Gå til innhold

Apple med patent på å snu telefonen i luften


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Motvekten må ha en betydelig vekt? isåfall snakker vi om flere titalls gram, for å ikke snakke om plass også.Jeg har heller tro på at det kommer sterkere glass i fremtiden, som gjør at veldig få enheter knuses.

 

Gimmick. Folk kommer til å elske å se telefonen sin snurre rundt i lufta, og de som har slik telefon kommer til å le av de med uknuselige telefoner.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Blir sikkert ganske artig å se på i de tilfellene hvor sensorer gjør en feiltolkning av situasjonen, eller at sensoren får en bøggete "peak".. Mobiler som plutselig hopper ned av bordet eller ut av hendene på folk som går :D

 

Haha det hadde vært legendarisk. Du går på siden av noen som har den funksjonen. Plutselig hopper mobilen ut av hånden. Da hadde jeg dødd av latter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

hadde ikke jeg visst bedre så ville jeg trodd dette var en 1 april spøk :-) . Er enig med Open-Source at forbedret byggekvalitet er det som er nøkkelen til mindre skader. eier selv Xperia Z og er et godt eksempel på hvordan det bør gjøres!

Lenke til kommentar
Blir sikkert ganske artig å se på i de tilfellene hvor sensorer gjør en feiltolkning av situasjonen, eller at sensoren får en bøggete "peak".. Mobiler som plutselig hopper ned av bordet eller ut av hendene på folk som går :D
Haha det hadde vært legendarisk. Du går på siden av noen som har den funksjonen. Plutselig hopper mobilen ut av hånden. Da hadde jeg dødd av latter.

 

"I'm free!!". :D

 

Fra spøk til revolver: Er det ikke mer lønnsomt å bruke et glass som er i stand til å ta i mot et slikt fall uten å sprekke? Går det ann å bruke f.eks plexi glass til dette? Eller et annet type glass, jeg veit at Bergans blant annet har dette på sine drikkeflasker (Lexan?). Enkelte laptoper og monitorer som er beregnet innenfor tungindustri (olje, gruve osv) har en skjerm som tåler ganske mye motstand.

 

Lexan virker som et ganske så greit stoff, men nå veit jeg ikke hvordan den er å bruke til trykkfølsomme skjermer.

Lenke til kommentar

Det har mange ulemper å ikke ha ett batteri som er noenlunde "Jevnt fordelt" i telefonen, så det slår meg ikke som noen god løsning.AtW

 

Om man skal flytte vekt rundt i telefonen betinger jo det at det er store tomme rom.

 

eg ser ikkje for meg kordan dette kan fungere i praksis.

 

Lenke til kommentar
herregud.. jaja, apple er vel de eneste som uansett trenger det...
Enig, samsung, htc og alle de andre lager telefoner som kan brukes. Har aldri sett f.eis. Galaxy s2-3, htc sensation, galaxy nexus etc som har blitt ødelagt.

 

Har heller ikke sett noen av de ødelagt, men jeg har ikke tall over hvor mange ødelagte iphoner jeg har sett :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om man skal flytte vekt rundt i telefonen betinger jo det at det er store tomme rom.

 

eg ser ikkje for meg kordan dette kan fungere i praksis.

 

Så kjempestor plass trenger man i utgangspunktet ikke, sålenge man får satt opp ett dreiemoment, men da må man ha endel fart og /eller masse da. (mere jo mindre plass man vil bruke)

 

AtW

Lenke til kommentar

Lurer litt på fysikken bak det hele. En katt vrir seg rundt, og om det er langt ned inntar den en flytestilling. Dette vil jeg anta krever ganske mye hjernekraft med avstandsbedømming osv, og ganske mye muskelkraft siden det er en rask bevegelse. Hvordan Apple skal fikse avstandsbedømmelse, og den svært krevende snuingen må gudene vite. Tror mere det bare er en (mange?) ny patent, som advokater kommer til å tjene penger på.

Lenke til kommentar

Noen fysikere blant oss som vil regne ut hvor mye masse og støtlengde som trengs for å få dette gjennomførbart? Og om det i hele tatt er gjennomførbart på en ca 130g mobil på dagens størrelse.

 

Interessant ting å finne ut av er primært volum prinsippet krever (regner med bly er førstevalg for å redusere dette). Volumet defineres også av nødvendig støtlengde.

 

2 forskjellige høyder er relevante, 1m fra "surfehøyde" og ca 1,75 fra ørehøyde. Og absolutt minimum fallhøyde for at det kan fungere.

 

Vrien matte, men interessant om teorien kan punkteres eller ikke fra ren fysisk ståsted.

Lenke til kommentar

De har nok hørt om katten som snur seg i luften for å lande på beina. Greit nok det. Men hadde brukerne ikke vært så slomsete hadde den funksjonen vært unødvendig. Min første mobil var svær som en murstein. Og det er mange, mange år siden. I løpet den tiden som har gått, har jeg mistet min mobil i bakken EN gang. Og det var en SE W800i som gikk i betongfliser med innlagt småstein, fra to meters høyde. Med en liten ripe som resultat.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...