Gå til innhold

[Løst] 3 skjermers Eyefinity oppsett


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Jeg tenker å skaffe meg et eyefinity oppsett, og lurer på hvilken maskinvare jeg eventuelt bør skaffe meg.

 

Dette har jeg fra før:

 

i5 3570k

7970 GE 3GB

8GB 1333mhz RAM

 

Jeg spiller for det meste Guild Wars 2 og av og til andre som Far Cry 3 og BF3. Jeg tenker å skaffe meg vannkjøling og overklokke litt, både fordi jeg er nysgjerrig og fordi jeg håper å få bedre ytelse. Jeg ønsker å kjøre spillene på høy grafikk, men trenger ikke max.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man får kjøpt eyefinity pakker med 7850 skjermkort så ditt 7970 kort holder nok til det. Men du får nok litt bedre grafikk hvis du har to. 16 Gb RAM holder nok i massevis. De fleste har ikke behov for 16 Gb RAM. Du får ikke veldig mye bedre grafikk i spill av å overklokke CPU. Kanskje hvis du er heldig får du max 5 FPS forbedring.

Lenke til kommentar

Tenker på lukket vannkjøling. Kom på at jeg trenger ny strømforsyning (har 600w) og en anbefaling på RAM, 16GB tror jeg vil holde.

 

Jeg anbefaler absolutt to skjermkort til eyefinity. 16gb 1600mhz ram vil være plenty. 600W?! Nja.. Invester i en AX 860i fra Corsair. Det vil være nok for 2 klokkede skjermkort osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...