Gå til innhold

Reklamasjon hos Proshop [Løst]


Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte et hovedkort fra proshop i november, og den ene PCI slot'en vil ikke registrere grafikkortet mitt (XFX 7870 Dualfan), så nå sitter jeg da med et gfx kort i en slot som sitter helt inntil PSU'en min. Tingen er at det gamle kortet mitt (MSI 6870) fungerer i den PCI slot'en som ikke registrerer 7870 kortet. Litt merkelig hele greia. (I tillegg fryser hele PC av og til, i det jeg installerer drivere til headset/tastatur (Logitech gamepanel software), veldig merkelig, muligens urelatert)

Vil gjerne reklamere på hovedkortet (ASRock Z77 Extreme4) men på proshop sine sider står det at jeg må betale for testing av kortet (500kr/t) hvis det viser seg at det ikke er noe galt, eller at det er selvforskyldt.

Noen som har noen erfaringer med å reklamere hos proshop? Noen som har sittet igjen med en diger regning? Er det skjermkortet mitt som ikke funker (7870) eller hovedkortet? Kombo?

 

Kommer mest sannsynlig til å kjøpe et nytt hovedkort, før jeg eventuelt sender det jeg har nå til reklamasjon. (Kan ikke sitte uten hovedkort i PC i ukjent antall uker).

Endret av Ruudolini
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh, kom nettopp på at LAN porten også er ødelagt. Hver gang jeg prøver installere drivere til LAN porten fryser bare bilde på PC. Antar du mener Intel drivere til hovedkortet. Har måttet kjøpe et gigabit pci kort for å kunne bruke LAN.

PC oppdager ikke LAN porten som sitter på hovedkortet, og jeg får ikke installert drivere, er ikke det et ganske definitivt tegn på feil?

Har kun 3 gfx kort, (7870, 6870, 4870) kan ta disse ut av de PC'ene de står i nå senere og teste, men husker at kun 6870 funket i den ene PCI slot'en.

Endret av Ruudolini
Lenke til kommentar

Tror du jammen meg ikke det fungerte og installere LAN driver nå, og porten ble oppdaget, fikk til og med installert Logitech software også, håper også dette reparerte PCI slot'en. Skal teste senere. Takk for hjelp.

(Prøvde alt dette i november/desember også, men disse nye driverne/bios gjorde nok susen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...