Gå til innhold

[Løst] Windows logon fryser ved ca hver annenhver boot.


Anbefalte innlegg

Heisan.

 

Vet at Google er et kjekt verktøy, men finner ingen case, som er nøyaktig som mitt problem.

 

Etter bios post, dukker denne beskjeden opp ved ca annenhver boot.

Verifying DMI Pool Data..... Update Success.

 

Når denne beskjeden kommer fungerer alt som det skal.

Maskinen starter Windows, får logget inn, og det er absolutt ingen problemer.

 

Problemet starter derimot ved neste boot.

Da dukker ikke denne beskjeden opp.

Windows starter opp, men det henger etter valg av bruker på login skjerm. Venteikonet driver da å suser rundt i evigheten. Ser og hører heller ikke at maskinen jobber, i forhold til dioder på kabinettet.

 

Har oppgradert maskinen med ny PSU og skjermkort, kan det ha noe med dette å gjøre? Rart er det jo at alt fungerer ypperlig annenhver gang. (Dvs fps har økt betraktelig - veldig fornøyd med det nye skjermkortet.)

 

Har vært inne på tanken å lete litt på hovedkort etter bios batteri, for å ta ut dette og sette det inn igjen (evt. bytte til nytt batteri) for deretter å ta ut og sette inn reset jumper. Og så kjøre en default settings inne i bios, er det noe hensikt tru?

 

Med vennlig hilsen

Kenneth.

Endret av kenjako2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...for deretter å ta ut og sette inn reset jumper. Og så kjøre en default settings inne i bios, er det noe hensikt tru?

Det er ingen hensikt i å gjøre begge deler. Reset jumper trengs bare når det har låst seg og man ikke kommer inn i BIOS for å sette defaults.

Aner ikke hva feilen din er, men det er absolutt verdt å prøve BIOS defaults.

Lenke til kommentar

edit: Løst. Hjalp å fjerne spenning fra hovedkort og komponenter ved å nappe ut strømkabler fra psu til hovedkort. Samt ta ut bios batteri, vente fem minutter, og sette inn igjen (byttet til nytt batteri i samme slengen) Deretter monterte jeg kabler på kretskort igjen, og gikk inn i bios og satt til defaults settings. Voila, nå fungerer det hvertfall.

 

Det er ingen hensikt i å gjøre begge deler. Reset jumper trengs bare når det har låst seg og man ikke kommer inn i BIOS for å sette defaults.

Aner ikke hva feilen din er, men det er absolutt verdt å prøve BIOS defaults.

 

Tusen takk for raskt svar Hårek.

Ok da prøver jeg hvertfall å sette til bios default.

Jo, feilen er som jeg skrev i min post, ganske merkelig. Låser seg ved windows innlogging annenhver gang. Ganske kjedelig å drive å hard resete/slå av maskinen med bryteren på psu hver gang det skjer. (dette skjedde som jeg også skrev etter bytte til ny psu og skjermkort)

Endret av kenjako2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...