Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm etter win update


Anbefalte innlegg

Har en pc som ikke viser bilde etter en windows update. dRam led lyser rødt på ene og blinker på den andre, di 2 andre lyser ikke i heletatt, 4 led-lys totalt.

 

Bruker windows 8, og når jeg skulle restarte pcen kom det opp at det skulle updatere noe og kom til 30%. Skjermen slo seg av og ingenting skjedde i løpet av 10min så jeg slo pcen av og prøvde og starte den igjen. Får ingenting opp på skjermen, og hører ikke den pipelyden når man starter opp pcen.

 

Har feilsøkt med og prøve en og en rambrikke i alle slottene. Prøvd en eldre skjermkort jeg hadde før denne.

 

Noe tips?

 

Specs:

Windows8

Asus maximus gene 3

corsair vengance 8gb

i-760 intell cpu

Nvidia 470Gtx

Endret av harryman123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok prøvd og resette cmos med knappen bak, og resett minne etter det. Tatt ut av batteriet på hovedkort i 30min før jeg startet. Også prøvd den oransje mem-ok knappen på HK uten hell.

 

Skal man ta ut av ram brikkene før man trykker på cosmos knapp eller tar ut av batteriet for og resette cmos?

 

Fant et bilde her som viser led lysene jeg snakket om:

http://www.techpower...III_Gene/4.html

 

CPU blinker, DRAM lyser konstant, di to siste viser ingenting.

Lenke til kommentar

Tviler på feilen er på Asus sin side. Jeg har og brukt asus i over 10 år og aldri hatt ett problem. Hvis hovedkortet er vanskelig er det somregel fordi det har vært feil på minne eller så har windows kludret noe til.

 

prøv å boote uten harddisk. Kun hovedkort og skjerm tilkoblet hovedkot/skjermkort. Og en og en rambrikke. Test uten skjermkort hvis du har innebygget på hovedkort.

Lenke til kommentar

Takker for innspill, og jau veit at alle merker har sine feil, men har opplevd det 2 ganger med 2 forskjellige hovedkort fra asus så langt.

 

Har aldri vært bori et lignende problem at en pc skal streike helt etter en update, og når jeg resetter bios med cmos, skjer det ingenting nytt, bare at den blir stående og blinker på cpu led som vist i tidligere i posten.

 

Har prøvd ram\gpu\psu på dette hovedkortet på denne pcen som jeg sitter på no, alt fungerer som det skal.

 

Konkluderer med at det er noko med hovedkortet eller cpu, og det er vel lite jeg kan gjøre sjølv med di delene. Så har sendt en mail til komplett angående denne saken no, og håper at det går innenfor reklamasjon.

Lenke til kommentar

Det skal nok gå under reklamasjon. Komplett er forresten utrolig hjelpsomme når det kommer til retursaker.

Sist jeg hadde en retursak ville de ikke se på produktet engang. Sendte meg bare nytt produkt i posten.

 

Har du testet uten harddisk? Synd hvis det er feil med hovedkortet.. men selv om hovedkortet har streika så er det nok en annen komponent som har forårsaket det. (jeg er litt asus fanboy så kan ikke skylde på dem :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...