Gå til innhold

Asus Hovedkort og AMD 8-Core CPU Byttes Mot Intel 1155 - Er dette lurt?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på.. Jeg har lagt ut hovedkorte mitt og CPUen min til "Ønskes byttet mot Socket 1155" på Finn.no, og lurer på om dette er en god ide - og evt hva slags Prosessor burde jeg bytte dette ut med? Jeg bruker maskina mi kun til spilling omtrent, derfor jeg ønsker å bytte. Har hørt at til spilling så er Intel best + at jeg har ikke så "peiling" på det hovedkortet jeg har nå, er litt avansert for meg :p Er litt å rote med i Bios.. Så jeg føler at det andre Hovedkortet jeg har liggende som er Intel Socket passer litt bedre for meg.. Men jeg er ute etter Ytelse, så hva er best for meg her?

 

Takk for svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags prosessor er det snakk om?

 

Vil si du i så fall må være veldig heldig om du klarer å bytte en FX 8350 eller eldre mot f.eks i5 2500k eller i5 3570K og basert på LGA 1155. Bulldozeren er egentlig ikke så populært med mindre man har AM3+ hovedkort fra før av.

Lenke til kommentar

Hva slags prosessor er det snakk om?

 

Vil si du i så fall må være veldig heldig om du klarer å bytte en FX 8350 eller eldre mot f.eks i5 2500k eller i5 3570K og basert på LGA 1155. Bulldozeren er egentlig ikke så populært med mindre man har AM3+ hovedkort fra før av.

Saken er den at jeg ønsker å bytte både hovedkortet og cpuen mot en intel socket 1155 cpu.

Lenke til kommentar

Vel, må vel si at det å bytte:

 

8150 - 8320 mot 2500K

8350 mot 3570K

 

Er vel kanskje litt optimistisk, hvis du selv ikke er villig til det?

 

Bulldozeren trekker både mere strøm og er dårlig på overklokking, en 2500k er mye bedre allrunder eneste ulempen er virtualisering og videoredigering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...