Gå til innhold

[Løst] Selge brukt gaming-laptop på Finn?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Asus G74SX som jeg vil selge siden jeg skal bygge stasjonær. Jeg kjøpte den for ca. 10.000 kr i november 2011. Jeg har aldri solgt brukt PC før, så jeg er usikker på hva den skal koste. Jeg har også tenkt å selge den på Finn, noe jeg heller aldri har gjort. Jeg vet ikke helt hvordan systemet fungerer, så er det noen som har noen tips og triks for hvordan PC-en min kan få så mye som mulig interesse? Og burde jeg vente til etter påsken siden mange er på ferie osv?

 

Tekniske spesifikasjoner:

Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64-bit OEM

Skjermkort: Nvidia GeForce GTX 560M

Prosessor: Intel® Core™ i7 2670QM 2.2 GHz

Minne: 10 GB RAM

Harddisk: 750 GB (7200 RPM)

Skjerm: 17,3-tommers 1920 x 1080 (Full HD)

Endret av Fredelig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pris du kan forvente: maks 5000. Man får maskiner med bedre ytelse i dag til rundt 7500,- nye (eks: http://www.multicom.no/Xishan-W370E-17e3-Full-HDe-Intel-Core-i7-3630QMe-12GBe-750GBe-GeForce-GTX-660M-2GB-GDDR5e-BTe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100560/p10621803 )

 

Det er viktig å presentere maskinen bra, få med alle spesifikasjoner (og et par bilder) og om den ser bra ut (ingen riper/skader) så er det viktig å nevne. Også viktig å nevne om du kan levere med kjøpskvittering.

 

Kan nok være lurt å vente til etter påske, uten at jeg vet sikkert.

Har selv solgt to maskiner via finn.no og begge gangene gikk helt fint og jeg fikk rundt det jeg forventet prismessig. Har en maskin ute nå (asus N56VJ), men virker som om den er værre å selge for den prisen jeg ønsker.

 

Markedet for brukte maskiner er lite, folk flest ønsker og har råd til å kjøpe nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...