Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svie i penis etter urinering


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 18 år som har hatt et problem så lenge jeg kan huske (helt ned i 7-8års alderen), og som fastlegen ikke har kunnet hjelpe meg med.

 

Det har seg slik at etter urinering hender det noen ganger at jeg får en veldig smertefull svie i penis, selv om jeg har fått bekreftet at det ikke er noen sykdom eller infeksjon tilstede.

 

Det føles som at det er i enden av innsiden av penis, om det gir noen mening. Kan nesten si at det er urinrøret det svir i, uten at jeg er en ekspert på anatomi.

 

Smerten er der aldri under urinering, det kommer først rundt et par minutter etter endt urinering.

 

Og for å fjerne noen som helst tvil, så har denne smerten vært tilstede flere år før jeg begynte å være seksuelt aktiv (først noen måneder siden, og kun med samme partner).

 

En ting som er verdt å nevne er at det ikke alltid skjer, men de gangene det hender er det nesten helt uutholdelig.

 

Søk på google finner flere som har samme problem, men felles for alle treffene er at ingen har noen forklaring på hva det er, og heller ingen løsning.

 

For meg går det over etter noen timer, men i skrivende stund er det virkelig så ille at jeg må spørre her om noen vet hva det kan være, og hvordan man lindrer og/eller forebygger dette. De timene det varer er veldig, veldig ubehagelige.

 

Det eneste legen fortalte meg som kunne forebygge dette (dog for nesten et tiår siden), var å drikke mye vann slik at kroppen fikk renset ut all væske. Det hjelper veldig lite når skaden først har skjedd, og jeg sitter her med denne forferdelige smerten.

 

Om noen kunne hjulpet meg med dette problemet hadde jeg satt veldig stor pris på det.

 

-Gutt 18. Anonym poster: cbac037ae7a60ef9169f70ce0cad2569

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...

Hei, kom over denne posten da jeg søkte på google.

 

Dette virker til å være akkurat det problemet jeg også har. Det startet rundt 15-års alderen for meg, og kommer sånn plutselig.. fra et par ganger i måneden, til en gang hver tredje måned. Heldigvis pleier det ikke å være mer i én time etter urinering. En sviende, småkvalmende og uutholdelig følelse, at en bare må være alene.. gå rundt er helt jævlig. Også følelsen av at man må på do mer, men vet det kommer til å svi om en ikke venter det av.

 

Har vært hos fastlegen og levert urinprøve som ikke påviste noe. Eneste jeg har fått beskjed om er at det kan være nyregrus, men det tviler jeg på.

 

Ser posten er litt utdatert, men har du fått noe nærmere svar på hva det kan være? I så fall er jeg veldig interessert i å vite hva det skyldtes hos deg.

 

En ting som hjelper for meg, er å være i badekaret med varmt vann. Eventuelt varm dusj og legge seg i fosterstilling, eller en varm flaske over buksa.

 

Ser brukeren er anonym.. mulighet for at riktig person blir varslet om svar? Vet ikke hvordan det her fungerer

Endret av Jahdu
Lenke til kommentar

Takker. Får ta det videre til fastlegen og be om å bli sendt til spesialist. Skulle tro offentlige leger får mer betalt, jo færre ganger de sender pasienter videre. Hatt så mye dårlig erfaring av offentlige leger og prøveresultater, at jeg har måttet gå privat for å få svar.

 

Egentlig ganske sykt, tenk om jeg hadde vært alvorlig syk. Fant ut hos private at jeg hadde hatt matallergier i 20 år, og de offentlige prøvene var negative.

Endret av Jahdu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...