Gå til innhold

Her er Bioshock Infinite-driveren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Nvidia har samtidig gitt spillet støtte i sitt GeForce Experience-program. Det betyr at Nvidia kan finne de optimale innstillingene akkurat din PC, slik at du med et par museklikk kan få et godt forhold mellom bildekvalitet og bildeflyt." Har siste GeForce Experience, men Bioshock er ikke støttet. Finner heller ikke noe info om at det skal være det..

Lenke til kommentar

Men hvem bruker vel de bråkete AMD-kortene som begynner å spy ut artifacts etter ett år? :) Da foretrekker jeg stille, dog dyrere, Nvidia kort med samme ytelse, som varer noen år lengre.

 

Uansett, hvorfor laste ned fra hjemmesiden? Høyreklikk Nvidia-ikonet i systemtrayen og velg "Update"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvem bruker vel de bråkete AMD-kortene som begynner å spy ut artifacts etter ett år? :) Da foretrekker jeg stille, dog dyrere, Nvidia kort med samme ytelse, som varer noen år lengre.Uansett, hvorfor laste ned fra hjemmesiden? Høyreklikk Nvidia-ikonet i systemtrayen og velg "Update"...

 

Spoken like a true fanboy

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Men hvem bruker vel de bråkete AMD-kortene som begynner å spy ut artifacts etter ett år? :) Da foretrekker jeg stille, dog dyrere, Nvidia kort med samme ytelse, som varer noen år lengre.

Hvem kjøper vel skjermkort utviklet av forbrukerfiendtlige Nvidia? Da foretrekker jeg heller de friere AMD-kortene som tillater meg å røre grafikkinnstillingene uten at Geforce Experience kommer og sier at jeg burde kjøre optimale grafikkinnstillinger som gir meg 40 fps average, for ikke å nevne at AMD-kortene ikke eksploderer når de overklokkes i motsetning til Nvidia-kort.

 

/sarcasm.

Endret av arni90
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nei, det er ut i fra egne erfaringer. Jeg har ingen problemer med å innrømme at den erfaringen er snever, men jeg har to AMD-kort - begge har vært veldig bra, men begge har begynt å vise artifacts etter ca bare ett år. Begge bråkte, og akkurat det samme har vært med flere AMD-kort til en kamerat også. Nå har jeg et stillegående Nvidia kort som jeg har hatt over ett år som fungerer like fint. Liker også kontrollpanelet mm bedre.

 

For all del, AMD har bra kort, og nå er det en stund siden sist jeg hadde et AMD-kort, så de har sikkert blitt bedre hva angår både støy og levetid, men jeg er godt fornøyd med Nvidia-kortet mitt.

 

Og jeg snakker som en "true fanboy"? Er du klar over hvor en nærtagende AMD-fanboy-gutt du høres ut om? Alt jeg sier er at jeg foretrekker Nvidia ut i fra egne erfaringer, og at AMD for all del sikkert også har like gode kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er ut i fra egne erfaringer. Jeg har ingen problemer med å innrømme at den erfaringen er snever, men jeg har to AMD-kort - begge har vært veldig bra, men begge har begynt å vise artifacts etter ca bare ett år. Begge bråkte, og akkurat det samme har vært med flere AMD-kort til en kamerat også. Nå har jeg et stillegående Nvidia kort som jeg har hatt over ett år som fungerer like fint. Liker også kontrollpanelet mm bedre.

 

For all del, AMD har bra kort, og nå er det en stund siden sist jeg hadde et AMD-kort, så de har sikkert blitt bedre hva angår både støy og levetid, men jeg er godt fornøyd med Nvidia-kortet mitt.

 

Og jeg snakker som en "true fanboy"? Er du klar over hvor en nærtagende AMD-fanboy-gutt du høres ut om? Alt jeg sier er at jeg foretrekker Nvidia ut i fra egne erfaringer, og at AMD for all del sikkert også har like gode kort.

En gang kjøpte jeg pizzahjul på bunnpris, det gikk i stykker etter tre pizzaer, jeg kjøpte neste hjul fra IKEA og det har vart i tre måneder hittil. Jeg konkluderer derfor med at IKEAs pizzahjul er perfekte.

 

Når et skjermkort blir defekt i løpet av et år har dette å gjøre med at det er defekt, dette har å gjøre med kvalitet på VRAM og PCBen (dette har ikke AMD eller Nvidia noe å gjøre med forresten.) Om slikt skjer er det garanti eller reklamasjon som gjelder, og dette skjer ofte med både Geforce- og Radeon-kort. Det har faktisk vært flere Geforce-kort i de siste årene med klare produksjonsdefekter (570, 590) enn radeon-kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det har du helt sikkert rett i. Jeg sier at erfaringen min er snever, så er kompetansenivået på feltet også, så dette vet jeg ikke noe om. Men jeg forsøker kun å formidle at jeg, på grunnlag av egen erfaring, foretrekker Nvidia. Jeg skal innrømme at det ikke akkurat kom særlig tydelig frem i min første post, men jeg har allerede rettet på det og nå opptil flere ganger poengtert at jeg kun snakker om min mening ut i fra egen erfaring. Jeg påstår ingenting som helst, jeg bare ganske enkelt har preferanser.

 

Sammenligningen din er for øvrig ganske latterlig, dog morsom.

 

EDIT: Enda et argument for hvorfor jeg liker Nvidia bedre, er at de oppdaterer driverne sine for å støtte nye spill. Dette er igjen egen erfaring og selvfølgelig kan det for all del vær totalt tilfeldig at de har oppdatert driverne sine til å støtte akkurat de spillene jeg spiller/har spilt, men det endrer uansett ikke inntrykket jeg sitter igjen med av Nvidia.

 

Ingen grunn til å defensiv og sarkastisk.

Endret av Liquicity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Men hvem bruker vel de bråkete AMD-kortene som begynner å spy ut artifacts etter ett år? :) Da foretrekker jeg stille, dog dyrere, Nvidia kort med samme ytelse, som varer noen år lengre.
Hvem kjøper vel skjermkort utviklet av forbrukerfiendtlige Nvidia? Da foretrekker jeg heller de friere AMD-kortene som tillater meg å røre grafikkinnstillingene uten at Geforce Experience kommer og sier at jeg burde kjøre optimale grafikkinnstillinger som gir meg 40 fps average, for ikke å nevne at AMD-kortene ikke eksploderer når de overklokkes i motsetning til Nvidia-kort./sarcasm.

 

Jeg vil si meg litt enig her.

Selv valgte jeg av min egen frie vilje ett 7970 over et 670 pga det ga mer rå grafikkkraft. Ikke fordi det var billigere, for det nå nemlig nesten på samme pris som et 680. Temperaturer er ikke et issue for med Haf X-case, ei heller strømforbruket. Støy? Dual Dissipation fra XFX er ikke til å høre på load under hodetelefoner med spillyd. Og utenpå alt dette kan jeg overklokke og "leke" meg litt med instillingen på koprtet for å hente mer ytelse om jeg vil (OC på AMD scaler mye bedre enn på Nvidia). Det er sant at AMD-driverne kanskje er litt treg ute, så her har Nvidia sitt viktigste fortrinn. Men når AMD-driverne endelig kommer i optimalisert utgave, så blir det vind i seilene på alle spill, til og med de som er "best" på Nvidia.

Lenke til kommentar

Nei, det er ut i fra egne erfaringer. Jeg har ingen problemer med å innrømme at den erfaringen er snever, men jeg har to AMD-kort - begge har vært veldig bra, men begge har begynt å vise artifacts etter ca bare ett år. Begge bråkte, og akkurat det samme har vært med flere AMD-kort til en kamerat også. Nå har jeg et stillegående Nvidia kort som jeg har hatt over ett år som fungerer like fint. Liker også kontrollpanelet mm bedre.For all del, AMD har bra kort, og nå er det en stund siden sist jeg hadde et AMD-kort, så de har sikkert blitt bedre hva angår både støy og levetid, men jeg er godt fornøyd med Nvidia-kortet mitt.Og jeg snakker som en "true fanboy"? Er du klar over hvor en nærtagende AMD-fanboy-gutt du høres ut om? Alt jeg sier er at jeg foretrekker Nvidia ut i fra egne erfaringer, og at AMD for all del sikkert også har like gode kort.

 

Så hvis du virkelig mener at AMD minst er like gode, hvorfor skrive noe slikt da? Bare for å provosere?

Og nei, jeg er ikke noen fanboy. Men jeg sitter på et 7970 som jeg er godt fornøyd med (og mange med meg) som ikke kan relatere seg til de problemene akkurat du har hatt.

Det jeg reagerer mest på er MÅTEN det er skrevet på. Hadde du skrevet "Min erfaring med AMD-kort jeg har hatt tidligere, gjorde at jeg gikk over til Nvidia. De har også bedre driver-support".

Da hadde jeg egnetlig bare kunne svart "Den nyeste generasjonen av AMD-kort har blitt mye bedre på disse områdene etc etc".

Istedet poster du et innlegg der du oppfordrer til flaming og krass diskusjon.

 

/thread

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Nvidia har samtidig gitt spillet støtte i sitt GeForce Experience-program. Det betyr at Nvidia kan finne de optimale innstillingene akkurat din PC, slik at du med et par museklikk kan få et godt forhold mellom bildekvalitet og bildeflyt." Har siste GeForce Experience, men Bioshock er ikke støttet. Finner heller ikke noe info om at det skal være det..

 

Det samme her. GeForce experience greier ikke å "søke opp" Bioshock Infinite. Noen som har greid dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...