Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger en ny lader til min Asus laptop (N71Ja) Lader inputen (den som går inn i PCen) blir veldig varm, og ble fortalt at det sperrer for å få ladet den ordentlig. Den bare lader, ikke lader, lader, ikke lader hele tiden, bytter hvert eneste sekund...

 

Jeg er veldig lite erfaren i dette emnet, derfor spør jeg dere!

 

Den laderen jeg har nå som også er originalladeren er en "ADP-90CD DB"

Det står på den:

Input: 100-240V -- 1,5A (1,5A)

Output: 19V -- 4,74A (4,74A)

 

Så jeg er på utkikk etter en batterieliminator/nettadapter slik at jeg kan velge denne såkalte (V) og (A) som jeg antar står for Volt og Amper.

 

Jeg vet ikke om jeg trenger 1,5A eller 4,74A her, jeg kan ingenting om dette, så jeg håper at dere kan finne en lader på en eller anna nettbutikk som jeg kan gå å kjøpe som vil fungere bra.

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig den er å skaffe i norske nettbutikker, men som regel er de mye billigere på Ebay.

 

Det står at denne er til din modell:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Asus-N71JA-Laptop-Adapter-Charger-19v-3-42a-65w-PSU-/270957789511?pt=UK_Computing_LaptopAccessories_PowerSupplies&hash=item3f1657c147

 

Så er det bare å høre med selger om de sender til Norge. Prisen er så lav at du slipper unna mva og forenklet fortolling.

 

Det tar ikke mange dager ekstra å bestille fra England. Selv de uoriginale laderne jeg har bestilt fra Kina har fungert helt fint.

Lenke til kommentar

http://altitec.no/pc...dell=Asus_N71Ja

 

Fant denne fra en norsk side ved å google. De oppgir i tillegg gratis frakt, så det er sikkert et bra alternativ.

Hei, takker for svar. Men var heller på utkikk etter en lader som var sånn slags universal lader, er dette mulig? Fordi problemet som er på min PC forstår jeg meg ikke på, kan være socketen (laderhullet) på pcen som er problemet også.. Derfor er jeg på utkikk etter noe billig noe som jeg gjerne kunne fått kjøpt på Chlasohlson eller Biltema eller lignende som jeg bare kan returnere hvis ikke fikser problemet..
Lenke til kommentar

Hei, takker for svar. Men var heller på utkikk etter en lader som var sånn slags universal lader, er dette mulig? Fordi problemet som er på min PC forstår jeg meg ikke på, kan være socketen (laderhullet) på pcen som er problemet også.. Derfor er jeg på utkikk etter noe billig noe som jeg gjerne kunne fått kjøpt på Chlasohlson eller Biltema eller lignende som jeg bare kan returnere hvis ikke fikser problemet..

 

Ta med din gamle lader og spør de som jobber der. Jeg fant ihvertfall en universal lader med utskiftbar tupp hos Clas Ohlson når strømforsyningen til ruteren min tok kvelden.

Lenke til kommentar

Ved bruk av universallader så vær forsiktig med polariteten ettersom det er DC. Hvis du ikke setter på den utskiftbare pluggen riktig vei, slik at + og - er på riktig leder så kan det fort lukte svidd.

 

Du må også passe på å sette riktige verdier på spenning, og viktigere, styrke, selv om toleransenivået til enheter ofte går utover de nøyaktige spesifikasjonene.

Endret av process
Lenke til kommentar

Ved bruk av universallader så vær forsiktig med polariteten ettersom det er DC. Hvis du ikke setter på den utskiftbare pluggen riktig vei, slik at + og - er på riktig leder så kan det fort lukte svidd.

 

Du må også passe på å sette riktige verdier på spenning, og viktigere, styrke, selv om toleransenivået til enheter ofte går utover de nøyaktige spesifikasjonene.

Kunne du ha kommet med et forslag til universallader som kunne ha passet for meg? Gjerne fra ClahsOhlson eller Biltema eller lignende?
Lenke til kommentar

ASUS PC-er har en tendens til å ha problemer med ladekontakten på hovedkortet på enkelte modeller.

Sikker på at det ikke er det som er casen her og?

 

ASUS ladere går også om hverandre, så om du har mulighet, sjekk ut det. Har hatt 4 forskjellige ASUS PC-er og alle laderne funker på alle PC-ene.

Lenke til kommentar

Jeg ville vært forsiktig med å bruke en hvilken som helst jalla-lader på noe så dyrt som en laptop...

 

 

Jeg kjøpte denne som en reservelader til min N73Jn (fungerte utmerket: identiske I/O-specs som den medfølgende laderen):

http://www.dustinhom...r-adp-90fb-90w/

 

...men siden den ikke lenger er å få tak i (hos Dustinhome), og det stemmer det Frozone sier, hva med denne:

http://www.dustinhom...53sn-u31jg-u46/

 

Mer info (googlet modellnummeret) - N71Ja står på listen over støttede modeller.:

http://www.usalaptop...80-p-30588.html

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Litt av en skremselpropaganda en del av dere her bedriver. Targus har produsert laptop-utstyr i en årrekke, og de leverer ikke jalla-produkter. Da hadde de ikke overlevd.

 

Poenget til TS er å kunne plukke opp en lader fra en "lokal" butikk, med returmulighet dersom det ikke er laderen som er problemet.

 

Så lenge laderen leverer rett spenning (innenfor +/- 1V) og har nok effekt (90W i dette tilfellet), vil ikke pc'en bli skadet.

Lenke til kommentar

Litt av en skremselpropaganda en del av dere her bedriver. Targus har produsert laptop-utstyr i en årrekke, og de leverer ikke jalla-produkter. Da hadde de ikke overlevd.

 

Poenget til TS er å kunne plukke opp en lader fra en "lokal" butikk, med returmulighet dersom det ikke er laderen som er problemet.

 

Så lenge laderen leverer rett spenning (innenfor +/- 1V) og har nok effekt (90W i dette tilfellet), vil ikke pc'en bli skadet.

 

Og en Targus multilader til 600kr. når OP gjerne vil ha det billig er en bedre løsning enn en original-lader til under halvparten? En ekstra lader kan komme godt med enten det er den som er problemet eller ikke.

Jeg har en Targus USB-hub som jeg er fornøyd med selv, så Targus er sikkert et kurrant merke...jeg siktet mer mot det som er på eBay: ikke enkelt å skaffe (tar tid), vanskelig å returnere (hvis i det hele tatt mulig), ikke sikkert virker, kan gjøre skade pga. dårlig kvalitet osv.

Lenke til kommentar

Og en Targus multilader til 600kr. når OP gjerne vil ha det billig er en bedre løsning enn en original-lader til under halvparten? En ekstra lader kan komme godt med enten det er den som er problemet eller ikke.

Nå tok jeg utgangspunkt i det TS selv ønsket. En universallader fra Clas Ohlson eller Biltema. Det er kjekt med en ekstra lader, men lite poeng med en originallader dersom hovedkortet er defekt (ladekretsen). Da er det kjekkere med en universallader som også kan brukes på andre merker, dersom pc'en må skiftes. Et annet poeng er at den kunne plukkes opp allerede i dag, og returneres over disk på lørdag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...