fort tungt å holde. Det er heller ikke spesielt lett å kontrollere retningen på kameraet. Man holder det tross alt kun med en hånd og et stykke ut fra kroppen.

 

Med et lettere objektiv og litt trening, er det nok allikevel fullt mulig å lage fine skudd. Personlig foretrekker jeg mer komfortable måter å styre kameraet på.

Lenke til kommentar

Hva er dette for noe tøys?

 

Er dette et billigere alternativ til Steadicam/Flycam/Glidecam? - Nei

Er dette et bedre alternativ til Steadicam/Flycam/Glidecam? - Nei

Er dette enklere å bruke og gir samme resultat som Steadicam/Flycam/Glidecam? - Nei

 

Fint at folk kommer med nye ideér, men dette er da ingen ny idé og heller ikke et billigere alternativ.

Jeg har selv en Flycam 3000 Pro. Kostet meg 2000kr levert hjem til meg fra Statene og den fungerer som en drøm. Ingen øvelse påkrevd og gir kameraføringer som ser maskinførte ut.

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste nye her er låsemekanismen når man skal snu/panorere. Ikke vet man om den er spesielt bra før man har prøvet den.

Ellers er dette en standard "flycam" og ganske overpriset i forhold til hva man få tilsvarende for uten lsemekanismen. 3-2-1-0 og det vil komme samme låsemekanisme på liknende "flycams", som denne til $145.

For lette video kameraer og DSLR er denne til $69 minst like brukbar.

 

Skal man drive mye med steadycam operasjoner koster en enkel arm steadycam med vest fra $675.00.

Eller dobbeltarm steadycam med en brukbar vest fra $750.00 selv om man nok burde kjøpe en av de dyrere Flycam 7000 versjonene.

 

Generelt sett så skal det alltid mye trening og justering av utstyr til for å bli en flink steadycam operatør samme hva slags utstyr man kjøper.

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Det eneste nye her er låsemekanismen når man skal snu/panorere. Ikke vet man om den er spesielt bra før man har prøvet den.

Ellers er dette en standard "flycam" og ganske overpriset i forhold til hva man få tilsvarende for uten lsemekanismen. 3-2-1-0 og det vil komme samme låsemekanisme på liknende "flycams", som denne til $145.

For lette video kameraer og DSLR er denne til $69 minst like brukbar.

 

Skal man drive mye med steadycam operasjoner koster en enkel arm steadycam med vest fra $675.00.

Eller dobbeltarm steadycam med en brukbar vest fra $750.00 selv om man nok burde kjøpe en av de dyrere Flycam 7000 versjonene.

 

Generelt sett så skal det alltid mye trening og justering av utstyr til for å bli en flink steadycam operatør samme hva slags utstyr man kjøper.

 

 

Den siste setningen er jeg uenig i.

 

Sålenge man holder riktig (45 grader vinkel på arm og albue) skal det ekstremt mye til for å få shaky footage. Det krever som regel 15 minutters trening for å forstå mekanismen og for å lære å føle hvordan kameraet stabiliseres og når dette er i boks og topplate justert for kameraet man bruker kan man løpe, hoppe, sykle, sitte på en safaribil, sitte i gyngende båt osv og få et strøkent opptak.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...