Gå til innhold

Massivt nettangrep rammet store deler av Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakk om å sette seg selv i ekstra dårlig lys, altså for Cyberbunker sitt vedkommende:

 

Ifølge Spamhaus er Cyberbunker vert for en rekke nettsteder som sender ut søppelpost, og derfor bestemte gruppen seg for å legge selskapet til listen over lugubre nettverter.

 

Etter stuntet, så tenker ihvertfall jeg at Cyberbunker har få skrupler. Men, jeg tror det heller skader Cyberbunker ytterligere å oppføre seg som de nå nettopp har gjort med angrepet sitt.

Endret av G
Lenke til kommentar

Kan dette forklare hvorfor gjesteboken på nettsiden min, som inntil nylig mottok flere hundre spaminnlegg i uken, ikke har et eneste ett?

 

Om du bruker Spamhaus til svartelisting eller andre som bruker Spamhaus sine lister. Spaminnlegg i gjestebøker og kommentarfelt kommer ofte fra "boter" på samme servere som sender ut spam epost.

 

Snakk om å sette seg selv i ekstra dårlig lys, altså for Cyberbunker sitt vedkommende:

 

Etter stuntet, så tenker ihvertfall jeg at Cyberbunker har få skrupler. Men, jeg tror det heller skader Cyberbunker ytterligere å oppføre seg som de nå nettopp har gjort med angrepet sitt.

 

Hel enig. Ikke at jeg har problem med at Cybebunker har en holdning at de ikke skal sensure, men i dette tilfellet så støtter de kriminell virksomhet - både DDoS og spam er kriminelt i henhold til de svært mange land sitt lovverk.

 

Ellers er det faktisk en realitet at dette var et massivt angrep, og hadde det blitt kjørt mot de fleste nettsteder hadde de knelet fullstendig. Men det er også korrekt som Gizmondo påpeker at det ikke rammer internett så hardt som en skulle tro via oppslagene. Men det skyldes faktisk at Tier 1, Tier 2 og IX-er er så kraftig dimensjonert at det skal litt til for å virkelig påvirke trafikken.

Lenke til kommentar

VG Nett: "Vi har dessverre tekniske problemer med VG Direkte. Vi jobber med å rette feilen."

 

Live-sidene til Aftenposten timer også ut på min ende, samtidig som Youtube-videoer sliter med å loade og pingen til Twitch.tv er helt jævlig. Men ifølge Altibox og Lyse skal linja være i orden...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...