Gå til innhold

[Løst] Mistet lappen HJEEELP!


Texpex

Anbefalte innlegg

Hei jeg mistet lappen for 3 dager siden. Kjørte 88 km/t i en 60Sone. Det er 3 km/t unna å ikke miste lappen.

Jeg samtykket beslag på stedet, men vurderer å trekke samtykket. Det jeg hadde kjørt langt å det var på natten det var lite trafikk og gode forhold. Det vår også en 90 sone 300-400 meter unna. Jeg vurdered å ta dette i retten sån at jeg karnse slipper og miste lappen PGA: Jeg og min mor har lenge slitt med økonomien og jeg har leenge slitt med å få meg en jobb nå har jeg endelig fått ting på plass. Jeg er avhenig av å kunne kjøre til jobb 2 ganger i uka ca 1 tume unna. Det går ikke kollektivtrafikk dit. Hvis jeg mister lappen min for 3-4 månter er jeg redd for at jeg ikke lenger får mere muligheter til og skaffe meg jobb å med det tror jeg at jeg kommer til å skli i mellom to sprekker. Hva bør jeg gjøre? Er det en mulighet at hvis jeg lar det stå som det er at de karndje trekker ifra sån at jeg bare får bot? eller må jeg trekka tilbake sammtykket å ta det rettens vei?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så vidt jeg har fått med meg om sånt er det vanskelig å krangle mot håndfast bevis med politijuristene, er jo åpenbart at hvis du er i en kinkig situasjon kan det være verdt et forsøk hvor du spiller på at dette går direkte ut over økonomien og livssituasjonen din, det du også må vurdere er om dette kommer til å koste mye i rettsomkostninger, for summene her er jeg absolutt ikke klar over.

 

Siden du mistet lappen på 1. overtredelse, betyr det at du er under 21? for her er det andre regler vet du, de er ekstra strenge mot folk under 21 noe som kan by på problemer også hvis du vil ha endret straffen...

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar

Det spiller egentlig ingen rolle. Du ble tatt i seksti-sonen. Jeg mistet også lappen da jeg kjørte i 87 i 60. Mistet lappen i et halvt år + 9k i bot. Jeg samtykket ikke, men det hadde ingenting å si.

 

Så lenge de har godkjent måling på deg sitter du fint i det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja,men hvis jeg trekker tilbake samtykket da blir det jo rettsak å da må jeg vel ikke betale før det?

 

Det spiller egentlig ingen rolle. Du ble tatt i seksti-sonen. Jeg mistet også lappen da jeg kjørte i 87 i 60. Mistet lappen i et halvt år + 9k i bot. Jeg samtykket ikke, men det hadde ingenting å si.

 

Så lenge de har godkjent måling på deg sitter du fint i det.

Her er det bare snakk om 3-4 månter sa politimannen, men de ser vel på hvordan forholdene var?

Lenke til kommentar

Ja,men hvis jeg trekker tilbake samtykket da blir det jo rettsak å da må jeg vel ikke betale før det?

 

Det blir ikke rettssak selv om du ikke samtykker. Jeg gikk ned på politistasjonen etter tre uker for å prøve og hente lappen, men da va de på vei og sende saken inn til politijuristen. Jeg samtykket da.

 

Her er det bare snakk om 3-4 månter sa politimannen, men de ser vel på hvordan forholdene var?

Jeg hadde to prikker på førerkortet fra før av, derfor strengere dom.

Lenke til kommentar

Det var kanskje noe du burde tenkt på før du kjørte så fort?

Dumt å risikere noe man er helt avhengig av...

Jeg skjønner hva du sier i å med at du ikke kjenner meg persjonelig. Alle har brøtte fartsgrensen en gang å jeg var uheldig den gangen. Jeg hadde kjørt i 7timer og jeg så ikke så mye på speedometeret. Jeg kan ikke tenke på hvor fort jeg kjører når jeg ikke var opmerksom på det.

Lenke til kommentar

Er forklaringen din at du ikke så på speedometeret og ikke var oppmerksom på egen fart? Ikke si det til juristen ihvertfall.. Nå tenker jeg at du faktisk fortjente å miste den.

 

Men, skriv et kort brev om forholdet til jobb og få eventuelt arbeidsplassen til å bekrefte det.

 

At du var 3 km/t fra å ikke miste lappen, eller at det var høyere fartsgrense lenger frem, eller at du så en morsom sky eller hva som helst er ikke relevant.

Lenke til kommentar

Er du avhengig av bil for å komme deg til / fra jobb, og det ikke er andre muligheter, eller at du jobber som sjåfør, så burde du søren meg passe på at du ikke mister lappen. Du ser om du ligger i 87 eller om du ligger 60. Er 27km/t i forskjell, så at du har kjørt i 7 timer blir ikke så god grunn, for kjører du uten at du er oppmerksom er du farlig i trafikken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du sier i å med at du ikke kjenner meg persjonelig. Alle har brøtte fartsgrensen en gang å jeg var uheldig den gangen. Jeg hadde kjørt i 7timer og jeg så ikke så mye på speedometeret. Jeg kan ikke tenke på hvor fort jeg kjører når jeg ikke var opmerksom på det.

Uavhengig av om jeg kjenner deg personlig eller ikke, så er det dumt å ikke følge med i trafikken(skilter er en del av det). Etter det du skriver her, tror jeg faktisk det er like greit at du ikke har lappen, du skal ALLTID være oppmerksom, selv om du har kjørt i 7 timer.

 

Ville sagt det samme til faren min...

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke sint, men jeg tror ingen av dere har kjørt som en prest i trafikken å altids følgt med.

Hvis det er som dere mener at jeg ikke burde ha lappen så er det ingen som burde det PGA:

Vi har 2 typer trafikanter: du har nervøse og konfertable traffikanter en nervøs traffikant er like stor fare som en konfertabel traffikant. Det at man aldri kjører for fort er BULLSHIT man kan vel si at man er heldig om man ikke blir tatt å uheldig hvis man blir tatt. Det er greit at dere har formeninger men det eneste som skiller meg og deg var at jeg var uheldig og ikke du. Det kan du vel ikke si noe i mot på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...