Gå til innhold

Kameraet ditt kan bli hacket!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heldigvis er det foreløpig mest vanlig med hacking for å oppnå forbedringer / låse opp funksjoner og fjerne slike begrensninger som kameraprodusentene legger inn av strategiske grunner.

 

Panasonic GH2 og Canon sin videofunksjonalitet er vellykkede eksempler på dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Klarer de å slå PÅ kameraet via WIFI ? Hvis ikke er vel sjansen for at dette blir ett utbredt problem heller minimalt...

 

Du mener det er mye større sjanse for at det blir to eller tre utbredte problem, ikke ett?

Dette er et problem.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt om div hacking av wifi baserte produkter som mobiltelefoner, smartmobiler og nå kameraer. Har ennå til gode og faktisk høre om noen som ER hacket via dette. Det er jo ikke akkurat ubegrenset rekkevidde på denne teknologien og grunnen til at jeg spurte om det er mulig å slå på ett kamera via wifi når det er avslått er at har fotografen det på så bør man oppdage hvis det plutselig går ape og begynner å filme eller lever sitt eget liv.

Lenke til kommentar
Bruker du et minnekort med wifi-egenskaper er nok ikke overskriften så feil alikevel :)
Hadde jeg brukt det, ville jeg ikke ha skrevet at jeg ikke har Wifi tilknyttet min D800 ;)

 

Forventer du at artikkelen handler spesifikt om hvordan det er hos deg?

 

Selvsagt er dette ment i mer generelle termer.

 

Forøvrig så er jeg enig med fo2re. Med mindre du har kameraet på konstant som et webcam for eksempel, eller har på wifi som default, og tar bilder og videoer med mere sensitivt innhold (typisk hoffotograf eller aktfotograf) eller lever som fotograf eller journalist (og derfor frykter at noen er ute etter akkurat dine bilder), så er dette storm i et vannglass for den vanlige mannen/kvinnen i gata.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

TVen er nok mer populær da sikkerhet er nesten ikke eksisterende.

For så ikke alt for lenge siden hadde en person utviklet konseptet og funnet flere exploits som lot han gjøre hva han ville med andre sin TV, problemet her er at denne personen idag sitter på løsningen og selger denne til interreserte istedet for å gjøre det offentlig eller gi den til produsenten slik at det kan fikses.

Lenke til kommentar

Det er jo mye vanligere å slå av kameraet etter bruk, enn hva det er med PC'er.Skal de WiFi-løsningen tilby Wake-on-WiFi da, eller? Jeg bare spør.

 

Klarer ikke helt se hvordan dette skal fungere, da de fleste kameraer har mekanisk bryter for av/på (så ikke kameraet skal slå på av seg selv hvis det kommer borti noe).

Lenke til kommentar

Jeg har hørt om div hacking av wifi baserte produkter som mobiltelefoner, smartmobiler og nå kameraer. Har ennå til gode og faktisk høre om noen som ER hacket via dette. Det er jo ikke akkurat ubegrenset rekkevidde på denne teknologien og grunnen til at jeg spurte om det er mulig å slå på ett kamera via wifi når det er avslått er at har fotografen det på så bør man oppdage hvis det plutselig går ape og begynner å filme eller lever sitt eget liv.

 

Fikk du ikke med deg "phone hacking"-skandalen i Storbritannia? http://en.wikipedia.org/wiki/News_International_phone_hacking_scandal

 

Bare et spørsmål om tid før noen gjør det med et kamera. Men ikke sikkert at du får vite om det...

Lenke til kommentar
så er dette storm i et vannglass for den vanlige mannen/kvinnen i gata.
Det mannen i gata burde bry seg om derimot er om pcen hans er en del av et botnet. Datakraft er noe verdifullt som mange hackere enkelt kan hente ut fra mannen i gata.

 

Det er jeg helt enig i. Var vel ingenting i mitt innlegg som antydet noe annet?

 

Ser dessverre alt for ofte at folk har utdaterte antivirus/antispam/antispyware programvare, som ikke beskytter. De samme menneskene kjører stort sett IE som browser, og med halve IE-vinduet fulle av diverse toolbars som de aldri utnytter, men som er med på å gjøre maskinen sørpe treig.

Lenke til kommentar

Fikk du ikke med deg "phone hacking"-skandalen i Storbritannia? http://en.wikipedia....hacking_scandal

 

Bare et spørsmål om tid før noen gjør det med et kamera. Men ikke sikkert at du får vite om det...

 

Noen som vet hvordan de hacket telefonene her ? Har leita litt men finner lite om hvordan dette har skjedd, kun hva de gjorde med informasjonen de fikk ut i etterkant fra bla mobilsvar.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...