Gå til innhold

Enkelt å knekke koden på Xperia Z


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og hva er sannsyneligheten for at hvis du har Xperia Z idag at vennene dine husker denne koden eller orker å prøve å knekke den?

 

Jo der må jeg takke dere for å ha laget denne artikkelen som ikke akkurat gjør det mindre synlig eller vanskeligere for dem :)

Vel, om ingen skriver om det så blir det iallefall ikke fikset..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hva er sannsyneligheten for at hvis du har Xperia Z idag at vennene dine husker denne koden eller orker å prøve å knekke den? Jo der må jeg takke dere for å ha laget denne artikkelen som ikke akkurat gjør det mindre synlig eller vanskeligere for dem :)

 

Det er ingen "kode" å huske på. *#*#SERVICE#*#*. Er standard servicemeny på så og si ALLE android-telefoner

Lenke til kommentar

Fungerer på Xperia V også! :OGjorde det akuratt på min egen telefon...... Dette er ikke en sikkerhetsbrist men en ren bakdør. Bare veldig dårlig gjemt! Tror personlig at nesten samtlige telefoner har bakdører fra operatøren selv.. :p

 

Det er en sikkerhetsbrist, man bør ikke ha snarveier som dette tilgjengelig fra låseskjermen.

 

PS. får du også kjørt andre slike ting, som f.eks. *#06# ?

Lenke til kommentar

Har selv ikke lås på telefonen uansett.

Og dette med god grunn, og flaks for meg så kom det til nytte.

Mistet telefonen min her om dagen på fortauet her i Tromsø,

og siden jeg ikke hadde lås på den så kunne de som fant den ringe til den siste personen jeg pratet med, og vips så fikk jeg den tilbake.

Hadde jeg ikke gjort dette så hadde det vært stor sjangs for at jeg ikke hadde fått den tilbake da jeg hadde deaktivert GPS-en siden jeg nettopp var i Sverige og ikke ville bruke unødige kostnader. Hadde GPSen vært på så hadde jeg jo bare tracket den via Sony sin egen tracking-side som faktisk fungerer utmerket. Og man kan lett deaktivere\slette det meste derifra uansett om man skal være uheldig, så lenge det blir gjort relativt kjapt etter man har mistet den \ fått den stjålet.

Lenke til kommentar

Har selv ikke lås på telefonen uansett.

Og dette med god grunn, og flaks for meg så kom det til nytte.

Mistet telefonen min her om dagen på fortauet her i Tromsø,

og siden jeg ikke hadde lås på den så kunne de som fant den ringe til den siste personen jeg pratet med, og vips så fikk jeg den tilbake.

Hadde jeg ikke gjort dette så hadde det vært stor sjangs for at jeg ikke hadde fått den tilbake da jeg hadde deaktivert GPS-en siden jeg nettopp var i Sverige og ikke ville bruke unødige kostnader. Hadde GPSen vært på så hadde jeg jo bare tracket den via Sony sin egen tracking-side som faktisk fungerer utmerket. Og man kan lett deaktivere\slette det meste derifra uansett om man skal være uheldig, så lenge det blir gjort relativt kjapt etter man har mistet den \ fått den stjålet.

 

Du var heldig men dette kunne skjedd:

 

1: Personen kunne pakket inn mobilen i aluminiumsfolie eller lagt den i en "faraday pose" for å så hente ut all personlig informasjon som ligger på telefonen;

2: Hentet ut informasjon fra telefonminne og eventuelt ukryptert SD kort.

3: Tappet mobilabonnementet ditt for penger.

 

Det man kan gjøre med aktivert mobillås er:

 

1: Bruke SMS tracker for å aktivere GPS, mobilnett osv.

2: Android 4.2(hvertfall CM10.1) har mulighet for å legge inn "owner information" som ligger på låseskjermen.

3: En person som eventuelt finner mobilen kan ta ut sim kortet og kontakte mobiloperatør og oppgi nummeret som står på den.

4: Levere den inn til hittegods.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...