Gå til innhold

Verdt å kjøpe GoPro Silver?


Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på å skaffe meg GoPro Silver og bli kvitt den gamle GoPro HD. Får solgt GoPro HD`en til faren min til 1000 kroner og da koster det ikke stort mye for Silver. Men er det egentlig verdt det å gå over til Silver? Økt kvalitet på både lyd bilder, mer FPS og at den har innebygd Wi-Fi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vi antar at GoPro HERO 3 Silver er minst like bra som GoPro HERO 2 så vil jeg si ja.

 

Du får også betydelig bedre lysfølsomhet sånn at du ikke nødvendigvis trenger sol. Mulighet for fjernstyring er gull verdt i noen tilfeller når man har montert kameraet på en kronglete plass.

Sant, men har sett litt på videoer og flere sier at Silver faktisk har bedre kvalitet enn Black. Og da når Silver har fått kvaliteten til GoPro 2, Hva har da Black når den er litt dårligere i noen tilfeller? Men Men det er noen ekstra ting på Black som er bedre men ikke som jeg ser jeg får bruk for.

 

http://www.youtube.com/watch?v=h9i7VAI0L1I (Se på videoen)

Endret av ImBrakkie
Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd Silver så jeg kan ikke si hvordan det er i forhold til Black. Videoen viser i hovedsak at i noen tilfeller så har Silver varmere hvitbalanse enn Black. Skal man ha perfekt resultat så velger man hvitbalansen selv siden automatikken ikke alltid vil gjette korrekt.

 

Hvis Silver er et hakk bedre enn HERO 2 så er det bra nok til de alle fleste ting så lenge det er nok lys.

 

Black vil ha finere detaljer og er bedre i dårlig lys. I tillegg kan det filme med dobbelt så mange bilder i sekundet som kan være svært viktig når det er raske bevegelser. Det har også mange ekstra funksjoner som å ta bilder samtidig som man filmer og det følger med fjernkontroll.

 

Batterilevetiden på Black er dårlig og det blir veldig varmt, det er den største bakdelen, jeg vet ikke hvordan Silver er i forhold.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på å kjøpe et silver. Men hvordan er det å ta bilder med det? Ser at det ikke er zoom på kamera, men 11mp gir jo noen muligheter til å digital zoom.

 

Er det et greit nr 2 kamera til bilder, eller er det andre kameraer der ute som er bedre egnet til å ta bilder og film med(film er mest for gøy), og som har både undervannshuset og festemulighetene som gopro?

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på å kjøpe et silver. Men hvordan er det å ta bilder med det? Ser at det ikke er zoom på kamera, men 11mp gir jo noen muligheter til å digital zoom.

 

Er det et greit nr 2 kamera til bilder, eller er det andre kameraer der ute som er bedre egnet til å ta bilder og film med(film er mest for gøy), og som har både undervannshuset og festemulighetene som gopro?

Altså, du kan ta bilder men GoPro er lagd mest for film. Den har timelapse mulighet og burst men tror ikke det er noe du ville hatt hvis du bare skal ta bilder

 

Hvordan bilder tenker du på?

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på å kjøpe et silver. Men hvordan er det å ta bilder med det? Ser at det ikke er zoom på kamera, men 11mp gir jo noen muligheter til å digital zoom.

 

Er det et greit nr 2 kamera til bilder, eller er det andre kameraer der ute som er bedre egnet til å ta bilder og film med(film er mest for gøy), og som har både undervannshuset og festemulighetene som gopro?

Hvis du trenger ultravidvinkel som går rett i lomma så er det stort sett det eneste som finnes. Det er ikke noe bra kamera for generell fotografering, på grunn av den vide vinkelen, lav lysfølsomhet, manglende manuelle instillinger og manglende søker.

 

Men man kan ta flotte og dramatiske bilder i godt lys hvis man utnytter egenskapene korrekt.

Lenke til kommentar

Altså, du kan ta bilder men GoPro er lagd mest for film. Den har timelapse mulighet og burst men tror ikke det er noe du ville hatt hvis du bare skal ta bilder

 

Hvordan bilder tenker du på?

 

Liker å ta bilder når jeg er ute å dykker/snorkler, men i all hovedsak i hverdags situasjoner der ungene er ute å leker osv.

Lenke til kommentar

 

 

Liker å ta bilder når jeg er ute å dykker/snorkler, men i all hovedsak i hverdags situasjoner der ungene er ute å leker osv.

Du kan sette på timelapse modus mens du dykker og da får du nok bilder av god kvalitet. Også slipper du å rote med knappene hele tiden. Men på HD 1 som er eldre versjon, så når jeg velger å ta bilde tar den ikke det med en gang. Vet ikke helt med HD 3 da.

 

Edit: Begge tar timelapse men tenkte på enkelt foto med HD1

Endret av ImBrakkie
Lenke til kommentar

Liker å ta bilder når jeg er ute å dykker/snorkler, men i all hovedsak i hverdags situasjoner der ungene er ute å leker osv.

 

Noen som har noen gode forslag til et kamera som tar gode bilder i hverdags situasjoner, og som har dykkerhus. Greit at det tar gode bilder undervann også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...