Gå til innhold

[Løst] legalisere marihuana?! Ja eller nei?...


Anbefalte innlegg

Marihuana er en plante med THC stoffer i som er Ufarlig så hvorfor er det ulovelig?? Det er for politikerne tror det er farlig og ikke liker det??

Hvorfor være kriminel for å røyke litt... Men Alcahol er låv som man kan dø av og drikker man for mye kan det være neaten samme rus som LCD.. Ja.. Det er låv? Fyfaen Norge er ett vanskelig land... Her er mange grunner for og legalisere marihuana!

 

Nr1. Mindre kriminele

Nr2. Selgerne blir borte for godt og de tjener ikke svart penger

Nr3. Mindre folk som tar overdose i Norge

 

Og masse til.. De som er imot legalisere vil att folk skal tjene svartpenger og sånt.. Norge kan heller bry seg om de som tar sprøyte og heroin osv... sånne ting. Det er jeg imot for det dreper! Har røyka snart i 3 år å har aldri prøvd noe anent enn marihuana. De som sier folk kan døø av det er ikke sant.. Da skulle vel jeg vært dø for lenge siden! Man kan jo egentlig ikke kalle marihuana for narkorika. THC er jo ikke akkurat usunt for kroppen?? Sikkert ikke så veldig sunt heller men skjokolade er jo ikke sunt det heller damen... Si din mening og stem på legalisere av

marihuana hvis du er med :) Skulle ønske at alle de i Norge aom røyker skulle ha stådt mitt i Oslo og peisa på for da har sikkert Politikerne og staten gitt faen i det for de kan jo ikke arristere 500 000 mennesker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Marihuana har jo en rekke positive helseeffekter, pluss at man kunne fått det inn i ordentlige former slik at man kutter ut kriminelle mellommenn. Det er også tryggere, for da kan man være sikker på at det man får er av høy nok kvalitet. Det må så klart være et regelverk rundt, feks autoriserte selgere, autoriserte dyrkere etc, men det burde ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Bør vi legalisere cannabis?

http://www.diskusjon...pic=774609&st=0

 

Det blir nok for svakt med en tråd på dette for ultraliberalister og tilhengere av DLF. Jeg håper for all del at partiet aldri kommer tilbake over sperregrensen. Skulle de noen gang få en representant på stortinget, så vet man jo ikke om man har med en cannabis røykende idiot å gjøre.

 

Til oppklaring: Jeg avskriver ingen stoffer som kan brukes til medisiner.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kgun, var det ikke arbeiderpartiet du var så glad i? - Er du klar til å svelge en kamel?

 

Jeg er fortsdatt glad i ap og vet hva Støre akter å gjøre fra et medisinsk synspunkt. Dersom ap vil legalisere cannabis kan jeg også leve med det. Det er ikke nok til at jeg melder meg ut av partiet.

 

For øvrig trodde jeg det som det skrives om i den dagblad artiklen var alment kjent. Det er ingen nyhet for meg. USAs presidenter Clinton og Obama hevder å ha gjort det samme. Det forhindrer ikke at jeg mener at personer som begynner å røyke topbakk og siden cannabis er idioter. Noen mener sikkert at jeg er en idiot som nyter alkohol, men det kan jeg leve med. Jeg er ikke avholdsmann. Personlig mener jeg tobakksrøyking er langt farligere enn bruk av alkohol til for eksempel mat og i festlige anledninger. Fattig manns trøst er som kjent å trøste seg selv. Kall det gjerne dobbeltmoral. Jeg har mitt syn og dere deres.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

man kunne ønske seg at det ble cannabis-røykeplikt for alle politikerne - da kunne man være sånn passe sikker på at jaja, de er nå bare steine - ikke helt vanlig dumme og tette i pappskallene sine

 

;)

Lenke til kommentar

Det blir nok for svakt med en tråd på dette for ultraliberalister og tilhengere av DLF. Jeg håper for all del at partiet aldri kommer tilbake over sperregrensen. Skulle de noen gang få en representant på stortinget, så vet man jo ikke om man har med en cannabis røykende idiot å gjøre.

 

Hvorfor en slik trang til å dømme de som røyker cannabis?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Marihuana er en plante med THC stoffer i som er Ufarlig så hvorfor er det ulovelig?? Det er for politikerne tror det er farlig og ikke liker det??

Hvorfor være kriminel for å røyke litt... Men Alcahol er låv som man kan dø av og drikker man for mye kan det være neaten samme rus som LCD.. Ja.. Det er låv? Fyfaen Norge er ett vanskelig land... Her er mange grunner for og legalisere marihuana!

 

Jeg ser du kan særdeles lite om det du skriver. THC er ikke et ufarlig stoff, ingen rusmidler er ufarlige.

 

Stoffet er hovedsaklig ulovlig grunnet økonomiske grunner, tømmerindustrien etc. (Vil du ha en utredning, be om det. Jeg gidder ikke å skrive en forklaring på flere sider som ingen leser.)

 

Alkohol er et meget farlig stoff og selv absitensene kan drepe deg, men det betyr ikke at alkohol bare er dårlig.

 

Jeg regner med du sikter til LSD, og ikke LCD. Ikke under noen omstendigheter vil en alkoholrus ligne på en LSD-rus, hvor du får dette fra vet jeg ikke. LSD er mindre farlig og mindre avhengighetsdannende enn cannabis, det er noe de ferreste vet.

 

http://en.wikipedia....dence-small.png

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Bra post bortsett fra Wikipedia kilden på slutten. Dette er for alvorlig til å stole på en kilde fra et ikke kavalitetssikret nettsted. Har du informasjon fra medline eller andre medisinske databaser / nettsteder?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Bra post bortsett fra Wikipedia kilden på slutten. Dette er for alvorlig til å stole på en kilde fra et ikke kavalitetssikret nettsted. Har du informasjon fra medline eller andre medisinske databaser / nettsteder?

 

Jeg har informasjon fra mange steder og jeg er ekstremt interessert i rusmidler. Så du stoler bare på medisinske databaser? Du stoler altså kun på folk som er ute etter å tjene penger på å gi medisiner til folk?Men du stoler ikke på folk som ønsker at andre skal ha det bedre, uten noen form for profitt? Jeg syns den logikken ikke henger på grep.

 

http://www.erowid.org/ er et eksempel, og det er et bra eksempel. Du kan også lete opp store mengder informasjon om dette overalt på nettet. Du kan også eksprimentere selv, forskning osv.

 

LSD og Psilocybin er lite skadelig, og det er ikke hemmelig. Jeg personlig mener at alle mennesker bør ta LSD eller psilocybin, ettersom individet kan ha et ekstremt stort utbytte av dette. (DETTE ER IKKE EN OPPFORDRING TIL KRIMINIALITET, DET ER EN MENING).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Trikset er å se på wikipedia sine kilder, så kan du avgjøre om det er bra info eller ikke.

 

Det er ikke noe triks, men almen kunnskap.

Lenke til kommentar

Så hvorfor avskrive Wikipedia da? Wikipedia er en fantastisk side, så lenge man sjekker kildene. Virket ikke som om du gjorde det, bare avskrev det på generelt grunnlag. Bare fordi dette er så "alvorlig", så betyr ikke det at wikipedia ikke kan brukes, så lenge wikipedia har info med rot i seriøs forskning f.eks. tror det er vel så bra som farma-selskaper f.eks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...