Gå til innhold

WHY WII U?


Anbefalte innlegg

nintendo er nå så desperat at de finner på å sende rundt blanketer med "why wii u?"... nok et sikkert tegn på at nintendo ikke vet hva de holder på med...

 

les og le eller grine....

http://kotaku.com/59...-for-the-absurd

 

en ting er sikkert nintendos storehets tid går mot slutten..... folk bør nokk revurdere hvis de tenker på et kjøp av en wii-u i disse dager. det er nok best å heller vente på ps4 eller x720...

Endret av 64Zombie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du baserer altså din spådom om Nintendos fall på en plakat hvis intensjon er å rette opp misforståelser angående forskjellen mellom Wii og WiiU? En smule ute av proporsjoner, selv om de fleste kan være enige om at Nintendos markedsføring av WiiU har vært mangelfull og til tider merkelig. At konsollen heter WiiU er også litt uheldig spør du meg, og det er jo ingen tvil om at en slik plakat som det linkes til burde vært unødvendig.

 

Når det er sagt så er det kanskje greit at Nintendo sliter litt. Wii solgte jo i bøtter og spann, og de var sikkert klare for å fortsette Wii-suksessen. Salgstallene til WiiU skal jeg ikke si noe om, da jeg ikke veit om de er spesielt gode eller spesielt dårlige (eller noe midt i mellom), men det at Nintendo kanskje kjenner seg litt presset i forbindelse med WiiU kan jo til slutt vise seg å bli fordelaktig for kundene. Dvs, hvis de tenker at de virkelig må slå på stortromma og dra frem de store kanonene, så resulterer det gjerne i gull for oss som eier/kommer til å eie Nintendo-konsoller, i dette tilfellet WiiU. Det er ingen som matcher Nintendo om de først legger flid i arbeidet.

I trådstarters ånd er dette selvfølgelig bare en spådom. For alt jeg veit er WiiU allerede på vei mot stupet. Det ble i så fall en kortvarig fornøyelse.

Lenke til kommentar

Åh, hvor skal jeg begynne.

 

Fikk WII U i huset på lanseringsdagen...og der har den stått. Samlet støv. Mesteparten av tiden.

Mange ganger har jeg tenkt at dette var tidenes dårligste kjøp. Men så er det alltid en stemme som ber meg ha litt tillit til Nintendo. De har jo levert store ting før .Og gjør det kanskje igjen.

 

Men, Nintendo burde saksøkt Ubisoft for å utsette Rayman legends med et halvt år når det faktisk var ferdig.

Og de burde nok kanskje utsatt release av WII U til de hadde noen seriøse "must have games". Det føler jeg ikke at de har. Men, hadde de utsatt release så hadde den kanskje kommet samtidig med PS4/Xbox 720 og da hadde WII U dødd dersom de hadde kjørt samme markedsføring som nå.

 

Og markedsføringsavdelingen til Nintendo burde sparkes, pakkes bort, destrueres. Min påstand er at det omentrent er "gamere" og fans som hadde peiling på at WII U kom, og hva det var. For den vanlige mannen i gata så tror jeg at det har gått han hus forbi at WII U er en helt ny konsoll.

 

Bedre blir det vel heller ikke at de samtidig lanserer en mini Wii. Som er hva for noe ? En wii strippet for det meste av muligheter. Det største oppgulpet av dritt jeg har sett. De tar en konsoll som er 7 år gammel, og allerede teknisk svak. Og gjør den enda verre ? Samtidig som de skal selge inn sin nye WII U ? Hva tenker de på ?

 

Når det kommer til selve bruken av WII U så er ikke den så verst. Men, gud bedre så lang tid det tar å lukke/åpne applikasjoner og de ulike menyene. Som Miiverse, og e-shop.

 

Så der sitter jeg og ser på støvsamleren. Helt til forrige fredag. Når monsterhunter 3 kom ut. Et deilig spill rett og slett. Endelig blir konsollen brukt. Timene flyr. Og så kommer Bayonetta 2. Og sikkert mer Mario..og Zelda. Og ikke minst Xenoblade. Men Nintendo må fortelle om det.

Jeg opplever det nesten som om Nintendo var litt arrogante. Tok oss for gitt. Kanskje de tenkte at alle de 100 millionene som kjøpte wii ville springe i butikken å kjøpe en WII U. Og det hadde vi kanskje gjort. Dersom vi var klar over at den kom.

 

Men, jeg ville utsette en eventuell påstand om at WII U kommer til å dø.

Jeg håper...at det kommer mange gode spill. Og at støvet ikke legger seg så lett på den.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Min spådom er at den vil selge middels greit fram til de store nintendo titlene kommer, og dermed selge mye en liten periode. Men tror ikke den vil overleve den påfølgende spilltørken. Dermed gir jeg den ca halvannet, maks 2 år å leve.

 

Det positive med dette er jo at det tvinger nintendo til å fornye seg på nytt. Stor tabbe å basere seg på wii-suksessen med en ny konsoll.

Lenke til kommentar

Forstår ikke at fansen er så "blinde". beklager men wiiu er noe dritt. Selve konsollen er ok og kontrollen er helt grei. Spillutvalget er dritt! At zelda og mario i hd er god nok grunn er bare idiotisk å si! Da kan man likegodt si at uten disse spillene så er det NULL spill til wiiu:P

Lenke til kommentar

Tre gode grunner til å eie en Wii U:

 

- Mario og Zelda i HD

- har beste versjonen av deilige Monster Hunter

- Xenoblade Chronicles II på vei

 

Mer trenger man da ikke.

 

Enig med du. Pluss Metroid, det må vel bare komme. Har ingen problem med å eie en Wii U, Hadde kjøpt den kun for Zelda om det var det eneste spillet som kom til den.

Lenke til kommentar

Publishers Are Graphics Whores Because You Are

[OPINION]

 

http://www.gamenguide.com/articles/5768/20130324/publishers-graphics-whores-opinion.htm

 

Level up

 

http://www.vgtv.no/#!/video/62596/level-up-44-starcraft-ii-sly-spill-i-helsevesenet

 

Se fra 32.00

For de som ikke har sett Jon Cato sine refleksjoner bør se de alle.

I denne episoden funderer han over konsollkrigen.

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Publishers Are Graphics Whores Because You Are

[OPINION]

 

http://www.gamenguid...res-opinion.htm

 

Level up

 

http://www.vgtv.no/#...-i-helsevesenet

 

Se fra 32.00

For de som ikke har sett Jon Cato sine refleksjoner bør se de alle.

I denne episoden funderer han over konsollkrigen.

Artikkelen var dårlig, og Jon cato sine refleksjoner angriper jo artikkelen. Var kanskje det som var meningen ved å linke dem 2 ?

 

Iallefall ikke noe galt i at det fokuseres på Grafikk, så lenge det ikke går utover kvaliteten. Sånn som jeg ser det, så var det i denne generasjonen et problem med fks hvordan PS3 systemet var satt opp og move tullet, ikke grafikk fokuset. (samme gjelder de andre også)

Tror Ps4 systemet vil gjøre arbeidet til utviklerne enormt mye enklere og de kan slippe å spørre seg selv hva de må skjære ned på for å ikke gå over budsjettet, eller si "dette klarer vi ikke". De kan være mer kreative,legge til mer, å rett og slett lage bedre og mer innholdsrike spill.

Sitter selv å håper de endelig kan klare å lage en verdig oppfølger til Socom 2 fra Ps2. Socom på Ps3 ble jo en episk fail pågrunn av Move, innvikla ps3 system som gjorde det vansklig for utviklerne m.m.

 

Wii Uen er et eksempel for meg at Nintendo ikke lærte av feilene som ble gjort forrige gen. Dog vurderer jeg fortsatt et kjøp senere i år muligens, bare pågrunn av Zelda o.l spill, men jo lengre jeg klarer å holde meg unna kjøpe knappen og PS4 nærmer seg, jo mer i tvil blir jeg, gidder jeg denne gangen å "sløse" noen tusenlapper bare pågrunn av noen singelplayer titler..

 

Ps4 blir det iallefall her i huset, så får man se hva MS viser senere, og om Zelda klarer å øke Nintendo sitt salg.

Lenke til kommentar

Wii Uen er et eksempel for meg at Nintendo ikke lærte av feilene som ble gjort forrige gen. Dog vurderer jeg fortsatt et kjøp senere i år muligens, bare pågrunn av Zelda o.l spill, men jo lengre jeg klarer å holde meg unna kjøpe knappen og PS4 nærmer seg, jo mer i tvil blir jeg, gidder jeg denne gangen å "sløse" noen tusenlapper bare pågrunn av noen singelplayer titler..

 

Hvilke feil var det Nintendo gjorde?

Lenke til kommentar

Som Ben 'Yahtzee' Croshaw så genialt sa: "The Wii U's gamepad is a solution looking for a problem."

Med Wii fulgte Wii sports gratis med, som viste hva den nye kontrlleren var godt for, "Wii would like to play" hjalp videre på dette. Nintendo har ikke noe godt eksempel på hva gamepaden er brukbar til for øyeblikket, og dette gjør at den ikke selger så bra. Muligheten til å flytte spillet fra TVen ned på gamepaden er ikke akkurat noe som gir store forbedringer, når Nintendo endelig gir oss HD-grafikk skal vi begynne å flytte oss vekk fra TVen?

 

Konsollen har enormt med potensiale, gamepaden spesielt åpner opp for store nyvinninger i gameplay, problemet er bare å finne noe fornuftig å bruke den til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke at fansen er så "blinde". beklager men wiiu er noe dritt. Selve konsollen er ok og kontrollen er helt grei. Spillutvalget er dritt! At zelda og mario i hd er god nok grunn er bare idiotisk å si! Da kan man likegodt si at uten disse spillene så er det NULL spill til wiiu:P

X (den åndelige oppfølgeren til Xenoblade)

Shin Megami Tensei X Fire Emblem

Pikmin 3

The Wonderful 101

Bayonetta 2

Monster Hunter 3 Ultimate

 

Når det er sagt så har platformen et stort problem i form av manglende støtte fra tredjepartsutgivere. Dersom man ønsker å spille spill som Bioshock Infinite, GTA, Final Fantasy, Metal Gear eller Tomb Raider så er man nødt til å kjøpe en PC, 360 eller PS3.

Lenke til kommentar

Problemet er at Wii U er ein gimmick akkurat som Wii. Wii var spanande dei første vekene og blei lansert med Zelda i starten.

 

Men...Wii er den konsollen eg har totalt sett brukt minst tid på og har hatt minst spel til nokonsinne. Til og med Zelda Skyward Sword som blei skrytt opp i skyene var eigentleg det same gamle med omtrent ingenting nytt.

 

Eg meinar Nintendo heller kan leggja ned heile konsollproduksjonen og heller bruka meir tid og pengar på spela sine. Noko som sikkert vil også raskt gi meir gevinst.

 

Å lansera ein ny konsoll som krevje ny hardware(f.eks handkontrollere) og dårleg bakoverkompatibilitet(f.eks Gamecube) idag er som å visa fingen til deira mest lojale kunder.

 

Framtida er ein felles maskin, som kan køyre Nintendo App Store, Steam, Xbox marketplace osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

nintendo er nå så desperat at de finner på å sende rundt blanketer med "why wii u?"... nok et sikkert tegn på at nintendo ikke vet hva de holder på med...

 

les og le eller grine....

http://kotaku.com/59...-for-the-absurd

 

en ting er sikkert nintendos storehets tid går mot slutten..... folk bør nokk revurdere hvis de tenker på et kjøp av en wii-u i disse dager. det er nok best å heller vente på ps4 eller x720...

 

Hvorfor har du skrevet PS4 i signaturen? Så desperat fanboy?

 

Sånn som jeg ser det, er Wii U den eneste konsollen det er verdt å eie (om spillutvalget bedrer seg). Grunnen til dette er flerspiller-fokuset hos nintendo, og da tenker jeg flere i samme rom-flerspiller.

 

Hvorfor skulle noen ønske å spille med en gammel utdatert maskin, når man heller kan spille på en prima spill-pc?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jesus... Det er vel ikke noe å henge seg opp i? Markedet er så enkelt, at man ikke trenger å kjøpe en konsoll hvis man ikke vil. Hvis man liker PS4 best, så kjøp en PS4. Hvis man vil ha den beste spilloplevelsen, få en skikkelig jobb, spar penger, og kjøp alle konsoller noen gang laget (+spillpc). Nei, vent. Du (leseren) er en av de som gjorde det dårlig på skolen og som ikke kan få en jobb man tjener av, sant?

Lenke til kommentar

nintendo er nå så desperat at de finner på å sende rundt blanketer med "why wii u?"... nok et sikkert tegn på at nintendo ikke vet hva de holder på med...

 

les og le eller grine....

http://kotaku.com/59...-for-the-absurd

 

en ting er sikkert nintendos storehets tid går mot slutten..... folk bør nokk revurdere hvis de tenker på et kjøp av en wii-u i disse dager. det er nok best å heller vente på ps4 eller x720...

Største tullet jeg har hørt.

Tror nok enten Xbox eller PS sin "storhetstid" forsvinner før Nintendo sin.

Lenke til kommentar

Nintendo er jo, i tillegg til å være et selskap som lager konsoller, en høyst respektabel spillutvikler. Tror ikke det er kroken på døra for Nintendo om de blir tvunget til å gi opp utviklingen av "stasjonære" konsoller.

Det kan hende de må bli et softwarefirma med enkelte ekstraenheter (en kontroller for eksempel) i likhet med Sega etterhvert som smarttelefoner og nettbrett blir allemannseie, men jeg kan ikke forestille meg at Nintendo skal gå konk med Pokemon, Mario, Zelda, Metroid, F-Zero, Kirby, Donkey Kong, og alle de andre voldsomt sterke IPene de har på lager. Selv Sega har ikke gått konk til tross for hvor skakkkjørt Sonic har blitt de siste årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...