Gå til innhold

[Løst] Far Cry 3 har Norsk spill innhold.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri sett noen som helst grunn til å se filmer med norsk tekst, eller spille spill med norsk oversettelse, det er bare ødeleggende hver ****a gang, ofte kan du endre dette i config filene, av og til er det bare å slette alle andre språkfiler enn den engelske, eller finne en innstilling ingame, noe sier meg at du ikke har googlet engang siden det kommer opp en drøss svar, inkludert guides på youtube

Lenke til kommentar

Samhandle er et veldig generelt ord som kan brukes i alle situasjoner, det var vel interact på engelsk, og det er ikke noe bedre eller mer presist. Høres kanskje kult ut for deg? men det er veldig rart å "interact" med en hangglider eller bil også... typisk generelt ord som må passe inn overalt. Kanskje "bruk" kunne funket, men det kan hende det er situasjoner der det ikke passer, f.eks. hvis du skal "interact" med en person. Da blir det feil å bruke personen også. For å oversette med bruk måtte oversetteren ha visst spesifikt og helt sikkert at setningen ikke kom til å bli brukt i en situasjon der bruk ikke passet. Og det visste kanskje ikke engang Ubisoft på det tidspunktet de laget setningen... det kunne nesten ikke blitt annet enn samhandle så lenge man skal ha 1 setning som passer overalt, noe de tydeligvis valgte av en eller annen grunn. Billigere sånn? Mer jobb å programmere at 1 forskjellig setning utløses for hver situasjon? Men det er en vanesak, alle ord høres litt "rare" ut før du er vant til dem. Et språk må utvikle seg eller dø.

 

Utover det har jeg sett et par trykkleifer, men på lite synlige steder. Alt i alt er det helt greit å spille på norsk, kanskje en tøff overgang for noen, men det går over.

Lenke til kommentar

Snakker de Norsk i spillet? eller er det Norsk teksting?

Her har det kun vært Engelsk tale hele veien.

 

De snakker engelsk.

Menyer og generelt alt skriftlig er gjort om til Norsk.

Steam menyer sette ting til engelsk fikser det.

 

Spiller Far Cry 3 på norsk, og skjønner virkelig ikke problemet her.

 

Da anbefaler jeg deg å spille spillet på Norsk og kose deg med det.

Jeg kunne ikke tåle det og ønsket det ditt peppern gror og det fikk jeg også til.

Alle er glade.

Lenke til kommentar

De snakker engelsk.

Menyer og generelt alt skriftlig er gjort om til Norsk.

Steam menyer sette ting til engelsk fikser det.

 

 

 

Da anbefaler jeg deg å spille spillet på Norsk og kose deg med det.

Jeg kunne ikke tåle det og ønsket det ditt peppern gror og det fikk jeg også til.

Alle er glade.

 

Herregud, han må jo få lov å SPØRRE hva som er gale! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...